Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 April 2016

Sponsor Di Penang International Triathlon & Duathlon 2016 | Energy Drink

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Jenama baru minuman sukan, Sponsor, bersedia untuk merangsang ketahanan di Penang International Triathlon & Duathlon 2016

Pulau Pinang, 17 April 2016 – Acara ulang tahun Penang International Triathlon & Duathlon (PgiTD) yang ke­4 ini merupakan kejayaan besar kerana berjaya memperolehi 1000 orang peserta dari dalam dan juga luar negara. 550 peserta mengambil bahagian dalam acara Triathlon dan 450 peserta mengambil bahagian dalam acara Duathlon.

“PgiTD pada tahun ini merupakan pendorong yang besar dalam meningkatkan sektor pelancongan di Pulau Pinang. Para peserta kami datang dari 22 negera termasuk United States, Australia, Belgium, Britain, Kanada, Perancis, Filipina, Jerman, India, Indonesia, Ireland, Jepun, Mexico, Netherland, Norway, Pakistan, Rusia, Singapura, South Afrika, Sweden, Venezuela dan Malaysia. Ini membantu untuk meletakkan kami di peta.” Kata Dato’ Dr. Lim Seh Guan, Penganjur dan Pengerusi G­Club Cyclist Penang.

Penaja utama untuk PgiTD 2016 ialah Sponsor yang merupakan pendatang minuman sukan baru dan juga minuman sukan yang utama di Thailand. Sponsor dibawakan untuk anda oleh pengeluar Red Bull, minuman bertenaga nombor 1 di dunia. Sponsor merupakan minuman sukan yang dapat membantu meningkatkan prestasi, mengekalkan ketahanan dan mempercepatkan pemulihan kepada sesiapa yang mengambil serius tentang aktiviti sukan mereka. Sponsor telah berada di pasaran Thailand lebih dari 30 tahun, dan merupakan minuman rasmi bagi Pasukan Bola Sepak Negara Thailand.

Official Flag off by Chief Minister YAB Lim Guan Eng and Mr. Charles Wong,General Manager of Sponsor Malaysia

Para peserta triathlon dilepaskan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Y.A.B Lim Guan Eng, Pengurus Besar Sponsor Malaysia, Charles Wong dan Pengerusi G­Club Cyclist Penang, Dato Dr. Lim Seh Guan pada pukul 7.30 pagi. Para atlet triathlon memulakan hari dengan acara renang 1.5km di Pantai Jubilee dan seterusnya diikuti dengan acara berbasikal 40km dan acara larian 10km. 

Sementara itu, atlet duathlon dilepaskan oleh Pengarah Perkhidmatan Komuniti Jabatan Pulau Pinang, Rashidah Binti Jalaludin, Pornsak Sermwiwatwong, Pengurus Kanan Pembangunan Peniagaan TC Pharmaceutical dan Pengerusi Penganjur PgiTD 2016, Ben Woon. Mereka akan bermula dengan 7km acara larian mengelilingi perkampungan nelayan Teluk Bahang dan diikuti dengan acara berbasikal 40km dari Teluk Bahang Dam ke Balik Pulau dan kembali ke Teluk Bahang. Seterusnya acara larian 10km dan kembali ke garisan penamat di Teluk Bahang Dam.

“Acara larian tahun ini merupakan yang paling sukar antara tahun­ tahun sebelum ini. Haba dan cuaca adalah halangan terbesar bagi saya. Dengan adanya Sponsor minuman sukan di setiap stesen minuman, ia dapat membantu saya menyegarkan diri dan memberi saya tenaga untuk bertahan sehingga ke garisan penamat,” kata Irene

Teoh yang merupakan salah seorang peserta PgiTD 2016.

