Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

19 December 2012

Kistot : Bahagia

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Laju Lancer berwarna putih itu meluncur pergi membelah dinginnya kabus tebal yang menyelimuti puncak Gunung Jerai. Tasha tersenyum sambil jemarinya kemas bertaut dengan suami disebelah. Kepalanya direbahkan ke bahu si suami.

"kaya kawan sayang tue, rugi kan" segera kepalanya diangkat dan merenung ke dalam mata suami demi mencari maksud.

"rugi kenapa?" akhirnya ditanya kepada si suami mencari maksud yang tersirat.

"yela dia kaya, ex sayang dulu kan?" aroma kopi arabic menyusup masuk ke dalam rongga hidung. segera cawan kopi dihadapan dibawa ke bibir. 

"kaya tak semestinya ada kebahagiaan kita kat situ. ada orang lain yang akan lebih bahagia duduk kat tempat tue. dan kebahagiaan saya ada kat sini" Tasha meletakkan kepalanya ke dada suami disebelah. hangat pelukan suami menghangatkan dirinya yang mula kesejukan di puncak gunung jerai.

"saya sayang awak" suaminya berbisik di tepi telinga. Tasha tersenyum. Tirai jendela yang dibiarkan terbuka tadi di tarik perlahan. Pelukannya diperkemas lagi. Ye. bahagianya ada disini. Bersama suami yang sangat dicintai.

#tinggal dirumah yang kecil dan comel juga akan rasa bahagia dan gembira jika penghuni rumah tersebut bersama mengejar redha Ilahi dan sentiasa tidak lupa erti bersyukur. insyaAllah, itu janji Allah ;)


18 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Kikikikikikiki :P

neesa_jun said...

haha..betul3...bahagia bila memasing memainkan peranan =)..serious gila komen ak.haha

Wak Gelas™ said...

harap2 suami tasha Xde udang disebalik mee ckp camtu yee.. ekkkehhh

Ruzzezanie said...

ala, yang ni kistot betul kistot. aku baru nak feeling baca. cepat taip kistot lagi. aku rindu nak bace kisah feeling ni.

kay_are said...

betul2 kistot ni.. takde klimaks takde pape.. ade start cite ngan last je.. tapi ok r ade pengajaran.. tau r ngah bahagia.. =P

Sunah Sakura said...

suma tak puas hati..hahaha

Iffah Afeefah said...

iffah pon xpuas hati

pendek sngt. patut akak letak la permulaan cite. ni tetibe stat tetibe abis

Kesuma Angsana said...

amnoi sweetnyer cerita

Ros Anisza said...

akak, orang tak sempat nak feeling pun.. dah habis..

nabila azmi said...

this is the end part of a story erk kak??>.hehe

tpi nabila suke =)..sebab mcm sweet..=)

محمد رازيق said...

suami dia nak duga ni kiera. haa. hehe

Fiza Rahman said...

So sweet ☺☺.

Kistot tu apa?...hehehe...

Z@i Z@mR33 said...

mmg kistot sekistotnya...

cimöt said...

sakinah mawaddah..

hainom OKje said...

perempuan ni.... Bila tidak dinodai cintanya, diberikan lebih sikit daripada yg diminta.... Insyaallah taatlah dia dgn suaminya! He..he ye ke kiera?

Hafizin Jamil said...

kat gunung awan jerai ke ni..? haha

Zuraidah Butang said...

syukur jek dengan apa yg adakan...hehe..takperlu nak lebih2..baru lah semua cukup..:P

نورعيم said...

tersipu sipu sy baca kistot ini. hahaha ;p

tp kenapa mcm ada aura2 nk ckp org tu tgh bahagia eh? lalalala.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...