Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

04 December 2011

Jalan menuju pernikahan

Assalamualaikum semua



saya khuatir andainya saya tak mampu membawa awk menuju ke destinasi yang kita pilih itu, saya rasa saya lemah, saya tak cukup kuat.
tak ada apa yang perlu dikhuatirkan kerana saya ada disini bersama awak, awak mungkin tak cukup kuat sekiranya memperjuangkannya sendiri tapi mungkin akan lebih kuat sekiranya kita bersama memperjuangkannya. 

saya tak sehebat Siti Khadijah mententeramkan ketika Rasulullah menerima wahyu pertama dari Allah, tapi insyaAllah saya akan menjadi ketenangan buat awak, yang sedaya upaya tersenyum andai ribut melanda perjalanan kita.

saya juga tidak sekuat Siti Fatimah yang membantu ketika perang uhud selesai, namun insyaAllah saya akan menjadi kekuatan awak, bukan saja kekuatan menjalani kehidupan kita di dunia tapi juga kekuatan mencari redha Allah. memperjuangkan agama yang kita cintai ini. 

saya akan berusaha supaya hari-hari yang mendatang hinggalah di akhirat, insyaAllah, saya akan menjadi kesayangan awak seperti mana sayangnya Rasulullah pada Ummul Mukminin, Siti Aisyah a.s 

*****
Perkahwinan itu ibadat, jihad menuju ke gerbang perkahwinan tidak seharusnya diletakkan sepenuhnya diatas bahu bakal imam sesebuah keluarga. wahai bakal zaujah sekalian bantulah bakal zauj kamu. kerana jihad itu lebih indah, lebih kuat kiranya kamu bersama membantu. 

dan wahai bakal imam sekalian sekiranya kamu tidak kuat menghadapinya sendirian, khabarkan pada bakal makmum kamu. carilah penyelesaiannya yang terbaik pasti Allah bantu kalian menemui simpang keluar kebuntuan. jangan pernah berputus asa!!!! jangan diambil jalan singkat!!!

yang terbaik itu memang sukar untuk digapai, berusahalah...

yang terbaik tentulah dari Allah, yang lemah dari saya sendiri
peringatan yang utama untuk saya dan untuk anda juga 

 **insyaAllah, moga dipermudahkanNya, amin

4 comments:

ciK LyndaWawa said...

hehehehe..suke bace,,=]

Sunah Sakura said...

akak suka baca entri kamu... :)

Unknown said...

xnmpak jalan lg ni kak

Kira Sakura said...

Lynda ::

mekasih lynda :)

kak sunah ::

mekasih jugak akak :)

Iffah ::

hahahahah, insyaAllah nanti msti nmpk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...