Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 April 2012

Sakit perot I duduk saja

Assalamualaikum dan salam sejahtera

baru je lepas baca entry Jusiza pasal ais ketul yg tunang dia bagi. tetiba pulak saya terfikir nak share peribahasa/perumpamaan yang Pakcik Imam tue pernah kasi kat saya. ekceli banyak perumpamaan diluar kotak pemikiran saya yang keluar dari mulut dia. antara yang paling terkesan dalam hati.

kalau kita sakit perot, tak pergi tandas, tak usaha teran, agaknya macam mana najis tue nak keluar? apa yang dia nak maksudkan. kalau kita ada masalah, kita tak cuba usaha selesaikannya agaknya sampai bila baru kita boleh settle kan prob tue? 

bahasa dia bukan la sopan santun mcm saya santunkan kat atas tue, tapi tue lah salah satu yang paling saya ingat sampai sekarang dan terkesan kt hati. perumpamaan dan maksudnya sekali. :)

7 comments:

lieynanilaz said...

oh perumpamaan yg membawa maksud yg tersirat...:)

kay_are said...

err.. ok2.. memang mendalam.. (-_-")sakit perut = masalah.. boleh diterima

juicy X said...

haaaa.sama la kan..byk lg kata2 gegeh yg dy bg.kdg2 nk marah pon x jd.grrr

Unknown said...

Haha die.mmg kan kak

tp bgune gak

LM said...

so jgn pendam masalah ..kan dik?

-eim- said...

okay... boleh ditrima..

heee~~
^^

tupperware_merah said...

ye. perumpamaan tersirat sebenarnya membina minda. sebab org kena fikir sedalamnya mksd dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...