Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

09 May 2018

Selamat Mengundi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

09/05/2018
14:46
Ipoh

Di sini, hari ini untuk melunaskan tanggungjawab sebagai rakyat malaysia yang masih memiliki rasa sayang dan cinta pada negara tanah tumpah nya darahku. alhamdulilah selesai dah pun proses undi calon. kalau Fateh Uwais dia kata pilih sapa nak jadi ketua. hihihi betul la tu. sibuk mulut dia tanya kenapa banyak sangat bendera ni ummi. bendera malaysia ke. maka dengan ligat otak ummi pun kena fikir jawapan yang sesuai. kalau nak bagi jawapan merapu tu memang dah lama duk ada dalam kepala hahahaha.

maka ummi jawab la. ini bukan bendera malaysia. ini bendera untuk pilihan raya ke? "hari raya ke ummi?" hurmm tunggu la kejap anak oiiiii. jangan la cepat sangat. ummi jawab bukan pilihanraya ini untuk kita pilih siapa nak jadi ketua negera kita. sebab tu lah banyak bendera. nanti ummi abi pun kena undi jugak siapa yang nak jadi ketua negara. dia pun ohhhhhh

paham la kot apa yang ummi cakap tu. takpe la nanti awak dah besar sikit awak akan lebih faham. jadi kawan-kawan dah selesai mengundi? saya hari ni Allah mudahkan urusan. lane saya kontot je. ada la dalam sepuluh kali turn nak kena tunggu sebelum boleh undi tu. kalau tengok lane lain tudiaaaa rasa nak muntah tengok orang beratur. mama pun tarik diri sekejap sebab lane dia penuh orang. kejap lagi petang sikit baru nak pi balik. haaa la orang dah berumur mana la larat nak berdiri lama. MIL pun suami kata macam tu. petang sikit baru nak keluar mengundi balik. tempat undi kami berbeza. saya di Perak dan suami di Penang. maka berpecah la kami. tapi anak-anak ummi pulun sorang. kohkohkoh 

3 comments:

aizamia 3 said...

Esok baru nak up kisah PRU ni.. hehehe..

Anonymous said...

selamat juga awak...blog saya https://cararesepi.blogspot.my/

Anonymous said...

Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from ѕomeѡhere?
A desiցn lіke yours with a few simple tweeks would really make my
blog shine. Please let me know where yoս ցot your
design. Thаnk you
site : Learn How To Lock Files From Ƭhe Movіes

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...