Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

07 February 2016

Kisah Khalifah II : Bawang Putih

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


cuti-cuti takde idea maka marilah kita korek balik entry yang terperak :p yang paling paling paling adik uwais tak suka huuuu. sepanjang mengandung ni memang cukup anti dengan bawang putih. kalau masakan yang guna dia dalam kuantiti banyak memang cukup payah tekak nak terima. dah makan mesti rasa meloya balik. 

abi bersiang bawang putih je pun ummi dah lari pegi depan siap tutup hidung sekali. memang tak mampu walau bau nya saje pun hukhukhuk. punca tak makan sayur yang bertumis sebelum ni pun kerana bawang putih ni jugak. awal dulu masa tatau, abi tumis sayur pakai bawang putih. memang style dia masak jarang guna bawang besar, bawang merah atau bawang holland. jadi tak lalu nak makan sayur. ulam tak pe lagi. try tumis sayur TANPA bawang putih alhamdulilah tekak boleh terima. barulah tau bawang putih puncanya hukhukhuk

sayur pun memang tak berapa lalu nak makan masa mengandung ni. makan pun secara paksa. ganti sayur dengan ulam ulaman tapi kesian dekat abi. kurang kasih sayang sayur huhuhu. bertabah lah abi. tapi alhamdulilah sekarang bila dah 6 bulan lebih ni dah mampu nak makan sayur, bayam ape semua tu. kalau tidak sayur memang takde masuk la stok dalam peti ais tu hewhewhewhew








12 comments:

babYpose said...

Berbagai alah juga KS pada awalnya ye, Alhamdulillah dah bole makan sayur.

Ardilla Noorezan said...

Semoga sihat sentiasa Kak Kira! :)

Cik Ash said...

alahan dengan bawang putih

iryanty ismail said...

macam2 alahan ye kalau ngandung...ada tu masuk dapur pun loya

CikSiti said...

aboi aboi umi..ikutkan aje lah sekejap je lagi. take care tau

yanieyeap said...

Saye pn kurang makan Sayur mse mengandung dlu..tp lebihkan makan buah..hihi

iryanty ismail said...

bwg putih feveret...kacang bawang putih pun sedap

aryan azra said...

oh alah bawang putih ye..hehehe sekarang dah hilang kot alahan tu, dah 6 bulan ye? kejap je tu pejam celik dah nak bersalin nanti kan, moga dipermudahkan urusan kira ye

aizamia3 said...

Rindu dengan ragam waktu mengandung.. hehehe..

hainom OKje said...

Hihi....hadap ajelah abi oiii...kurang kasih sayang sayuq pun kuranglah....
Nak buat macamana isteri tgh berbadan dua .....

cik Anggur said...

akk tk mengandung pn tk suka bawang putih ~

Amanina Mads said...

alhamdulillah dpt juga merasa sayur. hehee

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...