Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

01 June 2014

Tamau Dengan Perempuan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

 pipi pau yang dah makinnnnnn panjang akalnya

Fateh Uwais memang susah nak mau dengan orang perempuan yang bukan kaum kerabat dia. errr ekceli kaum kerabat yang tak biasa jumpa pun dia tak mau =.=" mulanya kami suami isteri tak perasan tapi lama kelamaan sifat dia tue makin ketara. kalau kemana laju je nak pi dekat orang lelaki tapi kalau perempuan nak ambik dia takmau. 

masa kecik baru tiga empat bulan ok lagi. lepas tue dia dah pandai memilih. kalau kami bawak jumpa auntie uncle dia. sungguh-sungguh dia takmau dengan auntie. macam kenduri Jusiza dulu, bawak pegi rumah Jusiza. dan lagi sekali dia takmau dengan perempuan. Fana, Lina, Erin nak ambik dukung sunguh-sungguh dia takmau. dengan Hidir siap panjat lutut lagi. sabar aje la. bukan kami mengajar begitu tapi memang dia yang pilih untuk jadi seperti itu. maaf pada kawan-kawan perempuan, mohon tidak terasa huuu.


ciksu Noraim pun kemain nak jumpa dia, baru kali nie dapat jumpa. tapi dia takmau pegi. berpaling peluk ummi bila ciksu bagi tangan nak ambik. menangis-nangis tolak ciksu bila ciksu pegang. tengok je ciksu takpe, ciksu tengok dia pun takpeee. anakkkk tau tak ramai orang yang teringin nak jumpa awak tapi dapat jumpa awak takmau pulak nguuuuu.

masa makan dengan abi dekat kedai. iye iye aje dia ngintai orang meja belakang. siap main cak-cak lagi. dengan sedekahkan senyum lesung pipit pulak tue. tapi bila abi pusing bagi dia ke diorang takmau pulak. sebab? perempuan =.= pergi ofis ummi kemain maktok semua eksaited nak dukung baby pau tue tapi dia takmau sungguh-sungguh jugak. dekat opismate lelaki takpe pulak.

 ummi paksa dia duduk dengan Ciksu. jadilah untuk kenangan dalam gambo, ciksu duduk kelantan ntah bila pulak kita dapat jumpa dia baby Fateh Uwais. lepas habis gambo dua tiga keping dia pun sambung nangessssss

tatau kenapa dia takmau. bukan semua perempuan dia takmau. ada jugak yang dia mahu tapi 1:10 la ceritanya. cumanya ummi harap perangai awak 'malu' dengan perempuan nie biar la sampai dewasa. kalau tidak nanti ummi cilikan terpedo awak itu ok??? dah besar nak cari isteri ummi setuju, kalau sebaliknya siap la awak ye. ikhlas, ummi yang cengei :p

11 comments:

Z@i Z@mR33 said...

akil pon dh pndai milih dh.dh xmo dh kt semorang...nguuuuuuuuuuu

Yan Ty said...

Alahai , jenuh la camni kalau takmo kat gegurl..

MR & MRS MAKMUM said...

uwais mesti tak mo ngan acik su kan...uwaaaaa

aTieYusof Family said...

Ahahaha..Fateh...fateh..dah pandai pemalu ye kome nak?? hehe.. takpe lah Kira.. biar ada sifat pemalu dari kecil..harapnya berkekalan hingga besor..tambah2 plak ni mesti hensem klu dah besor..so, baik lah dia jadi pemalu...haha

Fiza Rahman said...

Bagus lah tu. Kecik2 dah malu ngan pompuan...hehehe...

juicy X said...

sama la umar pon! dia mau dgn smua org tp klo ada dua plhn dy akn plh laki :p

Anonymous said...

ciksu olredi miss you la sayang :(

takpe, nnti dah beso mesti nak ngn ciksu kan. hikhik.

ikhlas,
ciksu :)

hainom OKje said...

Baik baik Uwais umi nak cili topedo tu hehe....
Ad abudak mmg jenis gitu Kiera....tapi umilah yg penat tak de org ganti

hainom OKje said...

Baik baik Uwais umi nak cili topedo tu hehe....
Ad abudak mmg jenis gitu Kiera....tapi umilah yg penat tak de org ganti

Mai Has said...

budak2 pada umur mcm ni mmg dah pandai memilihkan.baguslah fateh ada sifat pemalu dari kecil lagi.heee...:-)

QasehnyaRania said...

hihi.. maleww erkkk

ciksu ni selalunya panggilan utk org kelantan kan.utk anak yg bongsu?betul tak..

ciksu pulak dpt nama ni bila tokcik sebelah ayah suka panggil dgn panggilan ciksu.
pastu ditambah pulak dgn anak jiran2 & anak member2 cikabe semua saya suruh panggil ciksu..terasa muda sikit.kikikiki

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...