Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 June 2013

Kisah Khalifah #Third Trimester

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

hihihihi gelak sekejap baca komen kat entry lepas pasal saya kawal makan time preggy nie. kawal makan tue bukan ape, sebab takmau berulang ke klinik 4 kali dua minggu. paham jela kalau klinik kesihatan nie. berat kurang pun dorang take care, berat terlebih pun dorang take care. disebabkan saya nie bekerja dan malas nak berulang ke klinik je, saya kawal la makan. doktor pun suggest kawal makan, yang penting mesti makan makanan berzat untuk kesihatan baby dan ummi. almaklumla bukan semua orang paham kenapa kita kena selalu berulang ke klinik kan. ok tutup cite tue.

(yang kaler pink tue selalu lambat kira hari dari yang hitam tue grrrrrrrr)

Alhamdulilah syukur sangat Allah izinkan saya melalui saat dan pengalaman hamil sampailah ke trimester yang terakhir nie. syukur sangat. sekejap je masa berlalu kan. dalam tak sedar dah masuk bulan ke 7 hamil. dah 7 bulan si kecik nie duduk bermain kat dalam rahim ummi dia. dan tak sampai 100 hari lagi sebelum melahirkan dia. 

sebak, ye itu yang saya rasa. dalam tak sabar dan rindu nak menatap wajah anak terselit jugak perasaan sebak. pastinya nanti saya akan rindukan saat dia bergolek bermain dalam rahim saya, saat dia merenggang, mengeliat dan mengacau ummi dia time nak tidur. saya akan rindukan saat tue nanti. dan pastinya akan rindukan saat perut yang membuyut macam sekarang nie. hihihi tapi satu je tak rindu. tak rindu nak berulang ke klinik. ngehngehngeh :p 

dan lebih sebak bila nanti saya masuk kerja terpaksa tinggalkan dia kat rumah pengasuh. yela sekarang nie datang ofis dengan dia, ke mana pun bawak dia kat dalam perut. nanti dah kena berjauhan dengan dia. takpe ummi kuatkan hati sekejap je. semua orang pun melalui benda yang sama ;(

ape pun tetap sentiasa berdoa moga lahirlah seorang khalifah yang sempurna cukup sifat dan sihat nanti. moga anak kami menjadi hamba yang taat pada perintah Allah dan meninggalkan laranganNya. amin. teruja dan takut fikirkan saat melahirkan nanti. bila cakap dengan suami.

"nanti kalau ditakdirkan ummi meninggal masa berjuang lahirkan baby macam mana?" sungguh saya selalu terbayang akan jadi masa tue. terus air mata berjuraian jatuh.

suami pulak terus tolak saya jauh-jauh, marah dan tak suka nak dengar. sya pulak cepat-cepat tarik peluk balik sebelum ada orang naik angin sungguh-sungguh. hihihi ;) apa-apa pun sangat bersyukur dan berterima kasih pada suami yang sabar banyak melayan karenah saya sepanjang hamil nie. ingat mudah ke nak melayan orang mengandung nie, pepaham aje la kan. hihihihi :p

10 comments:

aDisH.sHidA said...

sedih lak kiera akak baca entry nie..insyaAllah akan dipermudahkan semua nya

inche hlovate said...

sya pun tolak kak kiera jauh2 la..takmo kawan

doa banyak2..moga dipermudahkan segalanya nanti

aku HaniAsyira said...

lama xjenguk akak kat sini kan.. dah 7bulan rupanya

Cik Ros said...

insyaAllah kak. semuanya akan berjalan lancar.. semoga si kecil selamat dilahirkan ke dunia.

cik Anggur said...

dh tak lama dh baby nk tgk dunia..... ~ yey

Anonymous said...

jgn lag fikir yg bukan2 doa terus yang baik2 aje ye,. KA doakan moga dipermudahkan hingga melahirkan nanti yer !

kay_are said...

7 bulan dah? tak lame lagi dah tu..kalau camtu kne prepare sekarang r..jangan nak main2 lagi.. semoga lahir dengan baik ye.. =)

Zai Zamree said...

kdg2 mmg suka tnya soklan yg bkn2 kt suami gak...suami slalu mrh kata ckp merepek2

نورعيم said...

yaeyyy lagi 2 bulan baby nak keluar.

Unknown said...

insha Allah..akak doakan semuanya selamat,baby akan lahir dgn sihat dan sempurna jumpa ummi & abinya, dan ummi nya juga akan sihat dan dapat menjaga anaknya dgn penuh kasih sayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...