Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

06 September 2015

Fateh Uwais Turns 2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

ummi abi pulak yang ter semacam eksaited nak motong kek kohkohkoh

alhamdulilah selesai jugak hajat nak buat majlis hari jadi kecik2 dekat Fateh Uwais kami tu. cuti merdeka balik ipoh, memang semedang kalau ada cuti umum balik ipoh pun hewhewhew. yela nak balik ke sana makan modal banyak. minyak tol lagi harus la time cuti2 umum yang macam panjang sikit lajak ke sana aje kannn :p makanya ummi abi decide besday Fateh Uwais kita buat dekat rumah opah atok aje la. dah alang-alang cuti.



budget nak mula pukul 3 petang. tapi pukul 3 baruuuuu habis masak-masak. itu pun bihun belum goreng lagi hewhewhew. opah uwais take over masak bihun katanya. tq opah. mujur kawan-kawan belum sampai lagi. yang sampai awal pun dah dekat pukul 4 macam tu. legaaaa sangat haaaa. takmo jadi macam tahun lepas. tetamu dah sampai tapi kita baru nak set up meja huuuuu. 



cekedis, coklat semua datang dari kedai coklat murah hewhewhew. cakes, apam dari ummi abi, bihun opah goreng, air ibu buat. hewhewhew. disebabkan anak teruna tu suka sangat Doraemon. ummi pun gigih la beli coklat dengan keropok yang ada muka Mon dia tu. mujur keropok tu sedap. rupa macam koko krunch tapi rasa sebijik tak sama hewhewhew :p jadi la janji ada monnnnnnnn.


punnnnn doraemon jugak. memang habis hati la budak sorang tu tengok kemain lagi doraemon berleluasa rumah opah dia :p tu pun jenuh kepung tak bagi makan segala jenis jajan ni. suruh tunggu kawan-kawan datang petang nanti. makan sama-sama huuuuu



antara tetamu, sedara mara, kawan-kawan yang sudi berkunjung ke besday Fateh Uwais. terima kasih sudi hadir memeriahkan suasana, yang bagi hadiah, bagi duit, yang mendoakan dari jauh dan dekat. terima kasih semuanya. moga doa kalian dimakbulkan Allah SWT amin amin


selain Caramel Cake, Apam Polka Dot. ummi jugak buatkan Dark Choco Brownies untuk tetamu yang sudi hadir. kata tokey kek tak kan tak buat kek banyak-banyak untuk besday anak kannnnnn kohkohkoh :p selalu buat brownies kedut aje. sebab hari tu special sikit. jadinya kita letak topping dekat si brownies ituuuuu. topping white coklat dan taburan almond sikit. rasa alhamdulilah sedap. di tekak seorang ummi uwais lah, tekak orang lain kita tatau la kan :p


main cake. Pandan Cake. doraemon cacat dan comot. huhuhuhu. ummi uwais memang lah tak reti nak lukis2 ni. tambah pulak lukis atas kek macam ni haaaaa. mulanya abi yang kena lukis tapi sebab tetiba cawan polistren tu entah mana duduknya. abi kena keluar pegi beli cawan. tengok jam macam dah lewat je. terus ummi lukis sendiri. dan menangis sendiri tengok mon yang cacat. mujur anak kenal itu mon kesayangan dia, kalau tidak lagi ummi sedih hahahahaha :p kaler pun lari habis. ingatkan pewarna tu kaler biru sekali picit kaler purple. hambik ko!!!!!


Selamat ulangtahun kelahiran anakanda sayang, Fateh Uwais bin Nadzri. doa ummi moga anak ummi abi sihat tubuh badan, cergas akal fikiran, baik budi pekerti tata laku, kaya dan berjaya dalam iman, dan yang penting moga anak ummi abi menegakkan agama Allah, menuruti segala perintahNya, meninggalkan segala laranganNya, jadilah hamba Allah yang soleh berjaya dunia akhirat. moga peribadi anak ummi abi sebaik dan sehebat nama yang ummi abi pilih dan berikan. maaf andai ummi abi terkurang dalam mendidik dan menjaga awak. 

