Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

12 December 2011

dia kutuk, kau boleh senyum lagi?

Assalamualaikum semua

*****
Munah : Farisha tue aku tengok selalu sangat beli makanan yang mahal-mahal, boros!!!

Munah : Tunang Farisha tue banyak sangat ke duit dia? selalu sangat aku tengok diorang tue bergayut telefon lama-lama. 

Munah : Tunang Farisha tue pakai rantai erk?

MasyaAllah ambik berat sungguh si Munah nie dengan Farisha tue ye?

Farisha hanya tersenyum dan ketawa jer mendengar aduan rakannya, Ana. Munah yang luahkan segala isi tidak puas hatinya mengenai Farisha pada Ana. dan akibat tidak tahan Munah sering memprovokasi mengenai Farisha. akhirnya Ana mengambil tindakan menceritakan pada Farisha. sedangkan hakikat yang Munah nampak tak seperti zahirnya.

Ana : kau nie Farisha, orang tue kutuk kau macam-macam , perli kau macam-macam. kau boleh senyum siap gelak lagi tue. cuba sekali sekala kau pulak bagi si Munah tue sedas!!! 

Farisha : sabar la Ana. aku bukan x boleh nak bagi sedas tue, se gas pown aku blh bagi. tapi nak buat apa? kalau aku buat macam tue sama jer aku nie perangai hodoh macam Munah tue. buat lagi perang besar jer. dan Allah tak kan memberi rahmat dan berkhat bila terputusnya tali persaudaraan di sesebuah tempat. tue semua ujian Allah nak tengok sejauh mana hambaNya yang dikatakan beriman tue bersabar. Nabi pun selalu diprovokasi oleh orang yahudi masa berdakwah dulu. Maha dasyat lagi. Diam tak bererti kalah. dan kita doakan la Munah tue sedar salah dia. amin

ujian tahap keimanan kamu
YANG BAIK ITU DARI ALLAH S.W.T DAN YANG BURUK DARI NUR SYAKIRA YAAKUB
TEGURLAH JIKA SAYA MEMBUAT SILAP :)

2 comments:

nur Muhammad said...

munah nak nasihatkan je kot,,..

kiera'sakura said...

nur muhammad ::

kan.. mungkin jugak die nk nasihat jer :)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...