Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

17 April 2013

Kisah Khalifah #Bila Dah Pandai Menendang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

macam entry saya yang lepas. Allah dah mula bagi saya rasa tendangan si kecik kat dalam nie. perasaannya, subhanallah hanya Allah je yang tau macam mana. sekian lama saya menunggu saat nie. akhirnya hari ahad lepas Allah bagi saya rasa perasaan tue. syukur Alhamdulilah Allah pelihara keselamatan zuriat kami sampai ke tahap nie, dan semoga zuriat nie selamat lahir sampai tiba waktunya, dan membesar dengan sihat, cerdas dan cerdik. amin

ape yang saya perasan, budak kecik nie sangat tak boleh duduk diam bila ada abi dia. kalau dulu masa saya tak dapat rasa tendangan dia lagi. dia akan mengeras setiap kali suami ada kat sisi saya. sampai la abi dia pujuk-pujuk, telepati antara dorang berdua(sebab suami tak kan bercakap masa proses memujuk tue, cakap dalam hati la kot :p ) baruuuuuu la die diam. kalau ummi pujuk, tak layan pulak awak ye =.=

dan semalam saja la nak try test kenal ke tak dia nie suara abi dia. sekarang hp kan dah canggih, kan dah boleh rakam suara :p letak la hp kat atas perut. sebelum tue dia diam je. awal tue takde la rasa pape pun. saya pun syok la main game kan. tak lama lepas tue "ehhh anak ummi kenal ye suara abi"

sebelum tido call la suami nak sembang-sembang lepas rindu, tatau la dia dengar ikut mane kan, mana saya reti sangat ilmu sains nie (ntah betul dia dah boleh dengar ke tak?) :p tengah syok menyembang dengan suami dia pun syok menendang ummi kat dalam nie. bukan sekejap, sepanjang cakap sepanjang tue la dia aktif. rehat sekejap-sekejap je, letih agaknya kot. tergelak je saya. kalau dengan abi tue kemain lagi, saja nak buat ummi jeles letewwwwww

mama kata "padan dengan muka kamu nanti, kalau dia tinggal dengan abi nya abis la dia lupakan kamu" lepas tue mama gelak grrrrrrrrr. kalau anak kakak saya dulu pun bila papanya balik banting, diorang kena tinggal kat kampung dengan mamanya masa dalam pantang pun mengamuk kemain bila takde papa. asal tak boleh tido je, mama saya akan balut diorang dengan baju papa diorang yang dah pakai ada bau badan tue. baru tido lena. =.= jangan-jangan anak ummi nanti pun macam tue tak?????

12 comments:

inche hlovate said...

anak akk ni perempuan kot..perempuan kan manja dengan ayah hih *pepandai je kan

aDisH.sHidA said...

hehhee..mama ugut baru tau takut ye....

Anonymous said...

mmg masa ni jadi momen yg sgt2 indah kan !

seharum kasturi said...

ada kajian menunjukkan kalau kita letak headphone kat perut , baby kat dalam dengar . bila kuar nanti , putarkan apa yg kita selalu dengarkan kat perut , baby tu akan beri respon ... mungkin kierra boleh cuba ...

Zai Zamree said...

baby rindu abi tu...

Mummy LiYzA ^^, said...

Pwot kira ngeras dlu eh bru rsa bby tendang..hee awal dpt rsa ngeras pre contraction eh..bby dh bg greenlite ke?hehe bby abi nih smacam je..hohoo kalo rpt n manja ngn abi gegel org kata

Fiza Rahman said...

Alahaiiii...sweetnya baby dah kenal suara abi.

Best kan moment tu. Rindu plak nak ngandung...erk...☺☺

cik Anggur said...

uik dak tecik jgn tendang kuat2 tau t umi sakit...

aku HaniAsyira said...

dia dah tahu abi dia ei

OKje said...

Dah pandai menendang yeh Kiera...mesti lelaki tu huhu...

kay_are said...

ok r tu.. kire dah ade perkembangan baik kat situ kan.. nak wat cane, ummi die tak best, abi die lagi best, so baby pun lagi ske dekat abi die.. =P

نورعيم said...

dia syg abi lebih kot. hikhik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...