Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

08 June 2015

Doraemon

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

kalau awal dulu ingat Fateh Uwais minat upin ipin sebab dia suka tengok lagu2 dari cerita tu. lagu aje la bila habis lagu dia pun pusing main benda lain. ada jugak ummi try bagi tengok boboi boy. hurmmm tak nak nya dia. sikit pun dia tak pandang, ummi abi pulak yang ralit tengok dari zaman bujang dulu tu mihmihmih :p

kalau robocar poli tu dia memang suka tengok. boleh ralit lah jugak nengok benda tu. mungkin sebab Fateh Uwais suka kenderaan besar macam lori, keretapi, kereta bomba, ambulans bla bla bla yang spesies sama dengan tu. tak pernah lah lagi beli kan menda alah robocop poli yang dah ada jual tu. risau beli arini lusa dah kena hempuk. nanges ummi abi dah la mahal kohkohkoh




rupanya anak ummi abi ni old school punya budak. dia minat Doraemon!!!!! adehhhhh menda tu jugak dia minat walau banyak kartun lain yang up to date sekarang ni hewhewhew. kalau dapat tengok cerita doraemon kemain melekat depan tv tak berganjak. duduk depan tv pun atas pelampung doraemon!! ewah sangat kannn




tapi baju doraemon dia ada sehelai je. tiap kali lepas mandi mesti nak baju mon. "baju mon" parahhhhh mujur la reti bahasa jugak bila orang kata baju mon basuh. pakai baju lain. kalau buat dia pegi selongkar bakul kain pulak. garu kepala lah ummi hahahahahaha




disebabkan tengok anak suka sangat doraemon tu abi pun belanja kasut doraemon. sebab keterujaan kasut mon dia gamaknya. terus reti sarung kasut sendiri. kemain kan awak Fateh Uwais. geget baru tau. 


post signature

15 comments:

cik Anggur said...

suh tgk usop sontorin plak pas nie mana tau brkenan d hati

juicy X said...

umar setakat ni gila robocar poli n thomas & friends. doremon dia x kenai even dia ada baju doremon

Nieyl said...

ololo...cutenyer...

eima said...

SETIAP BUDAK MESTI ADE KAREKTER KARTUN YG DIORG SUKA KAN .... MCM FAHIM DULU KECIK SUKA SGT OTOMEN ICHA PLAK ELSA

iryanty ahamad said...

cik yan pun suka kartun mon..huhu

tak jemu..jalan cerita best kan :-))

ewanthology said...

doraemon kan comel..sama mcm fateh uwais jugak

Gee Lion said...

alah comelnya! boleh pulak jatuh cinta dgn doraemon instead of ben10 or power rangers. bagus tu cik kira, hopefully dia xlah terpengaruh dgn adegan2 ganas dlm citer katon tu. nak fire orang sana sini mcm ultraman. hihi ^_^

idzwa kamaruddin said...

comel pun macam doreamon..thihihi..

zai zamree said...

okla tu doremon...

Aqil suka iklan katun yg dialog ''Ini barcode apa?''

Iklan CD cetak rompak katun yg muka mcm Pak Lah...haaa...iklan tu la...hahaha...katun lain buka dia x layan

aryan azra said...

comey sangat dia tu...tengok doraemon atas pelampung doraemon lagi haaa... eh kasut tu sama macam kasut abg adrien la

Mummydearie said...

Budak-budak memang suka heavy vehicles kot. Teringat pulak kat anak akak nombor satu tu. Masa kecil nampak aje jentolak dok jerit 'Ge-dung! Ge-dung!' Puas fikir apalah bendanya si Ge-dung2x ni rupanya jentolak *_*

Takpalah Uwais minat Doraemon. Akak pun, eh silap... aunty pun minat Doraemon ni dulu-dulu masa belajar kat universiti. Siap ada koleksi buku lagi meninggi macam KLCC.

Gelak pulak baca komen pertama tu. Usop Sontorian, baru teringat *_*

QasehnyaRania said...

alahai minat mon ye
kira. comel sgt mon yg fateh lepak tu. beli kat mana ?

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
kasut uwais sama dgn abang fayyadh
tapi abang fayyadh gambor car he3

aTieYusof Family said...

hahha..uwais boleh kawan dgn auntie atie suka gak Doraemon walau dh tuo ni...hihi.
Klu abg Pae sibuk dgn otomen lah..skrg ni cicak man plak..

aizamia3 said...

mak budak pun layan tau kartun doraemon tu.. hehehe.. ;)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...