Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

21 April 2015

Dah Reti Mengira

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


minggu lepas sementara mengemas rumah, saja ajak budak kecik sorang ni mengira. 1.. dia pun ikut sekali 1.. dua.. tigaaaa dia sambung ummi pun ehhhh?? empat.. nimaaaa... enam.. tujuhhhhh.. apannnn.. sembilan.. spolohhhhh.. cepat-cepat ummi lari pergi dekat abi. bagitau anak kita dah reti mengira lah. abi pun eksaited. abi kata dia dengar anak mengira dengan ummi.

boleh jadi dia belajar mengira dekat rumah mak pengasuh. sebab ummi abi terlupa nak ajar angka dekat anak. selalu duk ajar perkataan pertama je. ABC pun tak ajar. uwais tak minat nak ber ABC huuuu. Alif Ba Ta je rajin sikit sebab ada video Alif Ba Ta.


sekarang kalau ummi menaip mesej ke, atau dia main hp nampak number dekat hp terus mulut mengira duaaaa empattttt nimaaaaa lapannnn splohhhh.. sepuluh tu paling part yang bebudak suka sangat. dulu masa mengasuh anak sedara pun part sepuluh je kemain muka seronok sangat nak sebut =.=

cerita dalam beg tu? dia memang suka main tolak2 beg roda ummi tu. baringkan dan bukak zip. bila agak susah sikit nak bukak bebai, bila dah boleh bukak dia pulak duduk dalam tu. ini semua kerja abi!!! aritu abi dia baringkan dalam beg tu. muat pulak tu. dah pantang tengok beg kerja nak baring dalam tu je. abi tu memangnya. piat telinga baru tau!!!






8 comments:

Z@i Z@mR33 said...

yeayyyy...dh pndai kira dh...

Aqil pon mak ngasuh gak ajar tp smpai 'ima' je la...hihihi

aTieYusof Family said...

hehehe..comel Uwais mengira..wah dah pandai dia Kira..syukur lah..nak masuk beg saja ya..haha

iryanty ahamad said...

alhamdulilah...semoga jadia anqk yang solwh dan bijak....

memang tang no 10 sukanya lain macam..siap tepuk tangan bagai... :-))

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
baguih3
pandai uwais :)

Gee Lion said...

terang hati uwais ni.. alhamdulillah.. =)

Fiza Rahman said...

Pandainya ☺☺

ummi aqilah (LM) said...

Tak lama lg uwais tlg abi taip msj. Skrg tau ngira nnt esok pandai baca eja lak tau! Ummi uwais x yah jd SU abi lg dah. Hihihi

Mak aiii rosak beg tu nnt yayang!!

QasehnyaRania said...

yeay suka suka.dh pandai ye..kira kira.
hahaha. abi tak bersalah :)

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...