Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 July 2013

Bertunang, Berkahwin, Berkeluarga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

pulun duk cerita pasal baby je kan. sampai dah takde benda lain. hihihi. nak buat cam mana. kalau tak cerita kat sini, nanti takut satu hari lupa apa yang pernah terjadi. dan untuk panduan jugak kan. ok2 bagi can dekat ummi abi pulak nak deting kat sini :p


gambar nie ambik masa majlis tunang Cik Gksb dulu. bila tengok gambar tue saya cakap dengan suami "dah macam kita pulak yang bertunang kan" kan baju pun macam match je dengan tema mini pelamin tue. tapi kalau baru bertunang dah peluk tangan macam tue memang saja menempah parang la hihihi.


itu sebenarnya gambar saya sewaktu majlis tunang dulu. 25.12.2011 tarikh pertunangan kami dulu. pestime upload, sebelum nie tak pernah upload kat memana lama sosial. atas sebab nak rahsiakan pertunangan konon. tapi sudahnya terlepas jugak rahsia tue. simple, takde lace yang saya letak. takde pelamin. memang saya dengan suami yang nak simple macam tue. tudung pun recycle je balik. ye betol la tudung yang sama dengan gambar kat atas tue.

takde mini pelamin sebab malas nak buat dan kenduri kecik. ala-ala macam majlis merisik tapi sebenarnya bertunang. sedara mara terdekat je yang dijemput pun. takde lace sebab memang tak nak, nak simple. lipstik pun kena paksa pakai lepas abang ipar paksa wuuuu. tapi tak kata la yang kalau bertunang tak boleh ada mini pelamin, terpulang pada diri memasing. kita ada cara dan impian yang tersendiri kan.  

alhamdulilah dari berkawan, bertunang, bernikah dan sekarang bakal menimang cahaya mata pertama kebahagiaan sentiasa mengelilingi. gaduh kecik-kecik adat resam orang berkahwin. gaduh lepas tue beberapa minit baik balik. kalau dia ada sebelah memang saya akan pujuk sampai dia peluk balik. sebab teringat kisah Siti Muti'ah, tak silap namanya. yang mengelilingi suami yang marahkan dirinya. bila suaminya dah maafkan barulah dia berhenti mengelilingi si suami. selalu teringat kisah tue setiap kali suami marah kalau saya buat salah. yela bila suami marah bermakna dia sayang dan ambik berat kan. tak baik terus ego tegakkan benang yang basah. Allah tak redha bila suami dan ibu bapa marah ke kita. selalu ingat kan diri sendiri pasal tue. dan insyaAllah akan ingat sampai akhir hayat.

13 comments:

cik Anggur said...

semoga d limpahkan kebahagiaan smpi ke akhirnya....

adoi baby.......tak sabar nk dukung2 !

Izwa Kamaruddin said...

next cheapter ade anak pulak...akak dah 7 thn kawin..alhamdulillah sama mcm mula2 kwn dulu juga..

Anonymous said...

alhamdulillah moga terus bahagia yer dear !

Zai Zamree said...

sm la kita...mjlis simple gile...

mula2 merisik pstu ckp bln dpn nk anta cincin tnda tp x kata nk tunang tup2 mlm tu kata esok nk bwk hntrn bgai so esoknya jd mjlis tunang yg sgt2 simple...bjubah putih...jubah yg pakai ms buat haji dl...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

akhirnya....ada gk gmbr tunang

AtieYusof said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Vee said...
This comment has been removed by a blog administrator.
kay_are said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nur Zulaikha said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Yanty Lee said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aku HaniAsyira said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fiza Rahman said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Zafirah Kama said...

hik2.. baru sampai sini... ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...