Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

25 August 2014

Food Poisoning

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

sakit kifarah dosa. Allah uji kami berdua suami isteri dengan keracunan makanan. mujurlah sikecik tu takde pape. seksanya perasaan bila dedua tak sihat dan lembik Allah je yang tau. kalau sebelum ni bila suami tak sihat saya akan ambik alih jaga anak dan kalau saya tak sihat suami akan buatkan semuanya bagi pihak saya. tapi bila dedua lembik, Allah je yang tau macam mana rasanya T.T

 budak baik sangattttt, tikar merah tu kalau ada bantal dia buat baring. kalau takde bantal dia buat tempat solat dia. arghhh ummi melting sangattttt

syukurlah Fateh Uwais jenis pandai bawak diri, tak merap, tak menangis, tak main benda pelik-pelik. cuma berharap pada Tokma dengan Wan dia menjaga si kenit tu. takut dia pergi panjat tangga panggil abi yang tido dekat atas. bila Tokma masuk buai suruh tido dia pun tido. takde nak mengamuk protes ke ape benda ke. Alhamdulilah terima kasih yayang jadi anak yang baik, ummi abi sebak dengan awak sebenarnya.

kami mencari jugak punca dimana kena keracunan tu tapi apa yang kami pasti kami cuma makan dirumah dan orang lain tak pulak kena keracunan. mungkin perot kami suami isteri second hand gamaknya =.= tak boleh masuk ape pun, penyudahnya mesti keluar balik apa yang dimakan. 

mulanya terfikir jugak, ada adik uwais ke dalam ni? tapi naluri memang tak rasa ada pun. terfikir gitu sebab hanya kami berdua je yang kena. masa pregnant kan Fateh Uwais dulu memang suami yang alah kuat. dia yang demam dulu. muntah mual pening semua dia yang dapat. pesen sayang isteri memang gituuuuuuuu :p tapi bila ke klinik dan buat jugak lah urine test untuk kepastian yang lebih lagi. dokte kata masih negative dan memang pasti kami keracunan makanan. takpe lah sakit tu penghapus dosa. Dia yang memberi sakit Dia juga lah yang menyembuhnya amin amin

10 comments:

CikSiti said...

alahai kesian..hati2 makan tu tau..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

alhamdulillah uwais paham sgt keadaan abi dan ummi dia...

kesian ampa laki bini

cik Anggur said...

MOGA ALLAH JAGA ~~~

juicy X said...

Hahaha sabaq...kesian uwais nak sambut bday dh ada adik plk :p

apa pn syukur uwais tak kena.mmg seksa kalau keracunan

Z@i Z@mR33 said...

Aloh...cian ummi abi.Naseb la Uwais behave sgt

idzwa kamaruddin said...

semoga terus sihat-sihat ye..

Kakzakie said...

Nasib baik hero comel tu pandai bawa diri..

Memang kalau dua-dua lepak kesian juga dgn sicomel..

aTieYusof Family said...

Ya Allah! sian Kira & hubby.. syukurlah dah beransur... baiknya Uwais, tak meragam masa umi abi tak sihat.. pandai dia..:)

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah dah sembuh.

hainom OKje said...

Kat rumah ni yg rajin food poisoning Pak Jilap hehe...OKje syukur masih kebal buat masa ni....

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...