Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 November 2011

11 mengenai Syakira Yaakub

Assalamualaikum semua

kene tagged,,, hukhukhuk.... nampaknye Ruzz dan Cycy sangat sayangkan kira, oleh kerana itu mereka yang disayang nie mengetagged kira... arghhh ape ke bendanye dok merepek nie..

RULES 

1. Must tag these rules
2. Post 11 things about themselves in their post
3. Answer the questions that those tagger set u in their post and create new question for the people you're tagging to answer.
4. Have you choose 11 peoples to tag in your post
5. Don't forget to tell them that  they were tagged.
6. No tag backs!
7. No stuff in the tagging section stating something like " you are tagged if you reading this". By reading this rules you are trusted to have legitimately tagged 11 people. 

tapi kan tapi kan... dah ramai yang kene tagged kan. jadi jadi jadinye.. kira langgar rules nie ye? ;)

11 mengenai Syakira Yaakub

  1. saya seorang perempuan tulen yang diberi nama Nur Syakira binti Yaakub yang bererti cahaya kesyukuran (jenuh kira cari makna nama kira, akhirnya Alhamdulilah jumpa jugak)
  2. seorang yang suka kan bunga sakura, (tengok nama belog pown dah tau kan? nak tau pasai pe suka sakura, meyh klik sini)
  3. saya gilakan pink!!!!! ntah, xtau pasal pe suka.. sampaikan tong sampah pown warna pink ok!!!!
  4. seorang yang gila-gila hampir menjadi gila(okeh ini ayat kirin selama perak yang bagi)
  5. sangat suka berangan!!!!! 
  6. nasi paprik, nasi putih ayam goreng kunyit, tomyam dan pape yang berkenaan dengan tomyam,,, itu semua favret saya...
  7. seorang yang pendiam dan susah senyum..tapi bila dah kenal rapat baru anda akan tau siapa saya yang sebenarnya...
  8. saya suka tido dengan mama, suka bila tengok papa tarik muncung bila mintak izin nak tido dengan mama... muahahahaha
  9. seorang yang garang, cengei dan sewaktu dengannya.. ramai orang cakap macam tue, tapi rasanya memang ye kowt sikap saya macam tue...
  10. tak suka orang smokking lepas tue hembus-hembus kat muka orang lain(memang kira pantang!!!)
  11. saya suka tido!!! fullstop
okeh abis dah... sekarang jawab soklan diorang nie pulak...
mulakan dengan soklan Ruzzazanie, die nie kawan saya dari sekolah.. mulut die memang x leh diam, sama macam skang.. tapi saya still sayang die... kau terharu tak beb? hahahahaha :p

- apa perkara pertama yang terlintas di fikiran bila bangun dari tidur?
kenapa rasa mengantok lagi (aku jujur okeh)
- kenangan apa bila diingat pasti korang sebut 'apasal lah sengalnya aku waktu tu"
percaya cakap bekas tunang saya!!!
- dalam tahun ni, perkara apa membahagiakan hidup  korang?
Allah berikan hujan dan petir masa saya tengah bergembira dibawah mentari, saya menangis.. tapi saya bersyukur yang amat sangat sebab Allah nak kurniakan pelangi pada saya
- masakan apa korang paling teror masak?

rendang pedas kowt, tapi tak la teror macam orang lain masak tue

- kenangan zaman kanak-kanak yang paling best?

main bunga api dengan sepupu-sepupu, arwah tok yang belikan bunga api tue

- mak & abah, yang mana paling rapat dan kenapa?
mama sebab mama banyak mulut, papa pulak jenis pendiam sikit.

- benda! apa yang korang nak jadi dan kenapa?
angin... sebab angin boleh mendinginkan suasana tapi jaga-jaga kadang-kadang boleh taufan jugak dengan angin tue

- benda korang paling tak suka dan kenapa?
ular plastik, gelang ular, beg kulit ular semua yang berkaitan ular la sebab saya takut ular

- apa yang korang dah jadi disebalik nama korang sekarang?
selalu bersyukur dengan apa yang dapat, tapi kadang-kadang tue ade gak merungut nya, fitrah manusia kan..hurmm

-  nama panggilan! kenapa mesti nama tu?
banyak nama panggilan nie, saya pakai yang kawan-kawan panggil ye
"kira"
syaKIRA, jadi tau dah kan jawapannye?

-last one, apa tanggapan anda pada saya? 
kau kuat bercakap!!! hahahahaha,,, (aku jujur :p )
okeh skang turn jawap soklan adik cycy nie pulak... adik nie kira kenal dari KBU.. tapi belum ada berkesempatan nak jumpa lagi, ade jodoh nanti insyaAllah kita jumpa ye dik :D
1. Ampa kerja/belajar kat mana ?
 
kerja di Lembaga Pertubuhan Peladang

2. Kenapa ampa berbelog ?
 
sebab bosan kat ofis nie kurang kerja

3. Sekarangkan fenomena vlog sedang melanda blogger-blogger,adakah ia satu perkara yang wajib harus ada didalam setiap blog ? *betul ka soalan aku ni ? kahkahkah...

depend.. kalau entry tue rasa panjang sangat nak taip baik buat vlog sebab saya lebih suka melihat vlog dari baca entry panjang-panjang :D

4. Baju warna apa yang ampa pakai ketika menjawab soalan ini ?
 
kurung putih

5. Apakah yang belum ampa capai lagi dalam hidup ampa selama ni ?
 
kawen (ye saya seorang yang jujur) :p

6. Berapa saiz seluar ampa ?

37

7. Apakah warna berus gigi ampa ? *jeng jengggggggg !

pink 

8. Are you single ?

yes!! but not available

9. Bila nak kewen ?

tunggu kena pinang dulu

10. Nanti kawen agak-agak tema warna apa ?

errr errrr minggu lepas rasa nak warna hitam merah, semalam rasa nak warna pepel putih , hari nie rasa nak merah putih pulak

11 . Ampa sayang CYCY dak ? kuikuikui !

sayang!! 

terlebih dulu saya nak minta maaf sebab langgar rules yang ada... idea tak kunjung tiba la, maaf sangat ye...

8 comments:

Unknown said...

manje nye la ngn mama

erk nnti ai suh org tu pinang akak cpt2 haha

aDisH.sHidA said...

cengei....belajaq dr mana nie...

Daddylicious said...

no8...kacau daun tuuu...hehe

Kekunci Merah said...

ciss!! kemain kau kutuk aku ye? belasah kanggg... sayang ko jugak dunia akhirat!


* ko pun kenal aku kan, macam mirul cakap, kalau aku byk cakap,means aku ok. tapi kalau aku diam, semua org keliling akn susah hati.kihkih.. ( aku ase bnda tu skrg ni betul walau dulu aku nafikan.hahahaha )

Sunah Sakura said...

hehehe...tak larat kot nak ikut rules sangat...

Niena Muhammad said...

suka berangan ea :D

budak penjara said...

oh dlu dh ade tunang ke??

Kira Sakura said...

Iffah :: hihihi,, ank pmpuan x tgal x kawen lg bese la :p

kak shida :: kami dok alor setar 2 taun dh tau...

bro reez :: hahahaha :p

Ruzz :: ye aku kenal ko ruzz :D

kak sunah :: hihihi, kasi langgar je kn ;)

niena :: hihihi :D

budak penjara :: yup...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...