Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

16 April 2015

Selera Gajah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


pepagi dah bekpes nasi dagang. kalau orang diet tengok menu bekpes ummi uwais mau menangis huuuuu. sejak duduk kedah dah dekat 6 tahun ni memang jarang dah atau kata tepat takde dah bekpes yang ringan-ringan ringkas-ringkas macam roti sapu planta atau biskut lutut cicah milo. kalau ada pun hanya bertahan setengah jam lepas tu mula otak fikir aku nak makan apeeee ni kahkahkah :p

kalau dulu masa dekat ipoh tahan la jugak perot tu makan 3 bijik kuih sampai pukul 11 karang tapiiiiiii sekarang tak bolehhh. seorang ummi uwais bila dah lapo sampai tak boleh nak berfikir jadi langkah keselamatan adalah dengan bekpes yang berat terus. settle masalah mihmihmih

engkau yang selera gajah engkau salah kan kedah la ipoh lah kan. dasar perangai kahkahkah :p mungkin hukuman kata-kata mulut ni dulu masa baru-baru datang kedah "kira tak reti makan nasi pagi2 mcm ni" masa sembang dengan officemate dulu. masa tu pelik la jugak tengok orang sini bekpes berat dah pepagi. sekarang rasakannnn orang pulak tengok engkau pelik kehkehkeh

kalau ikut kata officemate dulu. orang kedah ni orang bendang. orang bendang zaman dulu segala tenaga kerah dari badan. jadinya kena lah bekpes yang berat nak buat kerja segala tu kan. tapi yang orang tengah menulis ni terikut-ikut pulak padahal bukan berbendang pun kakakakakaka :p

Fateh Uwais sekarang pun dah terikut2. kalau bekpes terus nasik. kalau bagi koko crunch ke roti ke bila bagi banyak sikit mula nak buat-buat muntah. kalau bagi nasi elok je haaaaa.

13 comments:

aTieYusof Family said...

Salam Kira.. adui! dok nengok nasi dagang pagi2 ni buat lapar..haha..
teringat nasi dagang makan kt Ganu dulu..:)

eima said...

betui mmg kami org kedah pepagi makan nasi .... aku ni klu tak mkn nasi Ya Allah ketaq badan

Z@i Z@mR33 said...

Hai org bendang #EH...hahahaha...

nasib la akak perut leh thn lg tp nape ek leh jd gemuk?wakakakaka

aryan azra said...

hahaha...sama la kita kira,akak pun kalau makan kuih je,tak sampai kul 1 dah ketaq lutut

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
he3
kalo tak silap akak
orang kedah bila pepeagi makan bekpes tu deme sebut 'menyorok' he3

juicy X said...

omaiii lapaq nasi dagang la pulekkkkkkkk

CikSiti said...

Kiera, special for u hihi

http://www.sitisharini.com/2015/04/tutorial-banner-di-setiap-entry-blog.html

neesa_jun said...

huhuhu...bestnya dpt sarapan nasi dagang!....mmg berat bebeno sarapannya..hehehe

ewanthology said...

nasi ni dari pulut kan? memang x minat ler saya nak makan.... tapi klu terpaksa a.k.a orang blanje, makan jugak ler..hehe

iryanty ahamad said...

:-)) dah lama tak makan nasi dagang...akak pukul 10 dah makn nasi juga..tak reti lewat makan nasi

aizamia3 said...

Betul2.. tak sampai sejam dah fikir nak makan apa.. tapi takdelah breakfast berat macam kira.. hehehe..

QasehnyaRania said...

ye betul tu.
skrg pon mk ciksu suruh bejpes makan nasi pepagi kenyang sikit. bangkit awal buat la pa pe .makan dlu. bg knyg. pastu nak mkn yg ringan ringan x pa la.

Murni Alysa said...

sedapnya nasi dagang

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...