Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

28 August 2014

Perhati, Mencuba dan Belajar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

mengintai orang bawah. mesti dia terfikir nak turun bawah pulak tewwwww

boleh dikatakan sekarang adalah waktu untuk Fateh Uwais memerhati, mencuba dan belajar dari apa yang dia lihat. kalau kemana sekarang kami lebih suka biarkan dia berjalan, tegapkan lagi kaki dia. tapi tengok tempat dan situasi jugak lah. kalau situasi yang boleh bahayakan dia memang abi tak lepas turun bawah. jenuh la kena kepit dengan abi atas dukung. selalunya bila dia berjalan sendiri dia akan lebih senang nak belajar. pegang, lihat, rasa semua tu cara dia untuk belajar. biasanya kami memang lepaskan dia bebas. kalau asyik kena dukung je susah pulak budak tu nak belajar ihihihi :p


yang ni masa dia tengok saya dengan suami ubah kedudukan almari. dia pun nak tolong kemas sama. angkat tolak tong air. berat tuuuuu. penuh air dalam nya. berkerut kerut muka nak ubah sana sini. jadi leerrrrrrr. sekurangnya kami tau dalam hati dan diri dia ada niat nak tolong kami buat kerja. sejukkkkk perot ummi ni nak oiiiii hihihi


setiap kali saya kupas kulit buah untuk puree dia mesti jemari gebus tu sibuk nak kidnap. selalunya memang ummi layankan aje. bagi dia sebijik epal. ikut suka dia la nak buat ape. sekarang dah ada gigi memang berlekuk epal dikerjakannya. tak banyak pun tapi dapat jugak la dia jus nya. jadi lerrr. nanti dah banyak gigi ummi bekalkan seplastik untuk awak yeeeeeee.


pesen ummi. bila dah bosan main dalam playground mata perhati orang keliling. perhati segala segi aktiviti orang lain. hihihihihi. dia tengah syok tengok bebudak lain berlari panjat sana sini. takpe yayang. tak lama lagi yayang pulak berlari ye? itu pun bila main kejar-kejar dengan dia dah macam boleh berlari ajeeee.

sekarang ni dia memang mengikut aje ape yang saya buat. macam semalam. baring sakit perut berbantalkan barney. elok saya bangun dia pulak gantik tempat. menonggeng berguling sebijik macam ummi buat. kalau nampak ummi mengadap cermin sikit rambut pun. dia mula ambik roll on minyak, sikat rambut dia jugak. alahai anak. mohon ikut ape yang baik aje tauuuuuu ;)

5 comments:

cik Anggur said...

hahahaha......apa pulak la lepas nie dia nk ikut... ~

Z@i Z@mR33 said...

amboi...dh pndai meniru ni.dia dok bljr la tu.x sabarnya nk tgk Aqil cmtu

ummi aqilah (LM) said...

Ngeri akk tgk dia intai ke bawah tu. mcm nk terjun je

hainom OKje said...

budak besar Fateh ni mmg tgh tiru lagak orang...so kena buat yg baik baik.....jadi dia tiru pun benda yg baik baik....Nasihatkan org boleh aje hehe....

mai has said...

anak kecil otaknya mcm sponge.dia absorb semua dikelilingnya...

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...