Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

04 June 2014

Mak Merajuk

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

 Fateh Uwais yang baru keluar LR, rindunya bau tangan dia yang masa tue

mak mengasuh Fateh Uwais memang setiap hari cerita telatah anak ke saya. macam semalam. Mak Mah, jiran mak dia datang main dengan dia. Mak Mah duduk atas sofa, mak dia kat bawah. Fateh Uwais duduk atas sofa, main panjat-panjat mak mah. dah kenal letewww. kalau tak kenal mana mau dia panjat peha orang.

mak dia pun saja la kata. "amboiiiii adik tak sayang mak dah, adik nak main dengan mak mah je. pegi la ikut mak mah balik. esok pun duduk dengan mak mah. mak tak nak ngasuh adik dah" dia pun pelan-pelan turun dari sofa duduk antara mak mah dengan mak dia. lepas tue panjat mak dia, terus kiss pipi mak banyak kali. pujuk mak gamaknya kihkihkih.

gelak je depa dua orang dengan telatah dia. mak mah kata "pandai uwais nie, paham ape orang kata" hihihi. alhamdulilah walaupun dia baru 9 bulan tapi dah boleh paham apa yang orang cakap. kalau orang larang pun dia paham. 

macam mana saya tau? lepas saya larang. dia takkan buat. tapi beberapa minit lepas tue dia akan cuba buat, tapi mata tengok saya. panggil saya. suruh tengok apa yang dia buat. kalau saya marah. dia gelak. memang sajeeeeeeee nak menyakat ummi kan =.=

12 comments:

Z@i Z@mR33 said...

pndai uwais...dh phm apa org kata.

Dl Aqil asal k.zai mrh dia gelak.skrg klau mrh mulut dok cebik2...mata idung dh merah berair nk nangis

idzwa kamaruddin said...

COMEL DAN BIJAK NIIII :)

MR & MRS MAKMUM said...

AMBOIII...PANDAI BELI HATI ORG KANNNNNN

Kakzakie said...

Semakin cerdik dan faham..
Tunggulah dah pandai cakap lagilah macam-macam keletah dibuat.

aIEn said...

aloorrhh mak merajuk ke? pandai uwais pujuk mak semula =)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kuat nyakat macam abi ni hihi

Anonymous said...

uwais inshaAllah jadi anak bijak wa soleh :)

ikhlas,
ciksu

aTieYusof Family said...

Cepat faham fateh ni... good boy btl.. so sweet je gaya dia tu..:)

hainom OKje said...

Uwais mmg bijakkan sebab tu faham apa yg org kata hehe

QasehnyaRania said...

alolo so suwit la fateh ni.pandai ambik hati keduanya..
macm mana la mak x syng kan dia

norh said...

bijaknya dia ..hihihi

Sya Mimie said...

Alahai fateh. Bijak pndai nya dia..

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...