Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

22 September 2014

Aktiviti Wajib!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

phewwwww lama gila tak masuk menjengah sini. terasa kebas jari jemari nak mula berceloteh hewhewhew :p anak, makin hari makin banyak sel-sel otak berhubung sampai kadang sel otak ummi pulak rasa berselirat :x takpe la asalkan anak terussss membesar dengan sihat cerdas bijak pandai, dah cukup buat ummi abi bersyukur punya Fateh Uwais dalam hidup.


dah buat kata sepakat dengan suami. insyaAllah setiap hari ahad sekiranya ummi tak cuti, tiap petang lepas ambik ummi balik kerja terus terjah Taman Jubli. abi nak pecah peluh, pecah lemak opssss :p abi nak jogging, ummi teman sambil tolak anak dengan basikal, sambil suap anak makan. ummi tak jogging? ummi dah kurusssssss hihihihi. insyaAllah lepas ada sport shoes ummi pun nak menyusul sama, walaupun keding tapi terasa badan berat. haaa la dah lama tak berjogging. selalu jogging kejar anak merata je. mana sama kan. 

abi dah janji, ummi jogging, abi jogging sambil tolak basikal anak macam selalu. ok baiklahhhhh. anak tu pulak bila abi jogging tolak basikal, dia menyandar macam boss besar. mata pusing merata tengok orang keliling. siap tegur angkat tangan lagi, tak ke kalau ada makhluk comel macam kat atas ni tegur terasa macam "ehhhh!!! dia tegur kita la" =.= peramah sangat pulak dahhhhh


sambil tunggu abi round pusing taman, ummi duduk bagi anak makan. tapi tak jauh pun dari orang ramai, kalau nampak ada orang mencurigakan di mata ummi, cepat-cepat tolak basikal anak ke tempat ramai orang, lepas tu lambai abi suruh datang dekat. abi pun tak lari jauh la, tapinya budak kecik tu pantang nampak abi terus tergedik-gedik mintak suruh layan kan dia. 

paling syok main gelongsor la, kalau dalam gelung tu lagiiii dia suka. siap memek muka gementar pun keluar sekali. hai la anak, pandai betul awak main. ummi abi pun jadi terhibur tengok keletah awak. haaa la dah kalau anak muka surammm je masa main, kita nak bawak ke taman pun jadi malas. 


insyaAllah lepas ni bila abi dah pindah duduk sini, aktiviti ni akan cuba dibuat 3 kali seminggu. untuk kesihatan dan masa berkualiti keluarga sendiri jugak kan. ummi abi cuba sediakan yang terbaik untuk awak, moga Allah permudahkan jalan kita. amin amin.

11 comments:

aTieYusof Family said...

Memang lama cheq hilang...haha..ingat ke mana? hihi..amboi siap dah buat temujanji ye tiap ptg Ahad nak bawa Uwais ke Taman..mesti seronok lah si bam-bam.. hehe..

Z@i Z@mR33 said...

yeayyyy...abi dh nk dok skali...syok la syok la...hihihihi

CikSiti said...

besor dah diaa

idzwa kamaruddin said...

seronok kan sekali sekala main kat luar amik angin petang ;)

mama arif said...

first time singgah d blog nie, comel anak, semoga menjadi anak yg berbakti kepada bangsa n negara.

Yan Ty said...

Sukanya dia...

Kakzakie said...

Tengoklah punya besar senyum tanda happy tak terkata:)

Kesuma Angsana said...

Salam Singgah jgk bila ada kelapangan sikit hari ni & tq terus menyokong KA yer. so comel ler!

hainom OKje said...

Nampak tu si fateh bukan main suka lagi dia bila menggelungur ke bawah hehe...
Yelahkan Kiera weekend husband katanya kalau tak diluangkan masa bersama mcm ni mmg tak pergi taman tu...

cik Anggur said...

moga d prmudahkn semuanya

Fiza Rahman said...

Seronok dpt gi taman yer fateh uwais.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...