Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

02 May 2017

Dilat | Fateh Uwais

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera



seronok cuti? malas nak masuk kerja? blur? hahahaha meh sep sikit. blur tatau nak mula macam mana sembang pasal anak teruna kian membesar sorang tu jela. sekarang dah makin banyak celoteh dia. suka bertanya. suka membebel. balik kampong semalam membebel dekat kakak sepupu suruh buat kerja sekolah

"kakak kenapa tak ikut ibu hantar abang?"

kakak nak buat kerja sekolah

"dah tu kenapa kakak tak masuk rumah buat kerja sekolah? jap lagi ibu dengan ayah balik tengok kakak tak buat lagi kerja sekolah. pergi masuk rumah buat sekarang. SEKARANG!!!!!"

=..="



hari tu tengah jalan jalan dengan dorang semua tiba-tiba

"ummi abi dilat!! akhi Nampak dilat"

haaaa? dilat? ape tu? jilat ke?

"bukan jilat. dilat alaaa dilat lah"

dilat tu ape bendanyaaaaaaaa

"hurmmm ala yang macam boboi boy tu"

ohhhhhh KILATTTTTT

tatau la dia ni. nak kata pelat K macam tak. sebut kakak ke kereta ke elok je sebutnya. tapi ada masanya bila bercakap tu bunyi pelat. tatau samada sebab dia nak cepat habiskan cakap, kalut atau ape bendanya. selalu nya kalau jadi kes macam ni memang dia kena related kan situasi dengan apa benda yang dia sebut tu. baru ummi abi dapat tangkap

4 comments:

zai zamree said...

Dilat pon dilat lah...janji dia kenai...hahahaha

Cik Ash said...

hihihihi garangnya fateh... pelat ke tu fateh

E'in said...

makin bijak laa fateh uwais.. :)

el said...

kami pun x tangkap apa maksud dilat tu hahaha
boboboi ye

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...