Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

02 October 2014

Bila Terhantuk

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

bila dah makin besar ni makin banyak akal dia. agaknya sentiasa sel-sel otak berhubung. yela umur sekarang la otak fresh senang terima macam-macam kan. selalunya kalau dia terhantuk atau terjatuh mana-mana selain pujuk, cara nak tenangkan dia dengan "pukk" benda tu. "amboiiiii biasa dia buat anak ummi" sambil tangan duk tampo benda alah tu. dan Fateh Uwais tu pun diam, dan bangun sambung main balik. 

weekend lepas masa abi dia mandikan. terlompat-lompat dalam bilik air dan terhantuk dekat kolah air yang plastik tu. Opah kata terus dia tampo kolah tu. tiga kali tampo, bila abi gosok kepala dia, still dia menapo jugak sampai lah abi pun tampo kolah tu. baru senyap tak marah dah. manja!!!!



kemarin, masa saya tengah makan. fevret dia masuk bawah meja. terhantuk jugak pasal orangnya dah tinggi. terus marah meja. "nangan lah!!" gosok kepala, tampo meja. mulanya saya tak perasan. bila dah dua tiga kali dia sebut jangan tu baru perasan. hahahahahaha pasal ape la awak ni comel sangat yayang oiiii, geget karang baru tau :p bila tanya kat dia, meja buat yayang ke? terus dia ia kan. hihihihhihi. tapi saya bagitau la jugak kenapa yang terhantuk, sape yang salah sebenarnya, takut nanti dia duk ingat diaaaaaa je betul. huuuu. datang ofis pun still ummi gelak teringat peel dia tu hihihi.

tatau la nak hepy ke atau susah hati. takutnya nanti kalau orang tak sengaja buat dia, dia pukk jugak orang tu. dah la bila tangan kecik tu penampo orang sakit kemain =.=" tapi yang baiknya, kalau ada sesape yang sengaja buli dia, boleh la dia pandai protect diri sendiri, takde jadi mangsa buli dah kannnn :p

9 comments:

CikSiti said...

amboi kemain lagi marah meja yer

aTieYusof Family said...

hihihi..comel Uwais..makin cute.. kita yg geram dok tengok gaya dia kan Kira.. sweet sgt budak2 nak membesar ni tau.. InsyaAllah besar nti dah boleh fikir.. boleh protect diri sndiri...:)

idzwa kamaruddin said...

anyonyonyo...comel gila ni!!!

aizamia3 said...

geram nengok dak Uwais ni.. betul2 rasa nak mintak digeget je.. ;)

aryan azra said...

betoi tu..kdg2 kita kena ajar juga pada anak yg setiap apa yg berlaku tu tak semestinya benda itu yg bersalah tp sendiri yg salah, tp kalau kena buli haa..kita buli dia balik hehehe

Z@i Z@mR33 said...

hahaha...sm la.dok wt cmtu gak...keh3...klau x wt cmtu dia asik reyau x benti

juicy X said...

Sebijik prangai uwais kami! hehehe

kami x penah ajar umar mcm uwais dok buat sbb mcm ampa ckp la,takut nti dia terbiasa silap sikit nak marah org. dan umar sdri mmg xde dok tiru pon uwais dok buat so kmi biar jela hihi.tp comel la dia dok pukkk tu

hainom OKje said...

Itu mmg trend menenangkan budak kecik tau dari zaman anak OKje kecik sampai lah zaman Fateh yeh rupanya....

Tak pe Insyaallah taulah dia beza mana baik mana salah sok dah besar...

QasehnyaRania said...

hihi.syiokknya je.mesti cute kan msa fateh marah meja tu..
ada baik buruknya.. yg penting kita kena terangkn

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...