Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

29 May 2014

Kota Marina Kuala Kedah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

abi rambut dah panjang sila take note ye :p

selalu waktu berkualiti kami hari ahad lepas saya balik kerja tapi minggu lepas tukar hari sabtu. suami hantar saya dengan Fateh Uwais balik awal. ahad suami tak dapat mengasuh anak, ada tournament badminton anjuran kilang dia kerja. sabtu petang katanya nak bawak ummi dengan anak jalan-jalan dulu. yeayyyy!!! hikhikhik


ke Kota Marina Kuala Kedah. lokasi berdekatan jeti kuala kedah. kalau dah sampai Kota Marina boleh nampak jeti Kuala Kedah kat seberang laut sana. sebenarnya baru dua kali sampai Kota Marina. kali pertama dulu dengan geng Kami Blogger Utagha. kali ini dengan blogger jugak. tapi blogger yang naik pangkat jadi suami setahun lebih yang lepas :p


anak bukan reti pun tempat tue apa sejarah dan cantik ke tidak. yang penting katanya ada abi dan ummi dan boleh main, berseronok. since kasut dah ada boleh la lepas dia main kat atas tanah. seronok nampak. tengok air laut tak teruja sangat sebab air laut tak dapat dicapai gitewww



tak baca sangat pun sejarah yang tertulis kat situ. Kota Marina salah satu tarikan di Negeri Kedah. antara pusat tinggalan sejarah. ada replika meriam dan macam-macam lagi. ada muzium, ada pencawang laut. tapi kami tak masuk muzium. dah senja masa tue abi kata kita kena cepat. tak elok bawak anak duduk lama-lama kat sini. bajet nak pegi awal, tapi tunggu anak tido dan ummi sakit kepala. abi bagi peluang kami rehat dulu. 6.30 petang baru gerak keluar. nasib la Kota Marina tue kentut pun boleh dengar dari rumah (nak kata dekat la tue hahaha) :p

sebelum tue beli keropok lekor tepi jalan. kucing gelandangan terbau keropok ikan dalam plastik kami dia pun mengekor sampai nak rampas plastik itu. suami kata bagi dia seketoi yang lembutnya. tapi belum sempat nak letak, dah kucing tue nak rebut dari tangan saya. oiiii aku takut hang la, awat hang mai dekat aku. tak pasal couple duduk kerusi belakang gelak bila dengar saya terjerit =.=

kesian tengok muka abi, nampak sangat letih tapi masih mampu menceriakan kami dua beranak, love u abi, deeply!!!

kami keluarga yang PJJ, waktu yang sedikit cuba dijadikan waktu berkualiti. moga anak mampu paham kepayahan ummi abi. moga Allah permudahkan kami tinggal bersama, moga Allah murahkan rezeki kami sekeluarga. Rabbi Yassir Wala tu'asir Rabbi Tammim Bilkhoir amin amin.

8 comments:

juicy X said...

Gituuuu smngt yg kita nak...pjj ke xde anak ke apa2 pon kesulitan kita,jadikan ia positif.kita yg kena cari bahagia tu...gituuuuu

MR & MRS MAKMUM said...

tak berkesempatan ujung mggu nk ke mana aman setakat nie...mmmmm ~ untung kira pjj pn leh jalan jalan lg

neesa_jun said...

salam kiera...waaa..kola kedah kampung halaman somiku..haha...neesa pun ada p sini..tapi p muzium kola kedah laa..x p kota marina tu...

erm..bila PJJ tu mmg masa makin mahal dan berkualiti kan??...

aTieYusof Family said...

Salam Kira..
pengorbanan suami mcm tu lah kan..tetap ingin membahagiakan anak isteri..
Cantik KOta Marina ni Kira, dulu akak duk Kedah tapi tak pernah smpai sini..hehe

Z@i Z@mR33 said...

teringin nk p situ dh lama tp xtau bl leh smpai

Yan Ty said...

atleast da masa bersama kan even awhile. bam bam nye pipi uwais....

Hafizin Jamil said...

suka la fateh dapat jalan2. haha

hainom OKje said...

PJJ lagi ke Kiera? Yelah hujung minggulah waktu nak bersama familykan.... Tak pernah sampai sinilah Kiera...

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...