Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

15 April 2012

La Tahzan Syakira Yaakub!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

La Tahzan untuk diri saya sendiri. selama saya hidup tak pernah kenal erti kalut bila ujan turun lebat sepanjang minggu. tapi sejak saya pindah ke sini daerah utara saya sering serabut dan kalut memikirkan banjir.

baru beberapa hari nie bilik saya dimasuki air lagi. letihnya rasa. balik drive dari kampung letih tak habis lagi dah kena hadap bilik yang bau busuk yang amat, dengan tikar yang kotor. mujur saya dah buat langkah berjaga-jaga simpan semua barang dalam box plastic, barang-barang yang lain saya naikkan atas almari kalau tidak mau saya menangis lagi terok.

semalam saya tidur lewat kemas bilik, sampai tak lena tidur saya sebab letih sangat. jenis saya kalau terlampau letih memang tak lena tidur. hari nie bilik saya ada air lagi, tak hujan tapi dari mana air yang banyak tue pun saya tak tau. yang utamanya saya malas nak ambik tau sebab saya penat sangat.

saya lapar sangat tadi tapi lepas tengok bilik yang ada air, pili air yang rosak saya jadi hilang selera nak makan. apa yang saya tahu saya perlukan seseorang untuk saya luahkan perasaan saya setelah saya mengadu pada Ilahi. saya tak mampu simpan rasa hati sendiri. saya perlukan seseorang untuk membalas setiap kata saya.

call mama x jawab, call seseorang pun xjawab,mungkin mereka ada hal lain yang lebih utama. Alhamdulilah ada sahabat yang sudi mendegar saya merapu walau hanya ini yang mampu dia kata "saya tak tau nak komen apa" "saya jauh tak boleh nak tolong apa-apa". yang tue pun dah bermakna untuk saya. terima kasih awak :)

dan saya makin kalut bila sahabat baik saya, kierasakura.blogspot.com main aci nyorok dengan saya tadi. saya nangis dah pun, dah la lagu lappy nie tetiba pulak kuar lagu sedih...waaaaaaa... tapi Alhamdulilah belog saya dah kembali normal dan saya perlukan dia untuk saya merepek hari ini... 

apa-apa pun saya ingat kata Pakcik Imam. ujian sebagai kiffarah dosa-dosa yang kita buat. saya tau saya banyak dosa sebab tue Allah uji saya macam-macam. apa pun saya bersyukur hanya bilik saya yang banjir tue pun barang masih boleh diselamatkan berbanding kawan-kawan yang kena banjir besar tahun 2010 hari tue... Alhamdulilah, La Tahzan Syakira Yaakub!!! 

6 comments:

kay_are said...

laa.. masuk air gak? mesti penat kan balik2 tengok umah dah bersepah gile.. Aku faham sebab aku pun pernah rase.. tapi nak way cane.. tu kan dugaan.. so redha je r kan?

Anonymous said...

jangan bersedih awk,setiap yang berlaku ada hikmahnya..

#selamt malam poyo^^

Unknown said...

Akk jgn sdih. Nnti ifa ngis lak

erm kne mintak org dtg tgkla ka

mgkin air dr toilet.

Hati2 lqntai licin. Ujian stiap org xkn sme

Elly Jade said...

duduk rumah sewa dan jauh dr mak ayah mmg sng wt kite ssh hati
lagi2 kalau dorg jauh dan xblh tlg
betabah ya kira...

Lydia Miza said...

siannyer kamu adik.mmg klu dpt ngadu ngan seseorang rasa lega sket.meh la whatsapp..leh sembang2 ngan akak.

Kira Sakura said...

Kay : itulah, aku kena terima la ujian tue semua..

Anon : ye, thanks awak

Iffah : thanks Iffah.. insyaAllah akak kuat, :)

Kak Elly : betul tue kak, senang jer nk meleleh klu diorg jauh nie..huhuhu

Kak Miza : whatsapp? tp xde tenet..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...