Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

24 April 2016

Bisa Pucuk Ubi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


nota khas untuk ummi uwais supaya tak terlupa akan datang dah huuuu. pucuk ubi tu sedapppppp. nak pulak buat masak lemak pucuk ubi ikan sardin perghhhhhhhhh meleleh ailio teringat hahahaha. rebus pucuk ubi cicah sambal belacan makan dengan ikan goreng garing2 ke. alahaiii sedapnya!!!!

tapi ummi is tatahan sobssss. bila makan, malam karang mula tak boleh nak tido. angin menyucuk dekat dada. pusing kiri pusing kanan pun tetap seksa nak tido dengan sakitnya lagi huwaaaaaa. terus insaf nak makan tapi esok esok bila nampak pucuk ubi mula gelisah nak makan lagi hahahaha. adehhhh

tatahan time mengandung dan selepas bersalin jela. tatau la besok-besok lepas 3 tahun bersalin tahan pulak nak makan. makan sikit sakit, makan banyak lagi la sakit berganda hahahahahaa. makanya ummi uwais mohon beringat selepas ini!! :p


15 comments:

• Ain Cho'in • said...

As Salam Kak. :)

Owhhh, baru saya tau pucuk ubi ni berangin. Tapi saya memang peminat pucuk ubi. Cicah dekat sambal belacannnn, perghhhh ! Tak pandang orang lain dah. Hahaha. =D

Husna Rahman said...

pucuk ubi mmg xtahan angin..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Hehehe... pucuk ubi mmg sedap. Tp angin tu yg tak tahan... Take care sis. =D

idzwa kamaruddin said...

aduhhhhh kenapa makannn...huawaa kan dah sakit~ semoga cepat sembuh syakira

QasehnyaRania said...

ciksu mmg tak sentuh dah pucuk ubi, pucuk paku, kangkung, petola, kacang panjang.. sblm nk mengandung mmg tak pernah berurut, ade skali tu tersilap mkn petola, perghhhh.. sampai skrg ingt lg..ddk tak blh nk bgn, urat kt pinggul tu sakit, yg ciksu gtau masa bidan kg ceq kata ade bersimpul tu haaa..

walaupon skrg nmpk mmg x pandnag dh..

Kesuma Angsana said...

Assalam... len kali kena hati2 yer, jaga diri dn pemakanan tu dear

el said...

oo x tau plak pucuk ubi tu bisa
kesian depa kena tahan
sabaq no hehe
meh iosl mkn tuk uols

Amanina Mads said...

alahai kesian preggy tak boleh makan mcm2.. bertahan lah kira, dh habis pantang haaa makan puas2

aryan azra said...

Assalamualaikum kira...

ohoii pucuk ubi la sedap cicah sambal belacan, perrgh tak toleh kiri kanan dah..hehehe tapi tu la kan kalau boleh buat sakit patut dielakkan lah

E'in said...

alahai kesiannye.. e'in tak suke mkn pucuk ubi.. hihi

hainom OKje said...

Memang sedapppppp .....mmg gu dia lah tu Kiera. Masak lemak pucuk ubi, ikan goreng dengan sambal belacan.... Wallah weyhhh..

Tak perasan lah pulak berangin ke tidak mak ni....Selalunya, mcm ok je kalau makan pun.

aDisH.sHidA said...

pucuk ubi, kangkong memang sedap masa makan..pastu mai malam tahan badan la...huhuhu

Mummydearie said...

Kalau dah teringin tu, Kiera, sakit pun boleh terlupa sekejap. Lepas makan, merana badan.

Ni sampai buat peringatan masuk blog, lain kali kalau ternampak pucuk ubi, buka entri ni. Sure fobia nak makan pucuk ubi kot ^_^

cik Anggur said...

pucuk ubi masak lemak cili padi...Allah nikmatny kalo boleh mkn..ni usaha kata lps branak...sebelum kawen pn mmg asal mkn je angin perut....kriim salam rindu je la ke pucuk ubi tu ~

n.i.n.a Mads TM said...

xhabis pantang lg.. xleh makan. hahaha

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...