Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

21 September 2015

Yang Suka Dan Tak Suka

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


bila anak dah besar ni baruuuuuu lah boleh nak faham apa yang dia suka, apa yang dia tak suka. kalau tidak ummi abi je syok sendiri. ingat anak suka tapi rupanya tak pun. pfttttttt

macam minggu lepas kemain la kitorang ni eksaited beli ketam. duk cakap2 ni mesti Fateh Uwais suka makan. tapi rupanya langsung budak tu tak nak pun. dia rasa lepas tu terus buat muka. bila tanya nak tak? "takmooo adik nak ikan, tak nak ketam" =.= tapi udang suka pulak. paling suka makan nasi panas2, ikan goreng, sayur campur. memang berkenan. sup ayam sekarang ni dah kurang. lagi suka ikan goreng panas2 tu. selera kampung rupanya anak ummi hewhewhew. sotong pun tak suka makan. liat gamaknya. 

bihun mee ada masa je yang lalu tekak dia nak telan. ada masa kitorang hidang mee dekat dia. tapi dia mintak nasi "takmooo adik nak nashik" huhuhu bertabah la ummi tukar mee dengan nasi pulak. ayam dalam mee tu boleh pulaknya makan haihhhh.

buah sayur semua pun suka makan. bahagia perasaan ummi abi bila anak makan, dia sendiri yang mintak nak sayur. pantang nampak buah nak buah. alhamdulilah. moga moga sampai ke besar la suka makan buah sayur. takde ummi abi susah hati. 

dan ummi abi tengah explore apa lagi yang dia suka dan tak suka. makin hari makin banyak corak dalam diri yang dah nampak. harta bernilai kami :)

dan ummi tengah blurrrr ngadap blog huhuhu


post signature

17 comments:

safurara said...

kann, sama lah anak kita, makin besar, makin mcm mcm hal, banyak peel.hehehe

Murni Alysa said...

seronok bila anak2 suka makan sayur dan buah..tapi alysa dan danish ni xmau makan sayur dan buah..jadi terpaksa cari alternatif lain laa untuk depa..hihihi

Nieyl said...

Salam..
singgah pagi kat sini...

idzwa kamaruddin said...

haah sama laa dah besar ni asyik ayam ayam ayam jek sampai terpaksa masak tipu-tipu tau..masak isi udang/ketam pastu ckp tu ayam.hahaha..

zai zamree said...

Adik Aqil paling suka udang.klau nmpk udang tu x nyempat2...nk dang nk dang.
sayur n buah pon suka.daging n ayam sup2 bkuah xmau.'yam goweng' Aqil mau...hahaha...

aizamia3 said...

Lain anak lain ragamnya.. ;)
Macam dak Kakak suka udang, dak Adik tak suka, dak Nuha so and so je..

nur amni said...

Bertuahla..bkn semua bdk suka syur. Harap2 smpai bila2 la suka sayur.kalau tak suka kna blend pstu cmpurla madu bg manis2 takpun buah epal ijau..hmmm..tu mak budak pun suka tu..ekekek

hainom OKje said...

Wah .....pandai memilih jugak Uwais ni yek....bagus jugak ada hikmahnya tu. Mama jadi tambah rajin. Masak mcm mcm buat anak tersayang.

aTieYusof Family said...

Seronok bila anak nak makan sayur Kira.. harap2 smpai ke besar lah ya..
abg Pae kurang sikit klu sayur ni..ayam pun tak makan..lobak je dia makan..hahha..

Cik Ash said...

Terbaik uwaiss mkn sayur tu dari kecik...

QasehnyaRania said...

senang kan..
betul skrg ni main suap je. tp rania kalau dia tak suka dia luah balik tak pon dok kalut uwek uwek..
kalau suka rania makan je..
harap uminya x ss la jugak. kikiki

husna zahidi said...

fateh uwais dah pndai dah.. sep sikit k.husna pon suka mkn sayur.. tak boleh kalau tak de sayur.. ulam pon menjadi.. hehehe..

cik Anggur said...

bussaina tak suka teloq

aryan azra said...

bagusnya nak makan sayur...anak2 akak susah no nak makan sayur, tapi dekat taska makan je sayur yang cikgu bagi...hmmm

iryanty ahamad said...

:-))nasib baik uwais minat makanan yang harga patut..jarang ada kanak2 seusia uwais nak makan ikan

Dunia Zumal said...

Nanti bagi Uwais ikan bakar lak ^-^

Shahida Dzulkafli said...

Seronok bila tengok anak suka makan..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...