Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

09 January 2014

Fateh Uwais #4Bulan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

 1 Januari 2014

dah baby 4 bulan baru nak hupdate perkembangan bulan-bulan kan. hewhewhew. dalam 3 bulan lebih tue Fateh Uwais dah mula pusing-pusing badan nak menerap. masa ummi demam hari tue, 29 Disember 2013 baru dia betul-betul menerap. tapi yang ralatnya saat pertama kali dia boleh nerap tue bukan depan mata ummi. ohh sedihnya rasa sebab kalau boleh saat pertama kali dia dapat benda baru ummi nak ummi orang pertama tengok. sobssss, tapi tetap bersyukur anak dah boleh menerap.

hari pertama menerap

baru hari pertama dapat menerap dah buat muka berlagak gila macam dia tue dah menerap berbulan-bulan. geram je tengoknya. masuk je 4 bulan, 1 Januari 2014 dia dah pakai gear reverse. satu katil dia boleh pusing. sebelum terlena tengok kepala ada kat badan ummi, terjaga lagi sekali tengok dah pusing sampai hujung kaki. kusssss semangat tak boleh leka dengan Fateh Uwais nie. bantal tue satu katil kepong kat dia. lepas nie tilam pulak nak lena kat kaki katil.

kadang bila dia teringat dia pusing badan bila dah letih menerap. bila lupa nanges mintak orang pusing. paling dia suka bila dah nanges letih tue angkat bagi berdiri terus gelak mengekek2 senyum sampai telinga. terus cair hati ummi yang kepenatan nie.

muka bahagia tak kena cucuk bulan nie, tunggu bulan depan ye dak kenit

timbang hari tue 6.4 kg kurang 600gram dari sepatutnya kata nurse tapi masih diparas normal, digaris putih. alhamdulilah. sekarang Fateh Uwais banyak nak main, menyusu memang kurang, tido pun kurang. mungkin atas faktor tue yang buat berat dia tak naik macam selalu. kalau bulan lepas 5.8kg. bab menyembang bagi kat dia. riuh satu rumah dengar suara dia je.

bab menarik rambut orang pun menang kat dia, nak menangis rasa bila sekali dia genggam tue. abi selalu meronta sakit bila janggut dia jadi mangsa hehehehe. kalau main 'tundak' atas kaki orang pun fevret dia jugak, sampai meleleh-leleh air liur syok sangat. seronok bila tengok gelak tawa anak, tenang je rasa.

13 comments:

Z@i Z@mR33 said...

Org kata klau baby nk boleh satu2 bnda kdg2 leh demam.ummi tlg demam utk uwais kot ms nk nerap ritu

||aLeaSaRa|| said...

salam sis...alololo tengah kusut2 kat office ni tengok muka baby yang comel ni,sejuk hati he3....

MR & MRS MAKMUM said...

uwais jgn tarik rmbut akk erk.......t akk nangesssss

juicy X said...

Muka blagak hahaha

:: Mrs.Eady :: said...

comellll :)

Rahim WG said...

gambar atas sekali tu sangat comel. nak curik satu.hoho

neesa_jun said...

comeynya uwais!!bambam!!gewwwammmm tengok!huhu

Fiza Rahman said...

Comelnya Fateh Uwais. Pipi tu...geram tgk.

Mummy LiYzA ^^, said...

hehee~demam nk boleh bnd baru..lepas pd nih lg cpt perkembangan dia..kalo dh niarap n combat nih 2,3mggu lg merangkak la..cm c iman,bila merangkak xleh kepong dh..jenuh ligan la umi nati~

QasehnyaRania said...

muka berlagak yg x tahan tu.hihi
alhamdulillah.

aTieYusof Family said...

Makin comel & cute..dah 4 bulan..kira berat jg tu 6.4kg..moga membesar dgn sihat, ceria..soleh..amin! :)

inche hlovate said...

hihi comel je dia..geram

Sya Mimie said...

tembamnya dia.. geram tgk.. :)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...