Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 November 2012

Nurul Iman, kemain lagi awak kan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


haaa tengok tue Nurul Iman masuk bengkel lagi =.= kemain dia dalam orang kalut nak prepare walimah dia pun kalut la nak tukar itu ini. tak mengeluh, jauh sekali merungut sebab tau dia dah banyak berjasa dan menjadi keperluan dan kawan baik saya kat sini. itu yang bawak jugak dia service itu ini. kang kalau biar sakit sikit tue jadi penyakit berjangkit pulak jenuh.

minyak hitam sebenarnya awal oktober ritu dah kena ganti tapi sebab orang service tue kata boleh pegi 1000k lebih makanya kita lex luu tunggu cukup seribu lagi hikhikhik. jumaat lepas tukar la minyak hitam dia kang jammed pulak nak balik kampung @.@ lepas tukar tue. budak tue kata nanti buat cross tayar..

cross tayar tue apa? saya tanya dia. yela mana saya tau kan. dah tatau tue tanya la tak kan nak buat pandai pegi angguk angguk geleng geleng pulak. hihihi. rupanya tayar depan dah botak sikit, oh yang tue saya dah lama perasan tapi tunggu la nanti kewangan mencukupi baru boleh tukar. sesak nafas la saya kalau semua nak tukar sekali @.@ cross tayar tue tayar depan tukar belakang dan belakang bawak pi depan. haaa gitu la budak tue terangkan kat saya. 

sebab perasaan risau lebih banyak sekarang nie, plus musim hujan makanya sabtu lepas saya cross je jugak tayar saya tue. homaiii kata 15 minit tapi lama pulak makan sejam jugak kot sebab budak first yang buat tue tak elok. senior dia pegi test tayar gelong kena bukak balik hukhukhuk. nasib la situ ada wifi ada ekon. Pakcik Imam tanya bengkel mana yang saya pegi ada wifi segala nie.


tue saya service Nurul Iman kat abang gemok badan ketul ketul nie. seyes dah lama saya adore dengan dia. hari-hari lalu pegi keja hari-hari la usya dia bagi flying kiss sikit hahahahaha :p service dia buat masa sekarang memuaskan hati. puas hati la bayar lebih sikit pun janji Nurul Iman saya ok, layanan diorang pun ok, tempat kita menunggu pun selesa kan. yela nak dilayan bagus kena la bayaran pun bagus kan. bukan untuk orang lain pun untuk diri sendiri jugak. keperluan jugak. ekceli takde la mahal sangat pun. biasa je pun. masih mampu dibayar oleh saya. hihihihi

mesti ada yang tanya kenapa tak service kat perodua je. tau tak kat perodua tue service dia mahal. padahal sama je macam kita service kat luar. bila Nurul Iman sakit ritu lagi saya serik nak service kat situ. yela saya kan gegel mana tau sangat nak tengok keja diorang buat tue ok ke tak. lagi satu perodua takde wifi!! hahahahaha :p

mesti ada yang kata, alaaa bagi jela tunang pergi service kan Nurul Iman. tunang kan ada boleh tolong tengokkan. boleh je kalau nak kasi kat tunang saya service tapi saya spesies yang tak suka bermanja tak bertempat. selagi saya boleh buat sendiri saya lebih suka berdikari. bila berdikari apa yang kita tatau pun boleh jadi tau. hoiiii ilmu tue. saya tak nak bergantung sangat kat dia sebab saya tau dia pinjaman Allah bila-bila masa Allah boleh tarik balik, nanti kalau saya terlalu bergantung kat dia, bila masa tue tiba boleh bayang tak macam mana teroknya saya saat tue terjatuh? dan itu jugak nasihat tunang saya saat awal kami kenal dulu. 

"jangan terlalu bergantung dengan saya sebab saya tak nak nanti awak terok bila saya dah takde sebab saya nie pinjaman Allah je. bila-bila masa dia boleh ambik saya dari awak" 

15 comments:

cheryna zamrinor said...

Ilmu kereta kena belajar sendiri. Sebab apa2 jadi tgh jalan kadang2 bukan dengan yg tersayang..tp sorang2. Macam masa Kak Sha eksiden, cari polis sendiri2 je.

Dah brape ribu mileage kira? Pergi service center mmg mahal sikit. Ramai org break :)

aDisH.sHidA said...

okey la tu service siap2 kan..nanti nak p honeymoon pun xriso hehee

Jna marcello said...

HEBAT JUGAK KAKA NA PASAL KETA HIHIHI

NURUL IMAN YG RETISS TU KE KIERA?

kay_are said...

alang2 nak walimah, pekata tukar kan sekali kaler nurul iman tu ikut tema.. baru r gempak <-- tapi guna duit sendiri, aku tak sponsor =P memang mahal perodua ari tu teman akak aku dekat 150++ gak r padahal servis bese je.. tapi sekarang perodua dah ade wifi dah.. huu

cheryna zamrinor said...

snurshahida@gmail.com

:)

OKje said...

Nurul Iman ni memang betul sungguh....jeles le tu.... tengok tuan dia nak kawen! he...he...

mirmashi94 said...

akak bagi nama kat kereta akak? okayy. itu sangat comel. hehe ;D. kereta saya adalah 'savvy abah' je, dan hanya aktif bila saya balik cuti. keh3.

Zai Zamree said...

btl...slagi kita boleh buat sndiri cuba buat sndiri dl...

Perodua Bertam ada wifi :p

aku HaniAsyira said...

nurul iman nak bermanja dulu sebelum berkongsi tuan baru nanti..=P

Unknown said...

nurul iman pon nak jugak diservis.huhu

نورعيم said...

haha bagusnya pi service kete sndiri. st xde kerete sndiri mmg la ckp senang kan. kihkih.

wakgelas said...

wak pon dh lama X servis cikbibah pepel wak tuuu.. ehhEeE

tupperware_merah said...

nurul iman meragam sebab tau tuan dia tak lama lagi dah ada tempat lain nak memanja. mesti tak layan dia dah. kahkah!!

Anonymous said...

mmg kena tau juga sikit2 bab2 kereta ni!

nursuriani said...

huhuhu yup! jangan bergantung sangat pada orang lain. bergantung pada alang dapur ok gak kan?? huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...