“Kami gembira kerana pada tahun pertama kami sebagai penaja utama untuk PgiTD telah memberikan pendedahan yang besar kepada pengguna sasaran langsung kami. Penajaan ini merupakan satu kejayaan besar kerana saya dapat melihat penerimaan besar minuman ini; mereka menyukai rasanya dan mereka menyukai apa yang Sponsor lakukan untuk prestasi mereka, "kata Encik Charles Wong, Pengurus Besar Sponsor Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web www.penangtri.com

Untuk maklumat lanjut tentang Sponsor Malaysia, sila layari laman web Facebook Sponsor Malaysia di www.facebook.com/sponsormalaysia

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Sponsor Malaysia
 
Lai Kwan Wong, Pengurus Pemasaran
 
Tel: 03­56337462
 
Email: laikwan@redbull­malaysia.com.my
 
Public Relations Agency untuk Sponsor Malaysia – EverQuest Sdn. Bhd
 
Jay Mee Chuah, Pengarah Pemasaran
 
Tel: +6012 201 2088 / 03­78879559
 
Email: jaymee@everquest.com.my
 


Sponsor ialah minuman sukan yang membantu meningkatkan prestasi, mengekalkan ketahanan dan mempercepatkan pemulihan kepada sesiapa yang mengambil serius tentang aktiviti sukan mereka. Sponsor boleh diminum semasa melakukan aktiviti sukan untuk membantu meningkat prestasi bagi mengekalkan ketahanan yang lebih lama.

Sponsor juga boleh diminum selepas melakukan aktiviti sukan untuk membantu mempercepatkan pemulihan. Sponsor dibawakan untuk anda oleh pengeluar Red Bull, minuman bertenaga nombor 1 di dunia. Sponsor merupakan minuman sukan nombor satu di Thailand dan kini merupakan minuman rasmi bagi Pasukan Bola Sepak Negara Thailand oleh TC Pharmaceutical dan di import oleh Allexcel Trading Sdn Bhd. Sponsor

kini hanya terdapat di Happy Mart, 24 Express, 98 Stores dan beberapa pasaraya serta kedai­kedai terpilih di Pulau Pinang. Sponsor dijual dalam bentuk tin 325 ml dan dijual pada harga RM1.70(murahnyaaaaaaaaa)

dan gambar dekat bawah ni sedikit rentetan masa hari kejadian ahad lepas. seronok tengok dorang teguk air sponsor. terasa rasa dekat tekak  ni haaa. tambah pulak musim panas lit lit ni huuuu

Mr. Charles Wong, General Manager of Sponsor Malaysia 
(Sponsor sports drink is the main sponsor for the PGITD 2016)

Sponsor, sports drinks given out at water station

Participants are happy receiving Sponsor, sports drink at the water station

Duathlon 1
 02:32:36 Men Open Male Malaysia
 st Prize Bib No: A023 JASON LOH CHWAN CHYIN

Duathlon 2
 Malaysia
 2nd Prize Bib No: A058 OOI SIAU TIEH 
02:42:42 Men Open Male

Mr Charles Wong, General Manager of Sponsor Malaysia with Triathlon 1
 Prize CHRIS WRIGHT 02:49:48 Men Open Male Great Britain


Duathlon 1
 Female Singapore and Duathlon 1 Prize A023 JASON LOH CHWAN CHYIN 02:32:36Men Open Male Malaysia

Duathlon 2 Prize G803 LIEW LEE CHIN 03:43:27 Women Senior Veteran
 Female Malaysia
 Duathlon 3 Prize G809 IRENE TEOH 
03:48:29 Women Senior Veteran Female Malaysia

Duathlon 1 Prize C370 CALVIN TAN 02:39:20 Men Veteran Male Malaysia
 Duathlon 2 Prize C342 STEPHEN MANIAM 02:50:23 Men Veteran Male Great Britain
 Duathlon 3 Prize C356 RICHARD TANG 02:50:37 Men Veteran Male Malaysia

Duathlon 1 Prize A023 JASON LOH CHWAN CHYIN 02:32:36 Men Open Male Malaysia
 Duathlon 2 Prize A058 OOI SIAU TIEH 02:42:42 Men Open Male Malaysia
 Duathlon 3 Prize A043 CHAN JUN SHEN 02:45:45 Men Open Male Malaysia

