Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

14 May 2014

Fateh Uwais #8 Bulan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

1 May 2014 - 8 Bulan
kejap nya masa berlalu, rasa baru je lagi teran Fateh Uwais. panas uri keluar pun masih terasa lagi. rasanya kalau dah 5 tahun jadi ummi pun panas tue tak habis lagi rasa kuikuikui :p

Alhamdulilah syukur atas kurniaan Allah. anak yang baik, cerdik. anak yang tak putus asa. anak yang memahami ummi abi. syukur sangat-sangat. 8 bulan nie dia dah pandai meniti. dari hujung sini ke hujung sana. berkat kesungguhan dia yang hari-hari belajar, berpaut pada setiap tempat, berpaut pada kaki ummi abi walau selalu nanges bila jatuh tergolek. ummi sebak sangat. terima kasih Allah.

sedang belajar imbang badan, nak berdiri tanpa berpaut mana-mana. sifat yakin yang terlalu tinggi dalam diri. ikut dan je lepas tangan, kalau takde sesape tunggu belakang memang tergolek la ke belakang. tapi Alhamdulilah dah boleh imbang badan dalam dua tiga saat. syukur, ummi tumpang gembira untuk awak :)

jadi anak soleh ye sayang. taat perintah Allah, insyaAllah awak bahagia dunia akhirat. selagi ummi bernyawa selagi tue doa ummi sentiasa mengiringi awak. ummi sayang awak sampai syurga, insyaAllah. 

ujian ummi di hari Ibu lepas, yayang Fateh Uwais demam. tiga hari la jugak nak betul-betul sembuhnya. merengek, merap. nampak muka ummi, nak ke ummi. nampak muka abi, nak ke abi. gelisah tak tentu arah. ummi sedih sangat tengok tapi adat orang nak membesar memang begitu sayang. kuatlah. besok bila dah dewasa lebih banyak ujian untuk anakanda ummi. berat dah 9.5 kilo tapi tolak pampers, tolak stokin 9.3kg je gamanknya kihkihkih :p

13 comments:

Sue PeLik said...

huhuhu. dah besar kan,..tak terasa pun..?? yang kat umah neh bila laa nak besar2 hukhukhuk

Yan Ty said...

yehaa dh dapat kaki! rindunya kat bambam ni....

idzwa kamaruddin said...

comelllll :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Salam ukhuwah Syakira.

Pejam celik dah besar Fateh Uwais yg comel ni ye :)

Akak follow #492 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

Z@i Z@mR33 said...

semangatnya dia...cpt dia...ringan bdn

ewanthology said...

makin tombam :-)

juicy X said...

sedih bila anak demam...rasa mcm mana ntah

wahhh berat nak sama mcm beras daaa hehehe

Shahada Fauzi said...

omeinye dak mok2 ni..

Kakzakie said...

Comel sangat ini kalau lama tak jumpa boleh rindu tak terkata ni Kiera..

QasehnyaRania said...


aamiin
alolo.sian nya dia..
dah baik ke demamnya ni kak?

MR & MRS MAKMUM said...

YA ALLAH....

JADIKANLAH ANAK INI SEMPURNA, BERILMU, BERAKAL, BERAGAMA, BERAMAL SOLEH & TAAT PD UMMI & ABI NYA...

YA ALLAH

PERELOKKANLAH AKHLAKNYA
PERINDAHKANLAH RUPANYA
FASIHKANLAH LIDAHNYA
DAN MERDUKANLAH SUARANYA UTK MEMBACA QURAN

UWAIS..MEMBESAR DGN SIHAT YE SAYANG !!!

* taip smbil sebakk...mata brgenang ~

Lydia Miza said...

Moga jd ank soleh dan baik buat ummi dan abi ye uwais sayang

Comelnya kamu!!! Gebusss

aTieYusof Family said...

harapnya dah sembuh lah ya demam fateh Uwais.. demam nak membesar lah tu.. tak sedar dah 8 bulan kan..:)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...