Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 December 2016

You Need A Holiday Lah! | Contest Traveloka

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Rasanya tahun ni belum lagi official bercuti ke mana-mananya. kalau tidak tu setiap tahun ada je bercuti ke mana-mana. yeke takde bercuti? rasa macam ada bulan tiga hari tu cuti cuti Terengganu Kelantan hahahahaha. adehhh urat putus banyak lepas beranak dua anak lelaki hewhewhew :p



paling teringin nak pergi tempat sejuk atau tempat yang boleh jatuhnya bunga sakura. Tokyo. teringin sangat nak sentuh bunga sakura tu. tapi kata kawan yang pernah pergi ke sana. kita dilarang petik bunga sakura. kalau tunggu dia jatuh kutip boleh la kot. entah lah tak berapa pasti pulak. 


Tapi serius memang teringinnnnn sangat sampai pernah la bagitau dekat suami. satu hari selepas Mekah tempat jauh yang pertama sekali nak pergi Jepun. nak sangat tengok Bunga Sakura depan mata. saya sejenis manusia yang tak berapa suka bunga kecuali bunga sakura. bunga yang limited edition musimnya :)



Dah kalau alang-alang dapat pergi Tokyo. teringin jugak nak ke Gunung Fuji. tengok rata-rata gambar dalam blog kawan2 blogger cantiknya gunung tu. saya salah sorang manusia yang suka tengok keindahan alam. bersatu dengan alam. memang terasa damai. jauh dari hiruk pikuk bandar dan stress jammed. 



dah katanya orang perempuan. syurga dunia mereka adalah shopping teringin jugak nak ke Shibuya. shopping barang orang perempuan, cenderamata untuk family untuk kawan2, barang suami barang anak-anak. ehhh banyaknya barang hahahaha. 



Dan kalau #MyTravelokaEscapade bagi peluang saya menang contest teringin  jugak nak bawak anak bujang dua orang tu ke Disneyland Tokyo. syurga dunia dorang lah kan. katanya DisneySea lebih sesuai untuk orang dewasa sebab ada ride. wahhhhh boleh la ummi abi tumpang main sama. hahahahaha. cuma kena sedia duit lebih sikit je kalau #MyTravelokaEscapade bawak kami ke sana. confirm kena paw barang disney dekat Bon Voyage. tapi silap silap ummi yang terlebih excited sebab sana mesti banyak barang pink!!! muahahahaha


kalau #MyTravelokaEscapade pilih kami sebagai pemenang. teringin jugak nak ke Sky Tree. Menara broadcast setinggi 634 m ini dibina dengan teknologi Jepun dan diiktiraf oleh Guinness World Records sebagai menara tertinggi di dunia. Para jurutera TOKYO SKYTREE bina menara ni supaya mampu tahan gegaran gempa bumi yang lebih kuat dari magnitude 8.0. ohmaiiii terujanya kalau dapat kesana. 

Bila dah sampai ke Tokyo sana. teringin jugak nak mencuba sushi jepun. saya spesies yang tak reti atau tak suka makan sushi. tapi sangat teringin sushi jepun. original jepun. kot kot lah tekak ni boleh telan. Ramen dorang sana pun nampak beza dengan mee kita dekat sini. selalu terliur tengok dalam tv je. mana tau kalau #MyTravelokaEscapade bawak kami ke sana boleh rasa ramen dan segala jenis makanan original jepun. haishhh meleleh ailio bila teringat!!!

kalau ikut wishlist ni banyak lagi nak disenaraikan. moga moga Traveloka pilih kami sebagai pemenang. boleh la kaki ni jejakkan negara Jepun. antara negara yang terpaling nak pergi sekali. korang pun kalau teringin nak menang Percutian dari Traveloka. sila join contest #MyTravelokaEscapade sekarang!!! iye sekarang. setiap minggu 10 orang pemenang akan dipilih. minggu ni 7 Disember 2016 akan diumumkan pemenang. jangan tangguh tangguh. klik sini dan ikut setiap step yang diberikan. good luck korang dan good luck jugak untuk Ummi FatehFurqan ;)

  

9 comments:

eima said...

semoga hasrat tercapai ... semua org kena ada impian ...
taveloka terbaik

eima said...

mcm best contest ni mana tau boleh menang percutian free

Zafirah Kama said...

good luck ummi double F

Zai Zamree said...

good luck ummi...go...go...go

el said...

good luck umi hihi

FarahFerraDotCom said...

All the best kiera..moga ada rezeki yer..:p

Zai Zamree said...

sakura dan kira x dpt dipisahkan...hihihi

SIQAHIQA said...

Teringin nak ke Jepun jugak! Bestnyaaaa! Harap rezeki milik awak :)

OKje said...

Semoga Kiera menang. Teringin jugak nak join tapi apa kan daya, dah tamat tarikh huhu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...