Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 May 2012

Saya dan Kasut

Assalamualaikum dan salam sejahtera

saya memang salute la dengan mereka yang boleh pakai high heels dan wadges untuk jangka masa beberapa jam dan beberapa hari. saya baru pakai heels tue berapa minit dah rasa nak terputus urat betis =.=' padahal tadi dari tingkat 7 tekan lif tingkat 3 then masuk dalam Nurul Iman, tue pun rasa macam nak campak jer kasut tue jalan tak payah pakai kasut. padan muka Syakira sape suh gatai pakai heels rini...

 
kalau pergi ofis atau keluar jenjalan saya lebih selesa pakai yang flat atau pun selipar. selalunya dah sampai ofis saya tukar pakai selipar jer senang nak gerak kemana xde rasa macam hegeh-hegeh nak jalan.. hihi.. kasut pink tue antara kesayangan sebab dia warna pink!!! hahaha dan selesa nak dipakai...


kalau nak beli kasut bukanlah saya tengok yang branded. janji selesa saya pakai, selesa berjalan, tak pelik, flat dan harga berpatutan, warna juga memainkan peranan penting ye.. hihi :p dan kasut bata kat atas tue pun saya suka pakai. awalnya kurang selesa tapi Alhamdulilah lama kelamaan dia makin serasi dengan saya ;) psttt Kak Shida ritu ngorat kasut saya yang nie.. hihihihi :p

pernah jugak saya baca yang kalau selalu pakai heels nie tak elok untuk kesihatan kaki. erm mungkin la kowt sebab secara tak langsung kita memaksa jari kaki menahan bebanan yang berlebihan. mungkin.. kalau dulu saya memang selalu ajar kaki pakai heels dan wadges tapi tak lama pun akhirnya selipar jugak yang saya pungut balik.. kihkihkih..


haaa tue la heels yang rasa macam nak campak dari tingkat 7 tue.. dah berapa taun saya simpan dia dan xde la tinggi mana pun tapi sangat tak selesa pakainya. =.="

13 comments:

aDisH.sHidA said...

ngorat je pun...try pakai pattern kasut tu x suai dengan kaki kak hahaha...alahai kita ada kasut merah la..arini pakai kasut merah ok

kay_are said...

aku pun tak ske pakai high heels gak.. tak best sakit kaki =P pelik gak tengok cane mereka2 leh pakai kasut tinggi camtu @.@

semangat ko cite.. medan gopeng zaman aku ade dah.. aku sekolah kat bainun tu r.. dah tutup cite ^^

Unknown said...

Ifah suke sume
wedges fav

tapi kalo lme2 letih jugakla

flat? patut kene ade sdkit

akk iffah kate baik tuk postur.

tp xley berlebihan

Unknown said...

amboi, byk koleksi kasut ye

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

aii ada ungu... nk dkt sm dengan yg pink tu hehe

tupperware_merah said...

kasut pink???? erkkkkkk!

kira oiiii, wedding ko nanti kalau ada gak kaler pink, aku balik! grrrr!

Woofer Storm said...

nak pinjam kaler pink tu^^

Ardini Izzati said...

Dulu bila tengok orang pkai, gatal tangan nk beli jugak lepastu last2 pakai selipar jepun jugak kuar rumah. Haha. Cute sangat yg pinkyy tu :)

Unknown said...

cantikk.... tingin nak pakai kasut tinggi...tapi dah cukup tinggi kot...syukur2... :)

Sayidah Nafisah Ruslan said...

saya pun tak minat pakai heels.. crocks jugak yang best :)

Woofer Storm said...

sesuai sngt kita ni jadi teman sepagar,sy dan anda dua2 malas nak update..

#cepat update,jangn nak muncung muka kat sana...grrrrr^.^

juicy X said...

KALO XDAK PINK TU X BULEHH KA??MUEHEHEH

Lydia Miza said...

Nnt kawen jgn jln jauh sgt tau ngan heels.. Nnt kena urut betis lak malam2 heehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...