Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

20 August 2014

Blackout!!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

isnin malam lepas tetiba rasa budak kecik sebelah tercuit-cuit umminya yang tengah tido. pelik jugak apsal. tadi baru je lepas bagi susu. sedar-sedar berpeluh panas. Allah blackout pulak dahhhh. terus teringat stok susu dalam peti sejuk. jangan la blackout lelama risau susu tu rosak dan kesian dengan anak teruna sorang tu berpanas. 

Fateh Uwais pesen yang kuat berpeluh. semalam pun lenjun kepala dia dengan peluh. itu pun jenuh jugak ummi mengipas dengan kertas. dah lah sibok. orang kipas dia pulak nak main kertas tu grrrrrr betoi. kipas bateri dia ada dalam kereta, memang tak la ummi ni nak keluar tengah malam tu semata nak ambik kipas.

call 15454 nak buat aduan pasal gangguan. katanya ada pencawang rosak, kat mana ntah lupa pulak. bajet dalam 2 ke 3 jam. omaiiiiii pening terus rasa =.= tapi alhamdulilah dua lebih dekat pukul 3 letrik ada balik. sepanjang blackout yang makan masa sejam lebih tu sepanjang itu la budak kecik tu berjaga, tak tidur dan tak nanges.

mulanya saya cuma guna lampu handphone untuk elak bergelap sangat. lepas tu gagah keluar bilik pergi cari lilin. dah dia pulak kerja mengejar lilin. ingat benda mainan agaknya -.- sudahnya lilin duduk luar, dia saya bawak masuk bilik tutup pintu. main la dengan lampu handphone. bagi susu, tepuk-tepuk takde mata dia menunjukkan tanda nak tido. 


elok letrik ada, kipas kembali berpusing. terus mata dia terpejam dan tidoooooo. Alhamdulilah tido jugak. ummi dah bayangkan macam mana pandanya mata ummi ke ofis besoknya kalau letrik terus takde @,@

11 comments:

NinaAz said...

baby nina pun kuat berpeluh.tgn menempel pun berpeluh. lencin kepala

cik Anggur said...

MMG MATA PANDA PN ARI NIE ~

Z@i Z@mR33 said...

penah blackout sbb power short kt main power.rumah kami ja gelap.Aqil bpeluh2 n x tdo.siap ajak abah tdo hotel lg...hahahaha tp pas abah blk check2 boleh on blk...phewww...klau x melayang duit :p

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Akhirnya ada juga elektrik.

idzwa kamaruddin said...

alahaiii balck out yg paling scary ni!

aTieYusof Family said...

Dugaan jugak bila blackout kan Kira.tambahan klu ada anak kecik ni..kompom depa tak boleh tidoq...anak2 zaman skrg kena ada kipas atau aircond baru tidoq lena..hihi

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

amboi dari blkg tdo cmtu muka sebijik ummi dia...

ummi aqilah (LM) said...

Sian dia panas.. Klu xde letrik mmg rimas . Ank kecik lg lah x blh thn kan..

aDisH.sHidA said...

BUDAK2 SEKARANG KAN..

hainom OKje said...

Hari tu pun rumah okje blackout Kiera. Jenuh berperang dgn nyamuk....
Bagusnys Uwais ......tak nangis walaupun panas

Yan Ty said...

Alahai kecian Uwais. Selamatla xlama sgt blackout tu. Cabarannya mentabah jd seorg ibu ye.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...