Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 May 2012

Khamis tue besok lah!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

sepanjang minggu nie entah kenapa dengan saya setiap hari dok ingat hari khamis.. bangun pagi isnin ingat dah khamis.. bangun pagi tadi pun ingat khamis jugak.. masalah betol!! =.='



saya rasa sebab utamanya, plan balik kampung minggu nie tue yang perkataan khamis berlegar-legar dalam otak saya nie. mana taknya segala barang nak bawak balik kampung saya dah sumbat masuk Nurul Iman sejak weekend hari tue lagi. punya la semangat, sebulan dah tak balik kan.. hihi.. satu masalah yang saya tak dapat cari penyelesaiannya, asal balik kampung je mesti Nurul Iman tue penuh! yang kosong seat sebelah driver jer.. saya pun tak faham kenapa jadi macm tue sampaikan Pakcik Imam pernah cakap "nie baru sorang kalau berdua macam mana pulak" err err kalau macam tue kita share baju jela kan kita sama je size #Ehh :p

bila saya drive sesorang atas highway dari Alor Setar ke Ipoh, balik sini pun drive sensorang ramai yang tanya tak takut ke, beraninyaaaa drive sensorang .. apa yang boleh saya buat lagi, kalau tak saya sendiri yang cabar diri rempuh ketakutan tue ada ke sape-sape yang boleh bantu saya? dan saya paling tak suka kalau seseorang tue mengaku kalah sebelum menyerah. belum cuba usaha drive jauh sensorang dah fikir macam-macam yang buruk, kalau macam tue naik bus jela senang.. hati pun tak susah sangat kan..

apa yang selalu saya buat kalau drive sesorang. kerana saya seorang perempuan kena make sure mulakan perjalanan seawal mungkin elakkan perjalanan diwaktu malam. selalunya kalau dari Ipoh balik Alor Setar saya gerak dari sana 5 petang pukul 7 lebih sampai Penang berenti solat, dalam 8 lebih ke 9 dah sampai Alor Setar, at least xde la lewat sangat kan.. sebab saya kalau dari Ipoh selagi boleh lambat saya nak balik sini.. selalu je Papa Mama bising kalau pukul 5 tak gerak gerak lagi, kalau singgah Penang pulak Mama Ayah asyik tengok jam je tak bagi saya balik lewat..hihihi

pape pun sebelum mulakan perjalanan jangan lupa mulakan bismillah, doa naik kenderaan selawat dan salam ke atas rasul junjungan dan sesekali berzikir la sepanjang perjalanan minta perlindungan Yang Maha Kuasa dari segala halangan dan rintangan. insyaAllah mesti selamat... esok dah Khamis!!! hihihhii     

10 comments:

aDisH.sHidA said...

hehehee...sama la kita..akak pun dok tunggu ari khamis jugak..sebab nak g kl hehehe

semoga kita sama2 selamat smapai ke destinasi...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ye ati2 da la

lock pintu

jgn benti tepi highway

tahan dr buang ape y patut kalau tmpt tu sunyi

mcm2 la

esaited mcm die nye hari bertunang je akak ni haha

tupperware_merah said...

masa sendiri ritu, teruja macam ni tak? #eh

leklok balik esok. semoga selamat sampai destinasi. :)

Hanamiko Sakura said...

nak ikut balik kedah.. hahaha

walauapa pun.. kak syakira memang berani.. ^_^

Zubaidah said...

bwk kereta elok-elok :) insyaAllah, DIa melindungi, sy pown igt ai nie khamis

Woofer Storm said...

semoga anda sentiasa dilindungi saudari..sama2 kita berdoa ye..

slmt mlm kak kira..

kay_are said...

ari ni khamis!! aku blank gak sape nurul iman.. baru pasan rupenye kete ko!! -_- bese r tu, aku balik sesorang gak.. belum mase balik berdua g.. =P

Sayidah Nafisah Ruslan said...

yay! dah hari khamis!
selamat pergi selamat balik ye.. berhati2 memandu tu.. jangan leka. kalau ngantuk, rehat kejap ye.. kasi pejam mata dulu.. baru sambung semula :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...