Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

11 February 2015

Reward Diri Sendiri

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

seorang abi uwais tu adakalanya memang mengundang kemarahan ummi. susah sangat nak reward diri sendiri. tapi kalau bab me'reward orang lain kesayangan dia memang dia terer. sedar-sedar ajak kita pegi sana sini. tujuan nak beli sesuatu untuk kita. tapi kalau untuk diri sendiri memang kedekut yang amat. tatau la pesen ape ntah. 

kalau tak permaisuri dia ni buat garang jegil mata cekak pinggang sampai ke sudah la takde nya dia beli pape untuk diri sendiri. macam baru ni selipar dah nak hujung-hujung tercabut. pun dia kata boleh pakai lagi grrrrrr jenuh dekat sebulan pujuk dia suruh beli selipar baru!!! dah permaisuri hati dia buat drama baru lah rasa tergugat hati tu. ewahhh memang suka kan tengok kita buat drama :p

bersyukur punya suami yang tak kedekut. tapi mohon lah reward diri sendiri jugak ye. dah penat-penat kerja, otak penat berkerja. bila dapat duit lebih sikit mohon reward diri sendiri. baru lah diri tu rasa dihargai sebab dah berpenat lelah membanting tulang demi menyara keluarga tersayang. 

eh eh bukan kata permaisuri dia ni tak tolong reward diri dia. tapi kita mampu reward dengan masak kek dihari minggu sahaja untuk dia. itu je yang paling termampu buat masa dan ketika ini hihihihihi. moga terus berbahagia sampai syurga amin amin


saat aku kau nikahi. ececece ter teghobek pulakkkk :p

8 comments:

idzwa kamaruddin said...

amin..amin..semoga berkasih sayang sehingga ke syurga ye ;)

eima said...

rasanya laki hang tu cam aku la kiera .... heheh suit ekdekut utk diri sendri tp klu utk yg tersyg ... tak lokek pun

aryan azra said...

aamiinnn...alhamdulillah punya suami yg tidak kedekut, hamboih siap buat drama ye kira..hahaha comel sangat nih

Z@i Z@mR33 said...

akak reward diri sndiri dgn beli bj online...kah3 smpai suami ckp 'beli lg?'...hahahaha...

klau utk ank tu toksah ckp la.penuh bj dia 1 lemari...hahaha...

suami plak suka reward akak dgn mknan...tu yg kembang smacam lps kwen ni...hekhekhek

Yan Ty said...

Dia utamakan Ummi dan Uwais dulu tu. Bagusnya..

QasehnyaRania said...

hihihi.
myb tak tahu apa direwardnya
xpa nasin ada ummi di sisi

ummi aqilah (LM) said...

Biasanya para suami paling payah nak reward diri sendiri. Sbb tu akk akn beli kan apa yg rosak utk hari2 istimewa dia. Tgk tali pinggang rosak baik belikan je. Harap dia beli nnt dia beli hat murah kat psar mlm tu pastu kejap je rosak. Dah la tali pinggang tu letaknya di luar baju.. Klu rosak dan hodoh rupanya kan ke malukan diri sendirik. Bebel akk.hehehe

cik Anggur said...

salu kalo nk reward mesti beli barang or baju ank..sama naik je akk ngan suami hehehehe

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...