Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

17 December 2012

Dapat Hadiah Lagi Yeayyyy!!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


bila opismate tau saya ada kawan nak ajak berulang dari Alor Setar ke Penang ada yang cakap pandai saya cari kawan nak ajak berulang. satu kereta tiga orang kira cukup bersyukur la untuk berkongsi minyak dan tol tiap kali berulang. Alhamdulilah Allah permudahkan.

ramai kawan-kawan, sedara mara yang tumpang simpati saya kena PJJ dengan suami. terima kasih, saya hargai sangat :) dan selebihnya saya bersyukur disebalik Allah uji saya dengan suami yang berjauhan Allah datangkan kebahagiaan dan kemudahan untuk saya. buktinya.

Allah hadirkan saya dua orang kawan untuk diajak berkongsi kos perjalanan. kawan yang saya tak mencari pun sebenarnya. kawan yang memang dah dua tahun lebih kami duduk serumah. suwit kan Allah tue dia tetapkan jodoh saya dengan suami yang asal dan tinggal di penang dan jugak kawan yang kampungnya di penang. aduhaiiii suwitnya Allah ;)

pernah jugak saya terlintas. letihnya kena PJJ nie. letih badan dan letih nak keluar duit tapi cepat-cepat muhasabah diri. duduk diam-diam dan tengok keliling, segala keindahan yang dah dia bagi. cepat-cepat bersyukur sebelum segala nikmat tue ditarik balik. sekurangnya Dia dah bagi saya kemudahan yang lain disebalik ujian yang Dia berikan. 

sentiasa kena ingat. sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan ;)

#semua nikmat adalah hadiah dari Allah, itulah hadiah yang saya dapat tue ;) 

15 comments:

juicy X said...

BTL...MESTI ADA SBB KENA ALLAH BG KITA SESUATU TU

Kesuma Angsana said...

wah bestlah

Fiza Rahman said...

Hadiah yg cukup bermakna.

hainom OKje said...

Okje ingat hadiah GA ke apa.... Tapi hadiah tu lg bestkan Kiera.... Diberi dpd zat yg maha Agong. Terlampau berharga! Alhamdulilah Allah!

kay_are said...

ingatkan hadiah ape tadi.. tapi memang bertuah r kan dapat jumpe kawan yang umah same ngan umah husband.. leh kongsi kos balik same.. dah jimat kan.. bagus2..

cimöt said...

Allah tu Maha Penyayang kan...

inche hlovate said...

like

Novelgurl said...

Alhamdulillah..sungguh luas nikmt Allah kt kita..mka nikmt mnkh y ingin kit dustkn lg..Subhanallah.

P/s:akk ditag paksa..heehe
http://reality2fantasy.blogspot.com/2012/12/segmen-blogger-muslimah.html

Sunah Sakura said...

bersyukur dan terus bersyukur...kerna bila kita renungkan, ada orang lain yang nasibnya tidak sebaik kita.... :')

Wak Gelas™ said...

wak pon kena berulang jugakkk.. UHhuuu

nabila azmi said...

=)..bru jumpe blog ni.follow=)..

Ruzzezanie said...

alhamdulillah.. lepas ni takdelah rasa sunyi sangat drive sesorang kan? semoga kekal bahagia ye sahabat.

Iffah Afeefah said...

snokla kan heee

نورعيم said...

ingatkan dpt hadiah apa la tadi .hihi.

alhamdulilah ni hadiah yg berharga kan kak. syukur dpt sahabat mcm ni.

aku HaniAsyira said...

Allah mmg sebaik2 perancang kan

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...