Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

08 September 2014

Cucuk Setahun

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


selalu dengar orang kata kalau cucuk setahun anak mesti demam. risau jugak hati ummi ni, cukup risau kalau anak demam. tapi cuba positifkan diri, selalu pesan kat diri sendiri dengan anak. anak ummi kuat. anak ummi antobodi kuat. takkan demam. Allah mesti lindung anak ummi. Alhamdulilah Allah dengar doa seorang ummi uwais. tengok dia sihat bertenaga dari lepas cucuk semalam sampai la ke pagi ni. pagi ni bangun dengan senyum meleret dan rambut kembang mengerbang mihmihmih :p

dalam klinik semalam dia lah yang paling 'win' jalan merata ceruk, kalau boleh semua bilik dalam klinik dia nak masuk, semua nurse dia nak tegur, semua almari dia nak bukak =.= mujur la orang pun paham budak sel-sel otak sedang berhubung tu...

berat tak naik. dari bulan June dulu tetap 9.5kilo. kami rasa dia dah makin semangat, lenguh tangan dah dukung lelama. tapi berat serupa tu jugak. takpe la asalkan dia sihat cerdik sudahhhh. masih dalam garisan putih dah cukup bersyukur. bukan dia tak berselera makan tapi jenis ummi gamaknya. metabolisme tinggi susah nak naik berat :p


cucuk sebelum ni semua dekat peha, bila untuk setahun dekat lengan. suruh abi pegang kan anak, takut dia meronta sebab tak suka kena kepit lelama. ummi cuma perhatiiiii raut muka anak bila jarum cucuk masuk lengan. terus berubah muka, kelat habis, menjerit nanges. sakit la tu. budak tu kalau jatuh pun tapi tak sakit dia takkan nanges. kali ni memang sakit sangat gamaknya, terus hilang mood. takmo babai sape pun. rosak mood itewwwww :p

10 comments:

Niena Muhammad said...

Sama cm kakak..sume bilik nk teroka. Malaika cucuk 1-12 bulan xdemam. Tp cucuk 1 1/2 lps cucuk ok je.malamnye dmam

Z@i Z@mR33 said...

ok...dh tau dh.nti Aqil stahun xyh pkai suar pendek dh.Aqil pon berat 9.5 kg ja bln lps

aTieYusof Family said...

hihi..dah setahun si bam-bam ni..cute sgt uwais.. alah, nanges kejap je kan.. hero abi bah ni..strong & good boy..:)

CikSiti said...

setahun dah yerr fateh uwais ..happy birthday sekali lagik sempena cucuk setahun hihi

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tu pipi tu pipi tu...

haishhh dpt kt mummy, mummy tenyeh pp tu

aryan azra said...

sakit ye kena cucuk..xpe berat tak naik pun yg penting fateh uwais sihat dan cerdas

Mai Has said...

ala siannya...takpalah sakit sikit utk kesihatan.hehe

hainom OKje said...

Gitulah harga yg kena bayar kalau nak besar Uwais....kena cucuk...demam tu semua sahabat awak. Harap awak tabah yer...

Fiza Rahman said...

DAh setahun rupanya budak comel ni. How time flies.

cik Anggur said...

alololo.tk.pe.cucuk.skit.je.uwais kn kuat

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...