Triathlon 1 Prize 722 SABINE CLAUDIA EGGER­WEICKHARDT 
03:18:26 WomenVeteran Female Australia
 Triathlon 2 Prize 745 PATRICIA COMBRINK 03:26:48 Women Veteran Female SouthAfrica
 Triathlon 3 Prize 728 LAW LAY ENG 03:38:23 Women Veteran Female Malaysia

Triathlon 1 Prize 612 PAN SENG KHA KHRANG 
03:23:46 Women Open Female Malaysia

 SENARAI PEMENANG PGiTD 2016
Dan antara komen pemenang yang dah merasa air Sponsor ni :-

Duathlon 1st Prize A023 JASON LOH CHWAN CHYIN 

02:32:36 Men Open Male Malaysia (Jason Loh, 23 years from KL ­ 3rd year joining this event)
Hope to win. Due to stiff neck for a few days, didn’t expect can do well and win. Probably adrenaline makes him forget the pain. Race was good, most challenging part is the hill.

Contact no: 016­2472255

Duathlon 3 Prize G809 IRENE TEOH 

03:48:29 Women Senior Veteran Female Malaysia. Irene Teoh, Penang 49 years old, always active in the duathlon scene. Enjoyed the event. Trained hard for this event. Prepared to win top 10 but was surprised and happy to be able to win 3

Comment on SPONSOR sports drinks: It gives me the energy to boost performance

Duathlon 2 (Stephen Maniam from UK /41yrs/2nd year participating)

Enjoyed the event. Run was fine at beginning. Cycling was tougher but enjoyed the hills. Run at the end was tough ­ not used to do one after the other activity. But managed to hold everything together. Achieved the goal to finish this race.

Comment on SPONSOR sports drinks: Certainly helpful to boost performance. rd placing.

nd Prize C342 STEPHEN MANIAM 02:50:23 Men Veteran Male Great Britain

Triathlon 1

(Tsuyoshi Sawada Amzar /45 yrs/from KL/started Triathlon 2 years ago)

Challenges: The hills, the run & the cycling. This race is quite fun. View is nice, but the race is technical. I love it. But it’s very tough. 

Comment on SPONSOR sports drinks: Drink a lot during running today. It works well for him. Gives him the energy to endure the race.

st Prize 457 TSUYOSHI SAWADA 02:56:25 Men Veteran Male Japan

Duathlon 1st Prize F735 MELISSA 

03:13:01 Women Junior Veteran Female Singapore. Melissa /From Singapore/39 yrs/First time.

Weather is hot but good. Loves the challenging hill so she can overtake people.

Duathlon 1st Prize D519 TANG CHEE CHOON 03:17:59 Men Senior Veteran Male Malaysia

(Tan Chee Choon/63 yrs/from KL/Participates in international triathlon and Ironman in Langkawi, but this is first time took part in Penang.) The race is tough Need a lot of stamina, especially uphill and downhill. Training every day and always ever ready. Comment on SPONSOR sports drinks: Very good.

Triathlon 2nd Prize 631 ADRIENNE CHEW DAN 03:29:44 Women Open Female Singapore ADRIENNE CHEW DAN from Singapore/21 yrs/First Penang race. Course is very tough and long. Wasn’t prepared for the route, but the set­up of this event was good. Water station were available when needed. Participated for self­accomplishment 

Comment on Sponsor sports drinks: Don’t usually consume sweetened drink, but this taste of SPONSOR is quite nice.

Duathlon 2 Prize D518 JASON THIANG 03:19:13 Men Senior Veteran Male Malaysia (Jason Thiang, 58 years from KL, third time joining this race) Challenges – Hilly slop at Teluk Bahang

Comment on SPONSOR drink: Gives me the energy that I need

ok. tak sabar pulak nak merasa sekali. balik penang kena cari jugak2 ni ;)

4 comments:

Nina Mads said...

tak perasan pun event ni kira.. hahaha

Aryan azra said...

1st time dengar nih

OKje said...

Jenama baru eh Kiera ke khas untuk event ni aje?

Mummydearie said...

Memang tak pernah dengar pun nama minuman Sponsor ni, Kiera. Under Redbull rupa-rupanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...