Fateh Uwais 
25 Syawal 1434 Hijrah
01 September 2013
0517am
Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh Perak 

post signature

20 comments:

lia ummiirfan said...

AlhamduLILLAH, semoga menjadi anak yang soleh

5 vitamin penting untuk ibu hamil

Pha Is said...

hepy belated besday buat fateh..

iryanty ahamad said...

Selamat ulang tahun uwais..moga jadi anak yang berjaya didunia dan akhirat...:-))

kaknida said...

Happy birthday Fateh Uwais..
brownies tu nampak sedap sgt :-)

idzwa kamaruddin said...

selamat hari lahir budak comel dan putih!hehehe..semoga terus mebesar sihat fateh uwais! ;)

Murniwati Awang said...

Happy belated Bday Fateh Uwais..Semoga membesar dengan sihat dan menjadi anak yg soleh nanti..Aaamiiin!

cik Anggur said...

hepy bufday uwais syg...membesar dgn sihat erk jadi ank soleh..dgr cakap ummi & abi tau ~belajar pandai2....rajin solat...

aRz MoHa said...

maaf tak dapat hadir tempohari...semoga mejadi anak yang soleh, sihat dan dikurniakan ilmu yang berkat...insyaallah

Mummydearie said...

Happy belated 2nd birthday, budak comel ^_^ Ni kan tak leh guna budak comel sebab umminya pun comel juga ~_^ Kang perasan pulak si ummi.. Hahaha!

Janji majlis berjalan lancar sudahlah. Janji anak bahagia, gembira dikelilingi ramai orang yang menyayanginya. Doraemon cacat pun takpalah... kali ni Doraemon tukar baju dari biru jadi warna apa tu ek? Hahaha!

Siti Yang Menaip said...

alhamdulillah majlis brjalan lancar..
jadi anak soleh ya =) kalo dekat mmg da pasti2 penuhi undangan akak ritu..

hainom OKje said...

Hepy Bezday Fateh Uwais....moga makbul doa Umi....
Tengok kek tetiba pulak nak makan kek Kiera hihi.... mulut mak sekarang ni cepat betul mengidam hihi...

Mesti akan jadi acara tahunan kan Kiera sambut bezday ni...Tak pelah Kiera rajin masak masak....Terer pulak tu buat kek...Harap OKje? Huh.....buang karen hihi

timm bill said...

Eh2..sama bulan besday la kita fateh uwais..hehe..
Sanah helwah..mmbesaq jdi ank yg soleh yer..

zai zamree said...

wah...pndai ummi wt kek monnnn...klau mama zai la...hrpn tggai hrpn la....hahahaha

Mummy LiYzA ^^, said...

Waahhhh meriahnya majlis hari jadi uwais..
kebetulan tem tu kami ada kt ipoh,maw x bleh singgah kan..
hehee,ummi xsabaq tuh nk bg adek bby kt uwais..tgk susu frisomum pon mcm2 jns dah ..hehee gudLuck kira ^_^

Dunia Zumal said...

Happy belated birthday untuk Fateh Uwais ^-^

juicy X said...

SUKA TAUUUUU BUAT JEJAUH HUUU

Amanina Mads said...

selamat hari lahir uwais ! dh 2 thn dia. smoga menjadi anak yg soleh :)
eh kak sharini pun ada. hehe..

cik Anggur said...

hepy bufday uwias..moga membesar dgn siha & jadi ank soleh ummi & abi ok

Cik Ash said...

Happy belated besday uwais semoga menjadi anak yang solehah ya

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
aamiin
cntik belon love tu..
kat mana kiera beli ?
ciksu beli yg biasa je hari tu..
tp cun juga la sbb ada tulis tulis..

sama la dgn ciksu pon hri tu.
pjmua gigih buat sbb nk ciptakn kenangan ulang tahun pertma rania..
skli buat 3 bji kek.. hahaha..
2 bji kek karot, 1 kek coklat..
carrot cup cake n coklat cupcake..
umi nya suk benor dgn carrot..kikikiki

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...