Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

13 April 2010

SYUKUR...........

Alhamdulilah syukur aku diberi kesempatan tuk menghirup secebis udara yg dikurniakan oleh YANG MAHA ESA lg rini...
chewah pepagi lg dh mengayat...
ekceli aku dah lame sgt x jenguk cik sesawang aku nie...
tetibe lak idea nk mengayat pepagi nie dtg mase aku tgh bwk moto on da way nk gi keje td...
tue la prob aku ble bwk moto jer cnfirm aku berangan pk tue pk nie...
kiera..kiera.. nasib baek la ko berangan jer tp smpi gak kerumah klu berangan tetibe smpi kampung.. hah!! sudah!!..
ekceli aku nak bersyukur sgt dgn pe yg dh Allah bg pinjam kt aku selama aku bernafas dalam bumiNya yg indah ini...
aku bkn nk membangga diri tp aku just nk bersyukur sgt2...
Allah kurniakan dan bg pinjam kt aku segalanya2nye bermula dgn diri aku dan seterusnye...
aku bersyukur dipinjamkan diriyang sempurna cukup semua sifat..
rambut yang ikal yg sesuai dgn muke aku.. rambut yg senang nk dijage.. xyah aku abis beratus2 kt saloon semate2 nk menghadap die jer..
muka yg agak comel dan cntik ( chewah..haha )
kte kwn aku bby face.. umo dh 22 taun dh xde mkne nk bby face lg..
akal yg sempurna.. dgn iq yg tajam x brape nk tajam..
kulit yang x putih x jgak hitam sederhana jer tp aku selesa dgn tone kulit aku..
kaki tgn yg ckup sempurna yg membolehkan aku sentiasa berada dekat dgn
YANG MAHA ESA....
jari jemari yg ckup sifat yg membolehkan aku terus mengayat di sesawang nie....
punye kerja tetap yang xkn buat mama papa risau kt future aku lagi..
aku bersyukur dengan segalanya2 yang Allah pinjamkn kt aku...
sungguh besar kebesaran mu Ya Allah....
aku bersyukur punye keluarga yang sempurna yang memahami yang sentiasa berada dibelakang walau pe jgak yang sedang aku alami yang xpernah berhenti berdoa untuk kebaikan aku yang x pernah lalai menasihati aku yang xpernah tinggalkan aku tika aku terkapai2 mengharungi duka yang x pernah lelah menjenguk dan menguji aku...
syukurnye Ya Allah kau telah memberi aku mama dan papa yang amat memahami dan menyayangiku sepenuh hati mereka...
xdapat ku gambarkan dgn kata2 bertapa aku amat menyayangi kedua mereka hanya satu yang ku pohon agar Allah sentiasa melindungi mereka dan memberi kerahmatan ke atas hidup mereka di dunia serta akhirat yang hakiki.....
aku bersyukur jgak kerna dikurniakan sibling yang menyayangi aku seadanya, yang xpernah lokek berkongsi apa sahaja, yang sentiasa mengingatkan aku betapa aku bertuah punya kalian semua...
along..benyah..kakak..adik... sesungguhnya aku amat menyayangi dan merindui kalian,, doa ku semoga kalian sentiasa berada di bwh kerahmatan Yang Maha Esa.. amiiinnnn...
terima kasih jgak buat along dan kakak yang sudi memberi aku peluang untuk sama2 menumpang kasih dan memberi kasih untuk putera dan puteri kalian...
sesungguhnya kehadiran faiz..alya.. ieka telah melengkapkn lagi kebahagiaan kita satu keluarga semoga kebahagiaan yang kita bina dan kecapi nie akan terus bersama kita dunia dan akhirat.. bertuah dan bersyukur nya aku pnye kalian semua...
x lupe jgak buat kawan2 yang sentiasa bersama aku...
kalian memang yang terbaek antara yang terbaek...
anda tahu siapa anda tanpa aku perlu mentioned kt sini...
tanpa korang semua x mungkin aku akan setabah sekarang mengharungi semua duka..
kalian jgak byk menghiburkn hati aku yang kadang kala bingung dilanda keresahan..
buat kengkawan sekolah, kengkawan fb, kengkawan ofis, kengkawan kursus, kengkawan ym, kengkawan aku dimana sahaja sesungguhnya aku teramat sayang dan menghargai kalian...
tanpa kalian jugak x mungkin aku seceria sekarang..
terima kasih kerana kalian sudi melayan manusia yang serba kekurangan ini..
jasa, wajah dan nama kalian xkan pernah luput dari ingatan ku..
doa ku juga semoga kalian sentiasa dirahmati dunia dan akhirat...
kepada sesiapa juga yang pernah berkaitan dalam hidup aku ..
sesungguhnya aku bersyukur punya kalian..
dengan adanya kalian aku belajar sesuatu yang amat berharga...
sesiape jua yang pernah menyakiti aku,, aku maafkan kalian dengan ikhlas dan aku berdoa semoga kalian tidak megulangi kesilapan yang kalian lakukan ke atas ku kepada insan lain... biarlah hanya aku seorang yang merasai segala keperitan yang kalian ciptakan...
papa... ENCIK YAAKUB
mama.. PUAN ZURAIDAH
trima kasih sbb sudi izinkan anak mama papa nie merasai kenikmatan hidup di bumi Allah ini.. ya sayang mama dan papa sangat2..
buat semua insan yang telah hadir dalam hidup
NUR SYAKIRA BINTI YAAKUB
terima kasih sekali lagi hanya ALLAH sahaja yang bisa membalas segala jasa kalian..
saat aku jatuh kalian sedia menghulur tangan untuk aku berpaut
saat air mataku x berhenti mengalir kalian sedia menyapu air mataku
saat bibirku x tahu bagaimana untuk kembali tersenyum kalian mengajar aku bagaimana mahu ketawa
saat aku tersungkur lemah kalian sedia meminjamkan sedikit kudrat untuk aku..
YA ALAH YA TUHANKU....
engkau ampunilah segala dosa2ku dan dosa2 hambamu yang berada disekelilingku yang teramat aku sayangi...
berkhatilah kehidupan kami...
jauhkan kami dari kemungkaran, kealpaan, kesesatan, kejahilan, jauhkan kami dari segala yang tidak engkau redhai...
rahmatilah kami semua dunia dan akhirat...
berilah kami keberkhatan dariMU...
dekatkanlah kami dgn syurgaMU yang hakiki....
amin ya rabbal alamin......
kadang2 disebalik ketawa dan senyuman pasti terselit sebuah keperitan....

2 comments:

Pakcu said...

MOHD AMAR BIN HASHIM

jeng3 bleh jadi bahan ni ;p

fRaMe+LenSeS said...

ehem3....

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...