Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

04 July 2012

Satu Perjalanan #13 versi Jauh

Assalamualaikum dan salam sejahtera



dia di Kl saya di Alor Setar. kalau naik bus makan masa 6 jam tak silap. kalau naik kereta pun lebih kurang sama jer. ye kami sangat jauh. PJJ memang sangat meletihkan terutamanya bila nak prepare untuk walimah nanti. tapi bila dikenang mampu membuat saya tersenyum sensorang.

itu antara faktor kenapa kami lambat prepare tuk walimah nanti. mencari masa yang keduanya lapang. mencari waktu yang sesuai. sebulan lepas dia pilih busana pengantin bagi pihak dia baru saya boleh pergi tengok berkenan ke tak, walau saya kata tak kisah macam mana pun janji dia yang pilih(dia tau apa yang saya nak) tapi nak jugak tue tunggu kata YA dari saya. sebulan baru boleh bagi jawapan sebab jauhhh~~~

nak pilih kad pun kami cuma berbincang dalam mesej dalam email pilih mana yang berkenan. dia kesana semalam tapi kata putus belum dicapai sebab saya tak tengok lagi. aduhh Pakcik entah bila pulak la saya nak ke bertam tue. bunyi macam dekat tapi saya pun kadang tercungap mencari masa sesuai, bila saya free dia pulak tak balik Penang hurmm bukan dia je saya pun perlukan kata YA dari dia nak pilih sesuatu..

ujian HIV, saya pernah kata kat dia yang saya nak rasa pengalaman pergi buat ujian dengan dia. tapi sebab jauh dan kami memang sangat susah nak cari masa berdua makanya terpaksa buat sendiri tanpa dia. tapi claim teman dalam mesej masa kat sepital.. jadi la dari xda langsung kan.. hihi

jauh memang perlukan saya berdikari sendiri tanpa dia, membuat pilihan dan memilih bersama bukan sesuatu yang mudah untuk kami yang PJJ nie tapi macam yang dia dan saya selalu kata. kami tak mencari kuantiti tapi mencari masa yang berkualiti bersama. Alhamdulilah preparation tetap berjalan dengan lancar. bukan tak boleh pilih sendiri tapi bila melibatkan walimah tak lengkap rasanya kalau dua pasang mata tak sama-sama tengok. ehh ke 4 kan dua-dua pakai spec #MulaDahMerepek :p

p/s : Maaf kalau ada yang rasa entry Satu Perjalanan macam annoying tapi saya creat dia sebab saya nak ulang baca satu hari nanti.. kalau ada yang tak suka mohon ke entry lain ye jangan la sampai masuk belog saya pun rasa annoying.. hihihi :p

p/s : awak tak kasi alamat mcm mana makcik baju merah tue nak anta zine
#SayaPulakPeningDenganKaloiIffahNie:p

10 comments:

Anonymous said...

Xpa. anggap ini semua ada hikmahnya..

shida anwar said...

mcm nak nanes baca ..x tau napa
kenangan tu dik..
hope adik kat sana dan adik kat sini dapat buat preparation ngan baik..
*smlm baru tanya adik kat sini mcmn preparation*

tupperware_merah said...

ok. aku belajo yang pjj. bercinta tu half pjj. kihkih

tupperware_merah said...

ehh. lupe. tak annoying pun. aku rasa suwit gle!!

kay_are said...

tak nampak lak annoying kat entri ni.. bese je.. ape pun aku respek.. pjj bukan mudah.. so hope sume akan berjalan lancar ye =)

Unknown said...

Ehhh sampai sini cite sal ikan kaloi. Mcm menteri besar plak

oh pjj sngt susa. Tp korg sweet je

LaDy_aFieFa said...

suka baca blog akk..hehe
tp xkomen je..:P
nt one day dah smpai jdoh..nk wt cmni..crita kt blog ..bole jd knngan kan :)

Unknown said...

nice..terbaik tau..sebab masa tak boleh nak return balik.. lynn setuju dgn apa yang kiera buat.. not annoying pun... siyees... ehem kiera ni suwit.. eheh..larikk...

Kira Sakura said...

Ama : Ye :)

Kak Shida : ehh npe lak akak nk nanes.. hihi

Ruzz : thanks :)

Kay_Are : Amin thanks weyh :)

Iffah : hahaha, sweet ke? err

Fiefa : ye blh dik :)

Lynn : hihi trima kasih awk cubit bru tau :p

fRaMe+LenSeS said...

okeh. annoying. ahahahahahha

*tekan pangkah kat tepi sudut kanan atas. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...