Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

18 February 2014

Fateh Uwais Demam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


subuh selasa lepas dengar si kecik bambam nie merengek. merengek nak susu. saya pun susukan dia. bila pegang tangan dia rasa panas. eh?? pegang badan, kaki kepala semua pun panas. dah sudah. demam budak nie. pestime dia demam sebenarnya. kalau sebelum nie setakar dedar-dedar nak demam je. terus lelaju call suami nak bagitau anak demam. call kakak jugak tanya nak buat apa dulu sementara nak bawak Fateh Uwais ke klinik.


sebelum nie ada terbaca yang kalau baby atau kanak-kanak mahupun orang dewasa demam jangan pakaikan baju, bukak kipas dan sentiasa lap badan dengan air ataupun mandi. mandi 3 kali sehari kalau boleh. untuk bagi panas dalam badan keluar. kalau berbungkus baju tebal nanti demam tak boleh nak keluar dan lagi tinggi pulak demamnya.



bila pos gambar atas tue kat pesbuk terus sorang adik yang keja nurse tue lelaju PM. gitau tak elok letak cool fever kat dahi macam tue nanti panas terkumpul kat kepala. bahaya. okey terus tarik buang cool fever tue. gantikan dengan towel basah kat dedua celah peha dan ketiak dan letak kat kepala dengan dahi Fateh Uwais. sebelum letak tue jerlum satu badan dia dengan air sejuk. tak boleh lap!!! nanti panas lagi tinggi.Fateh Uwais walaupun merengek kena air sejuk tue tapi sekejap je. bila jerlum dengan kepit towel basah tue lagi, dia diam. mungkin dia rasa lebih selesa bila saya buat macam tue kot. terima kasih pada yang semua yang banyak bagi nasihat ;)


alhamdulilah walaupun penat nak berulang jerlum badan dia tapi demi anak tersayang sanggup jugak buat. biarlah ummi letih asalkan awak sihat yayang kecik. tunggu abi dia sampai dulu baru saya bawak ke klinik. alhamdulilah suhu tak tinggi sangat. berbeza sangat bila Fateh Uwais demam. kurang aktif tapi bukan tak aktif langsung, aktif tetap aktif. kuat merap. menangis merap. ummi lebiu awak sangat tau!!!!


tatau la dia demam rindu abi ke apa. abi sampai je terus pandang muka abi macam tak nak lepas dah. tarik-tarik, sentuh-sentuh abi. memang mata ke abi saja. demam rindu gamaknya. lepas nie jadi "anak ketiak" abi agaknya? hihihi. abi pun nampak je muka anak yang tak sihat tue terus bergenang mata. lepas abi bukak car seat kat sebelah terdengar sokseksoksek.. ohh baru dua kali ummi nampak abi nangis. satu masa nikah, satu lagi masa anak sakit. bertuahnya awak anak :)


kata ummi dan abi. walaupun badan panas, demam, tapi bibir tetap hulurkan senyuman sekeping dua buat ummi abi dia. Allah sebaknya. berikan kesihatan baik yang berpanjangan pada Fateh Uwais Ya Allah, pelihara dia sebaiknya Ya Rabbi Amin. malam tue alhamdulilah tak demam dah, melompat dengan lagi sakan, berpeluh-peluh, alhamdulilah syukur sangat. samada demam nak menjulur ke depan atau demam nak tumbuh gigi ataupun faktor cuaca. takpe la asalkan anak dah kembali sihat ummi abi dah boleh bernafas dengan tenang :)

9 comments:

MR & MRS MAKMUM said...

DEMAM NK DAPAT AKAL BARU TU BENANYA.....

Z@i Z@mR33 said...

mau jugak dia senyum...klau Aqil demam dia pndg ja muka.Panggil pon xda respon

:: Mrs.Eady :: said...

oh comel nyer kamu fateh uwais!

Fiza Rahman said...

Alololo...siannya dak handsome ni. Semoga Fatih Uwais cepat sembuh.

Yan Ty said...

Alahai keciannya kat boolat ni...

QasehnyaRania said...

senyuman nya manis.
alhamdulillah dh baik.
semoga Fateh Uwais sentiasa sihat sihat aja.aamiin

Kesuma Angsana said...

ala2 demam2 pun masih leh senyum comel mcm tu,. GWS ye sayang !

aTieYusof Family said...

alo..lo..lo..betul2 demam rindu kat Abi ler Fateh ni...huhu...jgn demam2 tau cyg..kesian kat ummi...
geram nengok dia senyum tu..:)

aamalinaazman said...

tabah sungguhg umi ngan abi jaga awak ni fateh uwais


heee

kuat baby boy ni

alhamdulillah sume baik2 dah ;)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...