Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

05 July 2015

Drama King

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


sejukkkkk hati seorang ummi uwais baca petikan kata Dr Zubaidi ni hahahahaha :p pepagi mesti stress dengan drama king sorang tu. kalau nak pagi yang indah tanpa kelam kelibut nak kejar jam thumbprint kena berlembut2 dengan si Fateh Uwais. tak boleh emosi, kena senyummmmmm je selalu. dia bukak je mata menapak keluar bilik tu kena pegi gosok2 kepala cakap assalamualaikum morning, tak boleh suruh dia buat itu ini. kalau tidakkkkkk jenuh bergaduh dengan dia pepagi =.=

dah makin beso ni makin banyak pulak akal dia, makin manja!!!! dah pandai sekarang ni takmau duduk rumah pengasuh. "namauuuu(sambil panjang muncung)" "abi tak payah keja" amboiiiii sangat tak bagi abi dia keja suruh duduk rumah jaga dia. amboiiii amboiii sangat. tapi bila nak balik petang dari rumah pengasuh dah tak nak balik pulakkkk... pening ummi ni nak peninggggg

kalau nampak abi ummi pegi kerja naik moto mula la air mata berjuraian macam nak kena tinggal setahun. dialog dia dengan mak. (hasil penceritaan kembali oleh mak mengasuh uwais)

"ummi keja, abi keja, adik du...." 

"ummi jalan" dia potong terus =..=

"bukan. ummi abi keja naik motor arini"

"bukannnn. ummi jalan" sambung nangis balik

"kalau ummi jalan mesti ummi bawak adik. ummi tak tinggai" 

hadoiiiiiiii dengki letewww abi bawak ummi naik moto tak bawak dia sekali hahahahahaha. yela selalu yang dia tau kalau kerja ni ummi naik kereta je, tapi hari tu naik moto pulak. nanges la kawan hahahaha. dia tatau yang ummi ni kalau pegi keja naik keta bulan ramadhon yang mulia ni nak kena berpinar mata harung jammed sebelum sampai rumah >.<

dan pagi ni dekat 10 minit nak pujuk leraikan pelukkan ketat dia dekat leher ummi. "takmauuuu" ayat fevret bila sampai dekat rumah pengasuh. 

post signature

16 comments:

aizamia3 said...

Alololo.. comel je dia.. moment indah waktu pagi walau ibu tgh bergelut nak kejar masa pergi keje..

iryanty ahamad said...

alahai..cian fateh...

aryan azra said...

amboii amboii sangat ye tu...omel angatt siap potong cakap pengasuh tu yg tak tahan tu hahaha... ummi jalan2 tinggai adik ye...sian dia

Mummydearie said...

Ini memang anak bapaklah yerk walaupun kerjanya melekat dengan Umi aje ^_^ Budak-budak memang macam tu tau. Tapi nasib baiklah Uminya bersemangat waja. Kalau akak tengok anak menangis ditinggalkan di rumah babysitter, dengan akak-akak sekali sama kembang-kucup hidung menahan sedih!

zai zamree said...

hohoho...dh pndai dh dia no...akak xtau la camna Aqil tiap pagi abah dia hntr umah ngasuh tp bl cakap nek keta msti dia cakap pi bas pi apai...mknanya nk tgk bas nk tgk kapal...

Shahida Dzulkafli said...

Alhamdulillah dia rapat dengan kita.. hehehe... Anak sha sesekali jer meragam xnak ke taska.. selalunya dia akan ok bila puas tido.. hehehe

Dunia Zumal said...

Nanti besar sikit, ummi bawa pegi kerja...

cik Anggur said...

romantiknya naik moto brduaaaaaaaaaaaaaa

QasehnyaRania said...

alahai siannya fateh.
dia ingt umi nk p jenjalan pulak..
siaan kan tgk anak nangis.. luluh j hati.

ummi aqilah (LM) said...

Kah kah kah.. Ummi abi g merempit kan uwais?

Adoiaiii.. Baby Ariz pun mesti camni nnt klu akk nk naik motor tinggal dia kot. Pandai dia potong ckp mak dia ye

CikSiti said...

Takut sgt umi n abi berdating.xeah uwais nnt leh dpt adik baru hihihiiiiiiii

ruzz ezanie said...

Serius memang drama king!

Naknkomen sama kak su. Romantiknyaaaaa naik moto berduaaa. Aumm aumm sgtttt

izzeyda said...

alaa sedihnya dia..

Amanina Mads said...

makin besar fateh makin banyak kerenah kan :)

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
betoi3
akak walopon tinggaikan boboboy kat rumah sendiri, dengan opah sendiri
tetiap pagi kalo dia terjaga time nakg kojer
mesti sok dia :
"ibu nakg mana"
"buat apa nak gi keja"
"ibu tak yah keja la"
"ibu bubum "
punggaaaaaaahhhhhh :P

Shahida Dzulkafli said...

Biasalah tu kiera.. dia tengah membesar, memang banyak akalnya.. hehehe

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...