Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

14 November 2013

Satu Tahun Perjalanan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

10.11.12-10.11.13 sekejap je dah setahun berlalu. Alhamdulilah terima kasih Allah dah setahun kami menempuh perjalanan sebagai suami isteri. ujian dan cabaran tue perkara biasa, lumrah untuk orang dah kawen katakan. bersyukur diberi peluang untuk saya menjadi seorang wanita yang bergelar isteri.

bukan mudah nak menempuh perjalanan dalam rumah tangga. kena banyak bersabar dan berkorban. berkahwin dan hidup dengan seseorang yang jauh berbeza dengan diri sendiri. banyak pengalaman baru yang dipelajari. dan yang penting hari demi hari makin mengenali insan bernama suami.

waktu mana yang sesuai nak berlawak dengan dia, waktu mana yang boleh memanja dengan dia dan waktu mana yang terbaik untuk berbincang sesuatu yang penting dengan dia. awalnya memang sesiapa pun takkan tahu. tapi percayalah semakin hari semakin diri tahu mencari waktu yang tepat.

perjalanan setahun kami lebih berseri dengan kehadiran khalifah dalam perut (sebelum Fateh Uwais lahir) setiap hari mesti share pergerakan si kecik dalam perut dengan suami. dan bersyukur punya suami yang sudi melayan karenah isteri dia nie. picit kaki lah, duduk rehat dulu lah kalau berjalan kemana-mana, layan je ape yang saya teringin nak makan, bawak je kemana yang saya teringin nak pergi asalkan time tue dia free.

setiap kali ada hero drama kat tv yang orang dok puji kata "romantiknya dia" "berkenan hero tue jadi suami" saya senyum je. sebab hero depan mata nie la yang paling terbaik. dia la sunan, dia la samurai, sebab dia lah Pakcik Imam saya.

sebut pakcik imam teringat kisah sebelum ambik keputusan nak kawen dulu. dari poem terus jatuh ke hati. kalau dulu sebelum jatuh hati selalu merungut awat la dia nie mulut bising sangat. tak letih ke pot pet pot pet. psssstt suami saya peramah pasal tue la Fateh Uwais pun riuh mulutnya hihihi :p

tapi sekarang kalau dia senyap sunyi saya pulak bosan. mesti tanya. "kenapa abang senyap? abang ok ke?" hahahaha. orang kata dah kawen hidup jadi bosan, asyik nak berkepit dengan suami atau isteri je. tapi percayalah memang nak berkepit jela kalau dah suami atau isteri tue sahabat, rakan dan teman hidup kita. tapi takdela sampai takde ruang untuk berkawan dengan orang lain.

pada suami. terima kasih jadi yang terbaik untuk saya selama nie. saya yakin insyaAllah awak jugak akan jadi terbaik sepanjang kita bersama di dunia dan akhirat insyaAllah. maafkan andai ada kurangnya dari diri saya. sama-samalah kita berusaha untuk jadi yang terbaik. "saya akan pastikan takde sape yang mampu mencintai dan menyayangi awak sebagaimana saya" ye benar, awak dah buktikan dan terima kasih untuk semuanya.

terima kasih atas penat lelah awak menghargai saya sebagai isteri. terima kasih atas kata-kata cinta dan semangat dari awak. terima kasih kerana menerima setiap kekurangan dari dalam diri saya. saya terlalu cinta dan sayangkan awak, suami. moga kita bersama hingga ke syurga. amin.

saya selalu cemburu bila teringat yang di syurga nanti akan ada bidadari lain disamping awak. tapi sekarang tak lagi sebab saya tau seorang isteri akan menjadi ketua bidadari untuk suami di syurga kelak. dan saya akan berusaha jadi ketua bidadari yang terbaik untuk awak. insyaAllah

dan semoga dengan kehadiran Fateh Uwais akan lebih mematangkan kita dalam berkasih sayang. moga bahagia milik kita hingga syurga amin



saranghea ;)

9 comments:

juicy X said...

Amiin

aDisH.sHidA said...

tahniah...dah setahun pun perjalanan hidup bersama antara kiera n nadh..tambah seri dengan lahirnya fateh uwais...

semoga bahagia hingga ke syurga

Z@i Z@mR33 said...

Alhamdulillah...dh stahun..

Moga Allah merahmati perkahwinan kalian berdua...Amin =)

MR & MRS MAKMUM said...

kadang terasa cemburu jugak bila kenang nnti akn ada bidadari brdamping dgn suami kita kan....

apapun...

selamat ulangtahun perkahwinan yg pertama utk kiera & nadh...

tahniah ats kelahiran yayang tecik akak yg ensem cute miut tu ...

semoga kebahagiaan nie Allah kekalkn hingga ke syurga... !!!

Kaseh Wee said...

insha allah . amin . saya lbh suka klu pasangan saya banyak cakap . suasana tu jadi lbh meriah ...

Sue PeLik said...

huhuhuhuhuhu.... kenapa erk?? kalau masuk jerk blog neh asyik nak tacink jerkkk tah paper betoii huhuhuhu. sedeh laaa baca entry neh..huhuhu apa2 pun semoga awak bahagia yaaaa:)

hainom OKje said...

Hepy Anniversary Kiera ....moga ikatan yg dibina akan kekal bahagia hingga ke akhir usia

Mummy LiYzA ^^, said...

slamat hari ulang tahun yg pertama dear~hehee..aja2 fighting!!teruskan usaha utk jd ketua segala bidadari utk asben kita eh..kalo bley the only angel!xmo la share2 ngn biadari len..hee

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
selamat ulang tahun
in shaa Allah saya doakan semoga kalian bertiga akan tinggal sebumbung nanti.aamiin

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...