22 July 2020

ECO Shop is now exclusively on Shopee


ECO Shop is now exclusively on Shopee
Enjoy products for only RM2.10

KUALA LUMPUR, 22 JULY 2020 - The much-loved ECO Shop is now exclusively on Shopee. Fondly known as the “RM2.10 shop in my neighbourhood”, the homegrown brand has opened a store on the e-commerce platform where over 700 products are priced at RM2.10!
Malaysians can shop for their favourite items and household necessities from toiletries, gardening
tools, jewellery, home decor, kids and baby care, kitchen and dining, pet supplies, stationery sets,
travel accessories and more. What’s more, we hear that ECO Shop will continue to add more products
on a weekly basis.

Home Improvement

Kitchen and Dining

Sports and Games


ECO Shop was established in June 2003 and today has over 138 outlets all around Malaysia.
Expanding its presence to the online world allows its customers to shop safely from home without
having to head out unnecessarily. The move to go online has also garnered encouraging results, just
by looking at the listings, which goes to show that ECO Shop has grown into a lovable brand among
Malaysians.

Dato Sri’ Lee Kar Whatt, Founder of ECO Shop said “ECO Shop is committed to providing customers
with affordable and quality products. By expanding our business to Shopee, we can now ensure that
more Malaysians are able to enjoy what we have to offer even if there is no ECO Shop outlet near their home. By launching our shop on Shopee, we will also provide ECO Shop’s loyal customers with
greater convenience.”

Lee added, “In conjunction with our store launch, we will be having a Spend & Win Contest on 24 July 2020 where all customers stand to be one of 20 winners to win up to RM1000 worth of ECO Shop vouchers. There will also be in-store promotions that customers can enjoy for greater savings.”
To find out more on what ECO Shopee Malaysia has to offer on Shopee, head over to their store now
at https://shopee.com.my/ecoshopmy.os or search “Eco Shop Malaysia” on the Shopee App. Don’t
forget to mark your calendars so you don’t miss out on a chance to win ECO Shop vouchers!

14 July 2020

FAMA, Shopee Host First Virtual Durian Fair with Mouth-Watering Deals

                                                                                                     

FAMA, Shopee Lancarkan Pameran Durian Maya Pertama
Durian E-Fiesta menampilkan lebih daripada 220 tawarandurian

KUALA LUMPUR, 14 JULAI 2020 – Lembaga PemasaranPertanian Persekutuan (FAMA) kini bekerjasama denganShopee, platform e-dagang no. 1 Malaysia untuk satu lagiinisiatif baharu, Durian E-Fiesta, sebagai bukti komitmenterhadap agenda digitalisasi dan e-dagangnya.

Dato’ Zainal Abidin bin Yang RazalliKetua PengarahFAMA berkata, “Ketika wabak Covid-19 di Malaysia berada di puncaknya pada bulan Mac laluia telah memberikan kejutankepada seluruh negara dan pelbagai sektor termasuk sektorpertanian yang tidak terkecualiSebelum initiada siapa yang menjangkakan bahawa mereka dapat menjual hasil segar dansejuk beku secara atas taliantetapi wabak ini telah mendorongbanyak pihak termasuk para petani untuk meneroka penjualanatas talian buat julung kalinyaLangkah ini juga selari denganharapan YAB Perdana Menteri agar sektor perniagaan dalambidang e-dagang di pertingkatkan dan menjadikannya satu trend baharu urusniagaOleh demikian, kami bekerjasama denganShopee demi memberi lebih banyak insentif kepada sektorpertanian untuk terus berada di atas talian dan yang lebihpenting lagilebih ramai petani akan mendapat manfaatwalaupun selepas PKPP. Kami akan melaksanakan kerjasamaini melalui beberapa siri kempen bertema yang menarikbermula dengan Durian E-Fiesta di Shopee bersempena musimdurian yang sudah tiba."

Durian E-Fiesta di Shopee akan menjadi pameran jualan durian maya pertama di Malaysia. Program ini akan berlangsung dari15 hingga 19 Julai dan menampilkan lebih daripada 220 tawaran, para peminat durian boleh memilih daripada pelbagaijenis durian seperti Musang KingUdang Merah, D24, Hor LorKampungdan sebagainya.
Sebagai dorongan untuk transformasi perniagaan, FAMA danShopee akan memberi sokongan kepada peniaga durian melaluipembiayaan baucar menarik seperti potongan harga RM5 dengan perbelanjaan minimum RM1, potongan harga RM20 dengan perbelanjaan minimum RM100 dan banyak lagiSelainitupengguna juga dapat menikmati Musang King di JualanKilat Shocking Sale pada harga RM10 sahaja ketikaberlangsungnya Durian E-Fiesta.

Mengulas mengenai kolaborasi bersama FAMA, Ian HoPengarah Urusan Serantau Shopee berkata, “Biasanyatempoh inkubasi untuk penjual dan pengguna adalah yang paling sukarPertama sekali, kami perlu memastikan bahawapenjual kekal berada dalam sistem dan perkhidmatan merekaadalah pada tahap yang optima. Pada masa yang sama, kami harus melatih penerimaan pengguna dan membantu merekadalam membiasakan diri untuk membeli hasil segar secara atastalianOleh itu, kami amat bersemangat kerana mempunyairakan kerjasama seperti FAMA yang mempunyai pemahamanmendalam tentang ekosistem e-dagang dan bersediabekerjasama dengan kami bagi mendorong digitalisasi sektorpertanian Malaysia. Selain ituini merupakan waktu yang terbaik untuk melaksanakan kerjasama ini memandangkanrakyat Malaysia merupakan penggemar tegar buah durian."

Kedua-dua organisasi ini juga telah mengambil kira para pengguna yang mungkin kurang menggemari Raja BuahJusteru, Durian E-Fiesta juga akan turut memasarkan buah-buahan pilihan tempatan yang lain seperti manggismangganenas dan banyak lagi pada kempen tersebutEdisi pertamakempen ini adalah terhad di Lembah Klang dan bagimemastikan kesegaran buah-buahanpenghantaran akandilakukan pada hari berikutnya setelah pesanan dibuat.

Peniaga buah-buahanterutamanya peniaga durian, akanmenerima sokongan dan pendedahan pemasaran maksimumsepanjang kempen ini melalui paparan banner dalam aplikasilaman mikro-khaspush notifications dan banyak lagi.

Adalah difahamkan bahawa objektif FAMA dan Shopee bagikerjasama jangka panjang ini adalah untuk memacu sektorpertanian dalam mencapai kemampanan dalam jangka masa panjang menerusi perniagaan secara dalam talian

Shopee, dalam pada itumendedahkan bahawa lebih daripada 2 tan (2,000kg) durian telah dijual melalui platformnya dalammasa 24 jam setelah diberi pendedahan dalam kempen 6.6 Super Sale pada bulan Jun yang lalu. Kata kunci 'durian' jugamerupakan salah satu perkataan yang paling banyak dicaripengguna di platform tersebut.

Untuk memuaskan pengidaman durian andakunjungihttps://shopee.com.my/m/durian-e-fiesta

Sebagai tambahan kepada Durian E-Fiesta, FAMA juga akanmemberikan baucar kepada pelanggan yang membeli produkdari kedai rasmi mereka di Shopee. Layarihttps://shopee.com.my/agrobazaar_fama untuk menikmatipotongan harga RM10 dengan perbelanjaan minimum RM50 bagi barangan seperti daging ayamdaging lembusayur-sayuranbuah-buahan dan banyak lagi.