Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

25 May 2014

Lap Lantai, Baring

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


"ummi cepat tengok apa anak awak buat nie" suami panggil saya masuk bilik semalam. tengok Fateh Uwais tengah seronok lap lantai dengan sapu tangan dia. grrrr. lap lantai dari hujung sana sampai hujung sini. lepas lap terus baring. bangun lap lagi dan kemudian baring lagi. kata abi itulah kerja dia sepanjang saya tinggalkan dia dengan abi dalam bilik. kalau takde kain, plastik pun jadi dibuatnya mengelap.


bila ummi abi marah dia senyum gelak mengekek. habis sape je yang boleh terus marah bila tengok lesung pipit seketoi tue keluar? +.+ suka sungguh dia baring atas lantai. ikut perangai abi letewwww. abi kata kalau buruk semuaaaaa abi kahkahkah. ewahhhh tak mengaku pulak dia. dulu masa sebelum beli ekon, time saya preggy dia yang selalu lari turun bawah time tido, sebab nak cari tempat sejuk.

rumah MIL dua tingkat. bilik kami kat tingkat atas tue memang panas yang amat, malam pun panas menyengat. bila terjaga tengah malam tengok takde orang kat sebelah. intai bawah tengok elok baring atas lantai sebijik macam anak dia duk buat tue. bila tanya kenapa abang tido bawah? haaa ada ke abang tido bawah? grrrrrrrr

Fateh Uwais lap lantai sebelum baring gamaknya sebab ummi selalu bebel kata lantai tue kotor, itu yang lap dulu kot. takde ummi marah dah T___T. abi pesan kena tengok bila dia buat perangai comel tue, semalam panjang lidah dia keluar nak jilat lantai. adoiiiiiiiii anak oiiiii

7 comments:

Z@i Z@mR33 said...

sini pon mlm pns gila gak.kdg2 smpai tdo kt hall la....hahaha...kesian abi.smua hat x elok abi kena ye

Kakzakie said...

Bila dah pandai macam ini kena juga juga maknanya tak lama dia akan mudah kutip masuk mulut tau... usia macam ini memang biasalah macam tu..

Tapi cute kan:)

juicy X said...

Umarfaiq dah lps fasa ni

ummi aqilah (LM) said...

Comelnye perangai lap lantai cam minah jepun!! Hahaha

Ooo ikut abi ke? Ayooo dah tau dah.. Perangai abi dia rupanya melepek kat lantai ye?

aTieYusof Family said...

Hihi..rajin lah ti Fateh Uwais tolong ummi lap lantai..haha.. erm! samalah kite Kira, sllu gak suami ckp amboi klu perangai tak elok semua ikut dr suami...hahaha..

MR & MRS MAKMUM said...

ikut perangai sapa ni suka lap2 hahahah rajain aihh..besar nnti mesti rajin tolong ummi mop rumah

QasehnyaRania said...

jelas dan nyata terikut perangai abi kan..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...