Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

14 August 2014

Ngorat Abi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Alhamdulilah usaha saya untuk wujudkan satu hari dalam seminggu, hari Fateh Uwais bersama abi membuahkan hasil. syukur Allah permudahkan dan perkenankan doa saya. dan syukur suami pun bersetuju untuk 'bersetongkol' dalam misi ummi ini hihihihihi :p

Uwais pantangggggg nampak kelibat abi. dia akan lupa yang dia ada ummi. kalau tido tak perlukan susu dan bau ummi agaknya memang bawah ketiak abi pun dia boleh bantai tido =.= kalau ada abi memang dia main keliling abi saja. panjat naik atas abi. cium cium gelak mengekek dan turun pergi main mainan dia balik. dan lepas tu akan pusing buat balik benda yang sama, naik atas abi. cium cium gelak mengekek dan turun balik. tiga empat kali dia akan buat benda yang sama selagi dia rasa dia nak buat.

 kalau dengan abi merasalah nak main sorong penyidai kain. dengan ummi tak dapet lahhhh, ummi kan garang :p samalah kalau dengan abah ngasuh dapat lari tak pakai kasut kat lantai depan rumah tapi kalau dengan mak ngasuh selagi tak pakai kasut tak dibenarkan keluar rumah hihihi

weekend lepas abi ralit dengan hp, ntah baca ape pun tatau. Uwais tiga empat kali duk cakkkk kat depan abi. tapi abi tak layan, sekali dengar dia menjerit kekuat dan nanges panjat abi. saya yang tengah sidai kain terkejut. tanya kenapa? abi pun cerita. hurmmm padan muka abi. ummi dah kata waktu kami ada adalah hari kami jangan memandai nak layan hp sampai ralit :p dan lepas dia dapat perhatian abi, terus ambik hp abi bawak lari. kahkahkah anak ni anak ummi sangattttttttttt :p

dan kalau dia tido, waktu tu abi balik. dia akan cepat-cepat terjaga sambil senyum. dengar bunyi moto aje pun bukan suara =.= dah kalau abi balik tak ambik dia dulu, tak cium dia dulu. siappppppp dia akan bebai duduk atas abi takmau turun dahhhh. tak pun dia buat tak layan dengan abi. amboiiiiii

setiap kali saya dengan suami cakap telefon. dia akan ambik hp dan kiss sebanyak mana yang dia nak. kalau abi tak layan, tak sembang dengan dia, siap la dengar dia menjerit marah. sayuuuu je bila tengok dia kiss hp. mungkin dengan harapan abi akan keluar dari hp tu~~~~

Alhamdulilah usaha kami untuk rapatkan mereka berdua berhasil. saya tak jeles pun. saya bersyukur lagi ada. walaupun kami jauh tapi semua tu tak menjarakkan hubungan suami dan anak. dan anak tetap kenal siapa abi dia :')

10 comments:

idzwa kamaruddin said...

sweet tau fateh uwais ni :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

UWAIS yg sado haha

Z@i Z@mR33 said...

pndai dia tarik phatian abi.msti abi sayu je nk tinggalkn dia dgn keletah cmtu....wuuuuuu

cik Anggur said...

alahai...sayunya la kalo tgk depan depan dia kiss nset.....ank baik nie ~ mmmm nk nanges rasa

Kakzakie said...

Kasih anak sebenarnya bergantung pada cara kita mendidik dia. Kalau ayah/ibu ambil perhatian pastinya automatic kasih sayang anak pun melimpah-ruah jadinya..

ummi aqilah (LM) said...

Ehem.. Jgn main tipon time ada dgn anak bini la abi! Ahaha uwais pun tau marah.

Comey je kaki tu pki slipa

inche hlovate said...

takpe la kak..dugaan kan..Janji Uwais dapt jgk jumpa abi walaupun seminggu skli

aryan azra said...

salam kira...bagus juga buat mcm tu kan, wah fateh uwais pandai bebai yee..

aTieYusof Family said...

Hihi..pandai Uwais tarik perhatian Abi.. Ummi, tak mo garang2 tau.. haha

hainom OKje said...

Setuju tu....biarkan anak dengan ayah bersama satu hari dlm seminggu tu. Biar abitahu susah senang jaga anak sepanjang masa hehe

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...