Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

28 November 2010

siapa dia di hati saya


Matanya besar besar

perotnye bulat bulat

senyumannya bisa membuat air liur saya meleleh tak tentu hala

tangan dan kaki nya bisa saya sentuh dan saya gigit

tanpa hadir nya tidur malam saya terasa sepi

jangan sesiapa bisa merampas ia daripada saya...

siapakah ia?

Jeng jeng jeng.....


ok kasi mata dulu....

tadaaaaaaaa


encik barney saya :)

p/s : entry diwaktu kesengalan datang....

25 November 2010

BILA KAU SUSAH


Tak semua insan sanggup bersusah dengan kita

situasi yang sangat amat mudah dilihat dalam dunia yang makin nipis ultra ungu nya nie...

nak mencari kawan gembira memang senang, ko tak payah panggil pown dia datang dengan sukarela sambil tayang gigi

tapi bila mana kau tersepit dalam kesusahan baru kau tau siapa yang selayaknya dipanggil teman juga siapa yang patut dipanggil kawan....


siapa teman? : insan yang sering bersama kau tak kira time kau susah atau senang.. dia sentiasa ada untuk kau meluahkan segalanya


siapa kawan? : haa!! yang nie spesies akan kuar bila time poket kau tengah berkepok jer lepas tue lesap ntah kemana...


Saat itu baru lah kau akan terfikir kenapalah aku ditakdirkan berkawan dengan si polan si polan nie...

jangan disalahi takdir yang ditentukan buat kau …

takdir yang mengajar kau untuk lebih menghargai kehidupan kau sebenarnya..


selalulah berpandangan positif pada setiap apa yang berlaku..

dan jangan lupa belajar dari kesilapan yang telah kau lakukan..

belajar juga menghargai teman yang telah bersusah payah dengan kau...


aku bersyukur kerna aku salah seorang insan yang bertuah masih punya segelintir yang boleh dipanggil teman...

mereka tak pernah jemu untuk sama-sama menaikkan semangat aku

yang tak pernah jemu memarahi menasihati juga memujuk aku semata-mata mahu membantu menyingkirkan air mata aku


namun jangan lah lupa walau kau tidak punya seorang teman pown yang mahu meminjamkan bahu buatmu menghilangkan keresahan hati...

ALLAH YANG MAHA ESA

pasti sentiasa berada disampingmu....

tapi janganlah bila kau dah kembali happy kau lupa kat DIA pulak....

tue memang saja nak kena sumpah jadi cekodok la jawapnya...


sekian

yang baek itu datang dari ALLAH dan yang buruk itu dari insan yang kerdil lagi hina ini



** aku tak tau dari mane aku dapat picture nie, pada sesiapa yang punya mintak halal dunia akhirat ye.... hehehe

24 November 2010

BUKAN SEMPURNA


susahnya nak puaskan hati orang...

dari sebeso beso perkara sampai la sekecik kecik perkara,, eh betol ke tue? Ah gasak lah... erm biasa la kan aku kan manusia biasa yang x lari dari buat silap.. x semua kemahuan orang laen tue aku boleh turutkan.. cume kalau orang laen tue tegur kesilapan aku, aku akan mengaku (kalau tue mmg salah aku, klu x boo layan la kau hahaha) dan aku akan cuba perbaiki kesilapan tue selagi terdaya aku...

aku mohon pada kalian juga kalian kalian yang belum boleh berpuas hati dengan pertuturan aku, tingkah aku, dan laen2 segala lagi aku mintak ampun seribu kali ampun.. sekali lagi aku ulang aku hanyalah manusia biasa yang tidak sempurna atau dalam bahasa inggeris nye I'M NOT PERFECT kowt2 ade yang x paham dengan bahasa aku nie la kan...

aku cuma boleh berusaha, berdoa dan bertawakal.. semoga segala ape yang aku lakukan akan diberkhati oleh sang pencipta aku ALLAH S.W.T

ok2 ckup sblm terlebih emo petang petang rembang nie... akhir kate majulah exercise untuk kesihatan anda.. hamboi hamboi mentang mentang la tekanan darah kau low balik ye cik kura2... sekian

dalam banyak gambo sememeh aku nie jela yang paling sememeh yang aku jumpa yang laen2 tue kerja nak menyengeh je time bergambo.. ngeeeeeeee

Yang baek datang nye dari DIA dan yang buruk itu dari saya

21 November 2010

kerana mereka yang ku sayang


mood : bile kerinduan mula menjentik tangkai hati

saje nak publish gambo nie xtau nape tetiba rase gedik2 nak publish....
hohohoho


marahnya pasti bersebab....
tegurannya pasti berasas....


kerisauan pasti bersebab....
leteran nye pasti berasas....


kerana kita kesayangan mereka....
menjadi panduan saat kita tersesat...
di bahu mereka kita menangis....
segala yang mereka berikan dan lakukan hanyalah untuk kebahagiaan kita...
semoga segala kebaikan dan kesejahteraan diberikan kepada mereka....
kerana mereka yang ku sayang....

yang baek itu datang dari ALLAH S.W.T dan yang buruk itu datang dari diri sendiri

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...