Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

25 November 2013

Behave Fateh Uwais

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

semalam dah mula masuk kerja, dan terpaksa rela tinggalkan anak dekat rumah. seminggu nie opah datang jaga dia sementara nak rasi dengan pengasuh. pengasuh dah cari awal-awal sebelum mula cuti bersalin hari tue lagi. dan Alhamdulilah hasil maklumat kawan tempat kerja pengasuh yang saya dapat tue jaga anak macam anaknya sendiri, kawan kenal pengasuh tue. Alhamdulilah rezeki anak. 

semalam buat pertama kalinya kena tinggal banyak jam. selalu kalau saya ke mana-mana tinggalkan paling lama pun sejam. merajuk pulak tak nak susu botol. pagi2 ikut abi dia hantar saya ke ofis, menyusu dan tido. bangun je tido langsung tak nak menyusu. tengahari opah dan abinya datang lunch sekali, lepas bagi susu badan sikit saya cuba pujuk bagi susu botol. sambil sumbat susu sambil pujuk "ummi sayang anak ummi, sayang dia sangat" sambil-sambil pegang kepala dia, baru la nak menyusu susu yang dipam tue sampai habis. alahai pandainya awak merajuk lah anak.



semalam ambik half day bila tengok dia menangis takmau menyusu. dalam kereta macam biasa mengorat abi. kata suami "haa elok je boleh senyum gelak ngorat abi, tadi masa ummi takde kemain panjang muncungnya. masam, muncung dan tengok bawah. takde seceria macam nie pun" hahahahaha opahnya pun kata macam tue. macam-macam la awak nie Fateh Uwais

12 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Senyum lebaq nya dia

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Senyum lebaq nya dia

:: Mrs.Eady :: said...

comel nyerr...

MR & MRS MAKMUM said...

UWAISSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

napa comey sgt nie !!!

Z@i Z@mR33 said...

Dh besar dh...dh tau kena tinggai.
K.zai bln 12 start anta pengasuh gak.Anta awai sminggu sblm start keja

NinaAz said...

Comelnya babyyyy. Geram nak cubittt.hehe

neesa_jun said...

waaa...cerianya fateh!!...hahaha...cubit pipi kang!...ceria2 selalu k!

inche hlovate said...

semangatnye Fateh kak kiera..pipi dia amboiii

MR & MRS MAKMUM said...

uiksss yayang techikkkkkkkkkk

aku HaniAsyira said...

Bau ummi nya takda tuh =)

Mummy LiYzA ^^, said...

sminggu dua nih mmg pandai dia nk ngajar kita..tp xleh layan sgt nati lg ngada~kmi dlu pon,nk bg iman isap botol pon kna mak yg ribakan..bg rasa tgn org len plak~kalo x,asek nk merengek melekap ngn kita ja..dugaan kuat kan tem nih~

Fiza Rahman said...

Comelnya. Rasa tak sanggup nak gi kerja kan sis.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...