Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 September 2010

novel dan aku

assalamualaikum kat semua pembaca-pembaca blog aku yang x seberapa nie..
(kalau ade la..huhu)
korang semua pernah berangan x kalau satu hari nanti ade seseorang novelkan kisah korang?
aku confirm la x kan.. aku belum budget diri aku artis lagi yang sampaikan orang lain nak novelkan kisah aku lak...
aku memang obses gile kat novel-novel yang ade kat pasaran sekarang nie...
antara penulis & novel yang menjadi kegilaan aku adelah yang dipublish kat blog aku nie...
yang aku x publish tue bukan la bermakna x menarik untuk dibaca, hey x nampak ke aku tulis 'antara' kat situ.. haish korang nie...

apsal aku obses dengan novel?
meyh aku nak cerita sikit....
kalau korang bace novel nie dengan penuh perasaan confirm korang rase macam korang tengok cerita tue depan mate korang sendiri...
atau dalam erti kata laen bila korang baca novel korang rase macam dalam dunia yang laen, kadang2 kalau terlebih feel x semena-mena korang boleh nangis kalau jalan cerita die sedih la...kalau jalan cerita die hepy pown korang nak nangis gak tue memang korang la yang gedik.. hahaha

ade jugak somebody yang tanya aku soalan nie
" x membazir ke kalau beli novel tue, bace sekali jer "
jawapan yang selalu aku bagi...
membazir pe nye.. nikmat tau x bile beli novel sendiri, puas bile tengok novel tersusun banyak dalam almari tue.. hahaha

same la kes macam bro2 n sis2 yang obses tukar gadget2 kereta, or mereka2 yang obses dengan kamera DSLR lak dok pulun kumpul gadgets n lens kamera masing2...
ala kalau aku membebel lebih2 bukan korang paham pown..
senang cerita macam nie la, kalau korang minat sesuatu benda tue confirm korang xkan fikir yang "sesuatu" tue satu pembaziran kan tapi korang akan cakap yang ia satu "pelaburan"..
toksah nak kencing aku la yang korang xkan cakap macam tue...
moral of the story : same2 la kite mengumpul "sesuatu" kite tue.. haha :)

gambar yang kat atas nie antara novel aku yang dibersalinkan oleh buku prima...
antara 3 tue yang paling aku suke tajuk "cinta untukmu"
memang terbaek wook....
sebab aku pilih buku prima?
style jalan cerita die ringan n simple...
cara watak2 dalam tue bersembang same macam style aku dok bergebang dengan kawan2 aku...
style cerita die pown x skema sangat memang masuk sangat la dengan otak aku yang x berape nak betol nie...

koleksi kat atas tue pulak antara yang dibersalinkan dari alaf 21...
sebut jer alaf 21 sape yang x kenal kan?
memang novel2 under diorang antara yang terhangat dipasaran...
tapi style cerita die berbeza cikit dengan buku prima...
tapi still de best...

antara novel die yang menjadi igauan aku...
" 9 nyawa "
sampai aku nak tido malam pown dok terbayang semua yang die stroy dalam tue ...
tahniah to ramlee awang murshed...
pe yang best nye novel tue?
sila beli atau pinjam dan bace sendiri, baru korang tau ape yang aku maksudkan tue...

kadang2 bile korang layan novel pernah x korang keluar ayat macam nie..
" eh cerita die nie macam kesah aku jer "
jangan nak kencing kate x pernah ye...
kalau x banyak pown cikit mesti ade cerita tue tempias dengan realiti live korang semua kan..
adat la tue.. novel nie pown hidup atas imaginasi si penulis novel yang melalui hari2 yang sama macam korang semua jugak...

aku pown haruslah x terkecuali dari ade perasaan macam tue...
novel kat atas tue " cinta kau dan aku "
ade la tempias sikit2 same macam realiti hidup aku...
tapi x la full story tue same, ade certain2 jela yang hampir serupa...

ok cukup la tue aku rase aku cerita pasal novel nie...
pape pown semoga korang semua sentiasa hepy melayari hidup korang dengan hobi masing2..
seperti selalu...

yang baek itu pasti datangnye dari ALLAH...
dan yang buruk itu lahirnye dari saye sendiri...

wasalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...