Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

05 August 2015

Aktiviti Petang Puasa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera



dah habis puasa baru sibuk nak cerita petang puasa kannnnn.. hewhewhew. sejak suami dah pindah sini, aktiviti kami pun berubah lah bila bulan puasa. kalau tahun lepas saya selalu beli je lauk dah siap masak. masa tu anak pun takde pulun makan macam sekarang. makan pulak sorang. suami tak duduk sekali masa tu. jadi ber ala kadar saje la kita.



tahun ni alhamdulilah rezeki dapat duduk sekali, anak pulak dah makin besar dah pandai makan. bila nak beli tu mesti teringat anak dulu, pedas kesian dia tak boleh nak tumpang nanti. nak cari yang kurang pedas dekat area kedah ni susah lah kot huuu. jadi marilah kita masak memasak demi mengikat perut suami dan anak tercinta (padahal laki engko yang banyak masak kannnn) :p




dah selesai masak baru boleh keluar dengan senang hati. sementara nak tunggu maghrib masuk. takde la melengu menitik ailio tengok makanan dengan air depan mata hewhewhew. yang penting anak pun syok sama. hari2 bulan posa dapat ronda2 tengok ayam itik kambing burung. dannnn yang paling best kena angin bendang. kerana itu kami suka duduk negeri ni walau kami laki bini bukanlah asalnya dari kedah ;D


post signature

17 comments:

eima said...

wahhh sempat no pi jalan2 sblm buka posa.... klu kami kat sini ...dah nk azan dok kat dapur lagi hehehe

idzwa kamaruddin said...

alahaiii boleh bayang mcm mana keseronokan naik motor ronda-ronda tu..syok nyer!

iryanty ahamad said...

comel uwaisy :-))

Siti Nurzafirah said...

Assalamualaikum..

singgah sini pepagi ni...

el said...

kawasan sawah tu dekat ngan umah ke..bestnye dpt jln2 amik angin petang..ni lau buat photosut cantek ngan kwsn sawah gitu

zai zamree said...

amboi...bkn main suka Uwais

husna zahidi said...

kalau boleh mmg nak masak je kan.. tp kdg2 tu tak sempat jugak.. huhuhu..

Dunia Zumal said...

Best yer suasana camtu, tenang jer...

ummi aqilah (LM) said...

Amboi lidah uwais.. Geram tgk!

Eh dkt dgn bendang eh? Bestnya kiera..

Shahida Dzulkafli said...

nice view.. suka view macam nie.. tenang mata memandang..

Amanina Mads said...

cantiknya bendang.. hehehe. apa salah nya cerita pasal puasa.

wan muliani said...

Syok betul aktiviti diaa..

Aniey Yusoff said...

bestnya tgk pemandangan hijau...suasana kampung mmg selalu mendamaikan...

Siti Yang Menaip said...

comelnyaaa baby posing =) hehehe pandai yee tngok camera hehe..

Cik Ash said...

gembira uwais tu

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
amboih3
bulan posa pun dok datim2 noooooo
he3

QasehnyaRania said...

kan. dpt tgk bendang tenang je rasa.ciksu pon mcm nk blk dok kg je buat pa pe.
rasa tak lalu dh nk ikut suami asyik posting kesm sana sini.

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...