Abi Uwais Menulis..

Satu Perjalanan Nadzri dan Syakira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Permulaan Pemberian

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

27 April 2015

Lori Abah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


antara ummi dengan abi, abi yang selalu pesan jangan manjakan anak dengan 'hadiah'. kalau kemana tanpa anak biasanya ummi ni memang teringat nak beli something untuk anak. biasa lah mak mak ni kan. dulu kita pernah kecik. bila mama papa keluar pergi mana-mana, balik tu mesti macam ternanti-nanti benda apa mama papa beli kan arini. kalau takde macam sedih je huuuu. so dari situ suami pesan jangan manjakan anak dengan hadiah. takut nanti sampai satu saat kita tak mampu, risau anak yang belum paham pape ni akan sedih dan mengamuk. 

tapi khamis lepas masa beli barang #SyakiraHomemade ummi, abi terus sambar lori yang ummi tunjuk. ekceli ummi nak tunjuk lori tu murah je RM12.50 tak perasan pun lori ape. rupanya abi memang terus perasan bila ummi tunjuk tu. terus sangkut dekat ketiak. ok kita tak kata apa. sebab bapak-bapak ni pun kadang macam mak-mak jugak pegi mana teringat anak hewhewhew :p

balik terus bagi ke anak. mula dia cuma tengok belek sebut lori. dan kemudian "loyi abah!!!" ehhhh anak ummi boleh cam rupanya tu lori abah dia. abah, suami mak mengasuh dia bawak lori simen. pernah bawak lori balik rumah dan Fateh Uwais pernah pun merasa naik lori simen tu. memang kalau atas jalan pun bila nampak lori simen dia sebut lori abah. yela semua pun lori abah awak kannnnnn.


"bai abah"

"abah jaaaaa"

"abah abah" 

bila tanya mana abah? "tuuuuuu" tunjuk seat dalam lori tu =..=



hari-hari duk mengadap cermin tingkap lori abah dia. panggil-panggil abah dalam tu. bila lori terbalik "abahhh oyong oyong" (tolong-tolong lori abah terbalik) =..=" moga anak ummi jadi anak yang baik dan soleh. penyejuk hati semua yang menyayangi aminnnnn








post signature

12 comments:

CikSiti said...

dah jd lom kiraa?

comel sgt budak tu.gigit kang

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kira,
he3
soka lori noooooooo uwais :)

ummi aqilah (LM) said...

Yeayyy dpt lori abah. Sian abah dia duk dlm lori kecik. Hihi omey je uwais

Nieyl said...

Bijak nye dia...:)
Singgah tgh hari :)

aizamia3 said...

alololo.. comel je dia.. ;)

Z@i Z@mR33 said...

bapak2 pon mcm mak2 cuma kdg tu xmo tunjuk.bl mak2 beli pndai bletiaq.bl dia beli kita tnya dan2 bg jwpn 'dh jnji dh nk beli dkt anak' -___________-

aTieYusof Family said...

Hihikk comell betul lah uwais ni..loyiii abahhh..

Gee Lion said...

pandainyer!! saya yg baca entri pun terasa sejuk je ati ni.. =)

cik Anggur said...

uwiassssss...nk pinjam lori boleh takkkkk

hainom OKje said...

OOo abah dia bawak lori ke....Ingat aje budak comey ni kan.

Ye ye jer si abi tu. ak mo manjakan anak, lastly dia yg belikan menan hihi

QasehnyaRania said...

alahai bijak bijak.
bgus fateh uwais ni..

aamiin

Murni Alysa said...

hehehehe kemain pandai Fateh Uwais ni..Org penang pggil tu lori siput..hehehe

Tabung Kiera'Sakura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...