Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

07 October 2014

Fateh Uwais turn #1

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

14 September 2014

macam yang dirancang awal dulu, Akikah anak buat kenduri dekat penang, dan majlis hari jadi Fateh Uwais yang fisrt buat kat ipoh, rumah mama papa memandangkan takde majlis dia dekat rumah tok opah lagi. makanya cuti Hari Malaysia dulu kami bercuti dekat 5 hari dekat ipoh. paling seronok ummi la boleh balik kampung lama hahahahaha :p. sebenarnya entry ni dah lama draft tapi sebab selalu lupa nak copy gambo dalam hp suami, jadilah entry throwback hihihihi.


berdebar sebenarnya pestime buat besday party anak ni. agak kelam kabut la jugak. tak sempat nak tangkap gambo satu-satu, pakcu dengan wawa sampai masa kami tengah bersiap-siap. mujur makanan dah habis masak masa tu. tapi bukan salah diorang datang awal, salah kami yang terlewat sediakan semua tu. syukur la mama, papa, adik beradik tolong memasak dengan ape yang patut, kalau tidak mau pengsan nak sediakan semuanya sendiri.



kek utama takde, sebab niat awal, nak mintak opah buat pulut kuning, makan dengan rendang ayam. papa(abang ipar) bentukkan pulut menjadi tiga tingkat. pasal ada 3 orang yang sambut besday sekali Uwais,saya dan abang ipar tersebut. kegemaran ummi lah pulut kuning dengan rendang ni. kalau pulut putih tu kurang sikit pasal kaler takde kot hahahahaha :p

kek, saya dah buat sesiap hari sabtu lagi. Kek Keju Jepun dengan Karamel Coklat Moist. disebabkan Kek Keju Jepun terasa muak makannya, makanya kita variasikan dengan filling strawberi dan nutella. Karamel Coklat memang ummi yang teringin nak makan jugak. Alhamdulilah dedua tu habis, takde membazir. kembang hidung bila orang puji kek sedap. ngehngehngeh :p

Menu lain, bihun sup. itu pun jenuh la hari sebelum majlis mama duk tukar-tukar menu. mee hailam la, bihun goreng la. tapi akhirnya menu ummi jugak yang menang, heiiiii ini sape punya besday yang sebenarnyaaaaaa kahkahkah :p

terima kasih pada semua sedara mara yang sudi datang, kengkawan. Pakcu, Wawa, Fadil, Ruzz, Mu'adz yang menangis kena tonyoh pipi, Liza, Hazraf, Muslim yang tersangat lah pemalu, Cik Nia, Cik Ros, dan semua yang terlibat. tak panggil ramai pun, panggil mana yang terdekat sahaja. insyaAllah ada rezeki lebih tahun depan kita bukak khemah pulak ye ;)



Mak Abah mengasuh dia dah plan, tahun depan nak beli kek dekat adik memandangkan kakak pun dah habis belajar. boleh sambut besday adik dekat rumah depa tahun depan. setahun lagi tuuuuuuuu, syukur mereka sayangkan anak kami macam anak sendiri. mana nak cari kasih sayang sebegitu kalau bukan Allah yang lorongkan kan? moga ukhwah kami berpanjangan sampai syurga, dan moga Fateh Uwais tak lupa pada family dia yang satu ini. amin amin.

Fateh Uwais moga dirimu menjadi hamba Allah yang soleh, yang taat perintahNya, tinggalkan larangNya. semoga peribadimu sehebat Sultan Muhammad Al Fateh dan Uwais Al Qarni. amin amin. tak salah kita doakan yang bebaik untuk khalifah hati yang seorang kan? ;) we love you laling!!!!!

10 comments:

Yan Ty said...

Happy 1st Birthday , Uwais.

Bila la dapat jumpa ni.

juicy X said...

hppy belated bday uwais!

takpee iols tak kesah entry2 perkasam ni bahahaha

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam ummi uwais,
uiihssssss...
sodap nor pulut kuning tuuuuu...he3

ewanthology said...

happy birthday uwais :-)

semoga menjadi anak yg soleh.

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah :)

Z@i Z@mR33 said...

AMin...amin...amin...

amboi...dia pon sibuk nk potong2

Cikna said...

Cikna pun suka pulut kuning klu putih cam pucat je sama la dgn bihun sup klu putih mmg xlyn la.... salam aidiladha&happy birthday pd yg b'kenaan....^_^

aizamia3 said...

Moga membesar dengan sihat dan menjadi anak kebanggaan keluarga.. ;)

aTieYusof Family said...

Happy belated birthday Uwais.. moga membesar jadi anak soleh ye cyg...
meriah juga sambutan tu Kira.. seronok tgk..pulut tu unik bentuk nya..:)

QasehnyaRania said...

selamat hari lahir kesemuanya..
alhamdulillah.berjaya juga kan..

psst: kira, ciksu minta maap ye.bru buka komen ni.huhu.ciksu dh pon slmat sampai kl. in shaa Allah ada rezeki kita jupe nnti k.. :)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...